آشنایی با غذاهای تایلندی

غذای تایلندی یک میراث فرهنگی است که به نسل ها منتقل شده است. در فرهنگ غذایی تایلندی، برنج جزء اصلی است که باید همراه با مکمل های دیگر مصرف شود. منوی تایلندی متشکل از روش های متنوع پخت و پز است. به عنوان مثال، آب پز، سوپ، سرخ کردن، سالاد تند و رب فلفل قرمز با ترکیبی از مزه ها. ترش، شور، شیرین و تند که به ندرت در دیگر عموزاده های ملی یافت می شوند.

اساساً طرز تهیه و پخت غذاهای تایلندی ظریف است. علاوه بر این در تزیین با استفاده از رنگ های متنوع سبزیجات و میوه ها از جمله حکاکی این مواد از هنرهای به ارث رسیده از دوران باستان استفاده شده است. اینها باعث محبوبیت غذاهای تایلندی در بسیاری از کشورها شده است.

غذای تایلندی چه یک ست یا یک ظرف یک بشقاب، هر کدام پنج گروه از ارزش های غذایی را ارائه می دهند. کربوهیدرات، پروتئین، چربی ویتامین ها و مواد معدنی شامل فیبر و به مقدار کافی. کیفیت خوب پروتئین از گوشت های مختلف به دست می آید. مرغ، گوشت خوک، گوشت گاو، تخم مرغ و غذاهای دریایی. همچنین چربی کافی را از گیاهان یا حیوانات تامین می کند، به طور کلی، تقریباً در روش های پخت و پز نیاز به مقدار کمی روغن و گوشت زیاد نیست، اما بر سبزیجات و میوه های مختلف که منبع ویتامین ها و مواد معدنی هستند، یعنی بتا کاروتن برای حفظ تازگی تأکید می شود. و برای پیشگیری از سرطان علاوه بر این، فیبرهای موجود در سبزیجات و میوه ها برای تخلیه مفید هستند و کلسترول خون را کاهش می دهند. مکمل ادویه جات ترشی جات؛ به عنوان مثال، زنجبیل، گلنگال، علف لیمو، برگ لیموترش کافیر، ریحان شیرین و کراچای عطری خوش طعم و همچنین مواد پزشکی برای پیشگیری و درمان برخی بیماری ها ارائه می کنند. از جمله چاقی، کلسترول، بیماری قلبی، دیابت و سرطان و غیره.

به هر حال، مصرف غذای تایلندی به مقدار کافی و متناسب با نیاز روزانه، مواد مغذی کافی را تامین می کند که برای بزرگسالانی که نیاز به کنترل وزن دارند، مناسب است. غذاهای تایلندی از نظر ترکیب طعم ها و ارزش های غذایی که با سایرین متفاوت است و باعث محبوبیت این غذا در سراسر جهان شده است، برجسته است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر