آب میوه در برابر اسموتی: چه؟ کدام سالم است؟


وقتی نوبت به آب میوه گیری در برابر نرم می رسد ، کدام برای شما بهتر است؟ شاون موریسون ، MS ، RD ، LD ، مزایا و معایب هریک را قبل از به اشتراک گذاشتن تصمیم نهایی خود توضیح می دهد.

یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از مزایای میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی شما این است که آنها را در حالت نوشیدنی نگه دارید. تهیه آن آسان است ، به شما اجازه می دهد طعم ها را به دلخواه خود امتحان کنید و می توانید به دنبال آن بروید.

دو راه برای به دست آوردن این مزایا ، تولید آب تازه یا مخلوط کردن آن با آب میوه نرم است. اما آیا آب میوه گیری بهتر از اسموتی است؟ و تفاوت دقیقاً در چیست؟

در حالی که هر کدام سهم خود را از مزایای سلامتی دارند ، تفاوت های مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. درک مزایا و معایب آب میوه ها و اسموتی ها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام یک برای اهداف و نگرانی های شما بهتر است.

برای مطالعه همه جزئیات آب میوه ها و اسموتی ها ، و همچنین هر دو نکته تعمیر ، به خواندن ادامه دهید.

پدر و پسر آشپزخانه را فشار می دهند

کاهش و فواید آب میوه

آب میوه شامل مصرف میوه ها و سبزیجات کامل یا تازه و پردازش آنها به گونه ای است که مایع را جذب می کند.

این یک روش رایج برای دریافت سریع تغذیه است ، اما همچنین بخشی از رژیم های عجیب و غریب است و “پاک کننده” است. و در حالی که ما تمیز کردن همه آب میوه ها – یا هرگونه تغذیه دیگری که ممکن است مضر باشد را توصیه نمی کنیم – آبمیوه گیری بهترین مزایا را دارد.

فواید

آب میوه که 100٪ شیره است ، از نظر USDA مصرف میوه است. USDA توصیه می کند که بزرگسالان روزانه دو تا سه فنجان میوه دریافت کنند ، بنابراین آب میوه گیری ممکن است به شما در برآوردن این نیازها کمک کند.

آب میوه ها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و اکسیدان هستند. این مواد مغذی برای بسیاری از عملکردهای بدن برای حفظ سلامت طولانی مدت ضروری هستند.

علاوه بر این ، ممکن است میزان آب میوه ها در مقایسه با غذاهای نرم کمتر باشد – اما بسته به مواد تشکیل دهنده این میزان بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، آب میوه ها با سبزیجات برگ دار و سیب معمولاً قند کمتری نسبت به آب میوه ها دارند – حتی اگر اسموتی حاوی مواد دیگری مانند کره دانه ، دانه ها یا پودر پروتئین باشد تا یکدست شود.

مزیت آب میوه هایی که قند کمتری نسبت به آب میوه های نرم دارند این است که هنوز ویتامین ها و مواد معدنی را در عین کاهش مصرف شکر تأمین می کنند. اگر یکی از اهداف سلامتی شما کاهش یا حذف قند از رژیم غذایی است ، آب میوه جات ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

رها کن

از آنجا که فرآیند آب میوه بدن فیبری و تفاله میوه را از بین می برد ، آب میوه ها فاقد فیبر هستند ، بنابراین یکی از کمبودهای آب میوه را تأمین می کند. فیبر یکی از مهمترین خدمات تغذیه ای برای میوه ها و سبزیجات است زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و می تواند به هضم غذا کمک کند.

ترکیبی دیگر از آب میوه ها این است که برخلاف نرم ، آب میوه ها نمی توانند جایگزین غذا شوند. اگرچه ادعاهای تغذیه یا پاکسازی سنتی ممکن است غیر از این باشد ، اما محصولات آب میوه به تنهایی کالری ، پروتئین ، کربوهیدرات یا چربی مورد نیاز بدن را تأمین نمی کنند. ممکن است در نهایت وزن خود را کاهش دهید (به دلیل کمبود کالری) ، اما این روش برای مدیریت وزن نه سالم است و نه پایدار.

در نهایت ، تجهیزات لازم برای آب میوه گیری می تواند گران باشد. در حالی که از لحاظ نظری می توانید آب زیادی از میوه ها و سبزیجات مختلف را با دست فشار دهید ، انجام این کار غیرممکن است و راحتی این روش را نادیده می گیرد. قیمت آب میوه گیری از 50 دلار تا 400 دلار است ، بنابراین این ممکن است برای همه آسان باشد.

زنی که میوه نرم را در لیوان برای پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم می ریزد

کاهش و مزایای اسموتی ها

اسموتی ها میوه ها ، سبزیجات و سایر مکمل های غذایی مانند شیر ، پودر پروتئین ، کره آجیل و دانه ها را ترکیب می کنند.

اسموتی ها انواع مختلفی دارند. برخی (به نام آنها) نرم و صاف هستند. برخی از آنها ممکن است یخ یا آب و همچنین شیرین یا “خاکی” با مقدار زیادی سبزیجات باشند. همچنین می توانید کاسه های نرم را در خانه درست کنید یا کاسه های آماده بخرید.

فواید

دو مزیت اصلی اسموتی ها تنوع و قابلیت داشتن مشخصات مغذی است.

برای صاف شدن ، می توانید پروتئین و چربی های سالم را برای افزایش سیری اضافه کنید. استفاده از گوشت میوه یا سبزیجات همچنین فیبر را حفظ می کند ، که شما را برای مدت طولانی نیز عالی نگه می دارد. با ترکیب مناسب مواد اولیه ، نرم می تواند رضایت بخش باشد و حتی می تواند جایگزین غذا شود. (برعکس ، واقعاً آبدار است برمی دارد ارزش غذایی – که در حین آماده سازی فیبر است.)

علاوه بر این ، صاف آسان و آسان برای تعمیر است. شاید بتوانید از قبل مخلوط کن یا غذاساز در خانه داشته باشید. اگر نه ، میکسرهای مقرون به صرفه ای وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاه خریداری کنید.

رها کن

وقتی نوبت به مخلوط کردن اسموتی ها می رسد ، مواد تشکیل دهنده می توانند ارزش غذایی خود را ایجاد کرده یا بشکنند. متأسفانه ، بسیاری از دستور العمل های نرم به اندازه نوشابه حاوی قند هستند.

تهیه یک اسموتی سالم – چه به عنوان میان وعده و چه به عنوان جایگزین غذا – تعادل مهم است. نحوه انجام این کار را بعداً بیان می کنیم. فعلا آن اسموتی ها را به خاطر بسپارید تو می توانی تا زمانی که کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی های سالم را شامل می شوند ، سالم باشید.

نکته منفی دیگر این است که آنها می توانند آزمایشات خود را انجام دهند. گاهی اوقات شیرینی با قهوه ای شدن یا خاکستری شدن کمی قابل توجه است و حتی می تواند هنگام نوشیدن آن تغییر رنگ دهد. هر خطی که ایجاد می کنید مناسب اینستاگرام نیست – اما این خوب است! پس از همه ، ظاهر صاف مزایای سلامتی آن را تعیین نمی کند.

با این حال ، اگر ظاهر شما را آزار می دهد ، فقط مجموعه ای از دستور العمل ها را جمع آوری کرده و بچرخانید. جمع آوری انواع دستور العمل های نرم که دوست دارید با ارائه طیف گسترده ای از مواد مغذی نیز برای شما مفید خواهد بود.

یک زن نوشابه و سبزیجات می خورد که از آب میوه سالم تر است

آب میوه در برابر اسموتی: کدام بهتر است؟

همانطور که در بالا دیدیم ، مزایای مشابهی برای آب میوه ها و اسموتی ها وجود دارد. بهترین انتخاب برای شما در نهایت به اهداف سلامتی شما بستگی دارد. با این حال ، به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، نتیجه گیری من این است که نرم بهتر از آب میوه است.

من این را می گویم زیرا خوردن میان وعده و رژیم متعادل مهم است. اگر سعی می کنید وزن خود را کنترل کنید یا فقط محصول بیشتری در رژیم غذایی روزانه خود می خواهید ، اسموتی ها معمولاً بهترین هستند زیرا:

  • نرم حاوی فیبرهایی است که آب میوه ها ندارند
  • اسموتی ها بیشتر اشباع شده اند
  • بهترین دستور العمل های نرم تعادل خوبی از پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم را بار می کند

باز هم ، هنوز مزایای سلامتی آبمیوه وجود دارد ، بنابراین من به هیچ وجه توصیه نمی کنم آب میوه را جدا کنید. در عوض ، من نوشیدن غذاهای مغذی را برای افزایش سیری و جذب موثرتر مواد مغذی آنها توصیه می کنم.

با این حال ، من نوشیدن آب میوه را به عنوان مکمل غذایی برای کاهش وزن توصیه نمی کنم. به هر حال ، هنگامی که از رژیم غذایی متعادلی استفاده می کنید ، می توانید یک کمبود کالری ایجاد کنید تا از مدیریت خوب وزن حمایت کنید.

طرز تهیه آب میوه های نرم و بهترین

در اینجا نکاتی برای بهره مندی از مزایای عالی از هر دو نوع مخلوط ارائه شده است.

نکات آب میوه گیری

  • از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و مطمئن شوید که آنها را قبل از آب میوه کاملاً بشویید.
  • برای افزایش ایمنی ، زنجبیل تازه یا زرد اضافه کنید.
  • به آب میوه های خود سبزیجاتی مانند کلم پیچ ، چای سوئیس ، هویج و چغندر اضافه کنید. اگرچه ممکن است مانند آب میوه تازه خوشمزه به نظر برسند ، اما مواد مغذی ضروری را که سایر میوه ها ندارند ، تامین می کنند.
  • محتویات قند را با نوشیدن فقط بخشهای کوچک در یک زمان به خاطر بسپارید. با ذکر منبع ، هشت اونس 100 درصد آب میوه معادل یک سرو میوه است. اکثر بزرگسالان حداقل به دو فنجان میوه در روز احتیاج دارند ، بیش از نیمی از آن نباید از آب میوه باشد.

اسموتی نکات

  • با افزودن پروتئین بیشتر به مخلوط خود بیفزایید – کره بادام زمینی ، دانه ها ، شیر یا شیر گیاهی ، اسپیرولینا و پودر پروتئین را در نظر بگیرید.
  • مطمئن شوید خط شما حاوی میزان مناسبی از چربی های سالم مانند آووکادو ، ماست یونانی ، روغن نارگیل ، دانه های چیا و دانه های کتان است.
  • محصولات تازه را فریز کنید تا در دستور العمل های نرم بعدی استفاده شود. سبزیجات نگهداری شده ، موز و آناناس همگی ساختار زیبایی را تشکیل می دهند.

کسی که با میوه ها و سبزیجات خام نرم می کند

نکته اصلی

اکثر مردم از میوه و سبزیجات کافی استفاده نمی کنند ، بنابراین مایع را می توان راهی آسان برای تکمیل رژیم غذایی خود دانست. با این حال ، مزایا و معایب آبمیوه ها در مقابل اسموتی های مشابه وجود دارد ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را تا حد ممکن سالم نگه دارید.

اگر می خواهید به سرعت مواد مغذی را بدون نیاز به جایگزینی غذا اضافه کنید ، نوشیدن آب میوه و تغذیه مناسب گزینه مناسبی است. با این حال ، اگر چیزی رضایت بخش تر می خواهید که بتواند مدیریت وزن خوبی را نیز ارتقا دهد ، اسموتی ها بهترین گزینه شما خواهند بود.

در حالی که نرم و آب میوه ها حاوی مواد مغذی ضروری هستند ، نرم معمولاً بهترین است زیرا می تواند ترکیب خوبی از درشت مغذی ها را در خود داشته باشد.

با رعایت همه موارد ، شما می توانید سلامت و طول عمر خود را با افزایش مصرف محصولات خود از طریق نکات و ملاحظاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت ، ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید