آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


آنزیم های پروبیوتیک و گوارشی بر بسیاری از مکالمات پیرامون مواد مغذی برای سلامت دستگاه گوارش و گوارش غالب هستند. گاهی اوقات حتی با وجود نقش های متفاوت در بدن حتی در ازای آن گفته می شود. اگر به دنبال افزایش سلامت روده خود هستید ، هر دوی آنها نقش مهمی در کمک به احساس بهتر شما دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها چیست؟ این مکمل های غذایی را برای سلامت دستگاه گوارش بدانید و بفهمید که کدام مکمل ها با اهداف شما مطابقت دارند.

آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک هر دو از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت استفاده می توانند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه دهند. یکی از عملکردهای اصلی پروبیوتیک کمک به درمان باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. تعادل خوب باکتری های خوب و بد گوارشی می تواند به هضم ، سلامت پوست ، سیستم ایمنی بدن ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، انواع ژانرهای پروبیوتیک وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه گونه ها هستند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومبه هر دو مشکلات متفاوتی دارند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

استفاده از پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل خوب باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک معمولاً در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارد ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً بر هضم تمرکز می کنند. با این حال ، برخی از اصول پروبیوتیک نگرانی ها از خرابی تا سلامت واژن را به دلیل مزایای مختلف آنها برطرف می کند.

جی! آنزیم های گوارشی چیست؟

اسموتی پاپایا ، پاپایای تازه و موز به التهاب کمک می کند

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای پوست سالم کمک می کنند. شما احتمالاً در مورد عدم تحمل لاکتوز فردی شنیده اید ، به این معنی که آنزیم لاکتاز کم است و در استفاده از لاکتاز ، قندی که در شیر یافت می شود ، مشکل دارند. این تنها یک نمونه از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نمی شود. علاوه بر این ، سطوح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارش (التهاب ، کمبود ، سوء هاضمه) و در بدترین موارد ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز ، که کربوهیدرات ها را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئاز که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی معمولاً در دستگاه گوارش در امتداد دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ظاهر می شوند. جالب است که در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شود.

کدام مکمل برای شما مناسب تر است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهات دیگر مشابه هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند ، اما در نهایت فواید متفاوتی دارند. برای کمک به کاهش میزان مواد مغذی برای سلامت دستگاه گوارش با توجه به نیاز خود ، مشخص کنید که چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که به شما مربوط می شود.

بعد از خوردن غذا احساس اسهال می کنید.

اگر درست بعد از غذا احساس سرزندگی می کنید ، سعی کنید در ابتدای رژیم غذایی خود از مخلوط آنزیم های گوارشی استفاده کنید. با انجام این کار ، آنزیم هایی را وارد می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند از اختلالات بعد از غذا مانند التهاب و اسهال رهایی یابند.

شما می خواهید سلامت قلب و پوست خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود بخشید ، فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های گوارشی خوب ترویج شوند. عدم تعادل غیر قابل توضیح در روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور پوست دستگاه گوارش تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند بر میکروبیوم معده تأثیر منفی بگذارد.

شما غذاهای بزرگ می خورید و غذا نمی خورید.

اگر به طور معمول مقدار زیادی غذا می خورید ، آنزیم گوارشی ممکن است متحد کامل شما باشد. اجزای سخاوتمندانه ، در حالی که اغلب رضایت بخش هستند ، می توانند بر سیستم گوارشی شما مشمول مالیات نیز باشند. هضم غذای زیاد می تواند زمان زیادی طول بکشد و باعث ایجاد احساس سیری ناخوشایند شود. این جایی است که ترکیب آنزیم های گوارشی می تواند با تجزیه مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما پشتیبانی کند.

داروی تجویزی مصرف می کنید.

اگر تحت رژیم دارویی هستید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، از پروبیوتیک (و البته راهنمای پزشک خود) استفاده کنید. برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را کاهش داده و عوارض جانبی ناخواسته ای مانند تغییرات طبیعی در حرکات روده را ایجاد کنند. افزودن پروبیوتیک می تواند با ایجاد و جایگزینی غدد مفید در روده ، برخی از اثرات گوارشی را کاهش دهد.

شما به شیر حساس هستید.

اگر عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز دارید ، باید یک فرمول پروبیوتیک با مخلوط آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه پروبیوتیک ممکن است اختلالات شایع گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر را تسکین دهد. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کرده و لذت بردن اعتدال از شیر را برای افراد بی حوصله / حساس آسان کند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک می توانند برای بهبود هضم با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را از بین ببرند.

اکثر مردم می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. به هر حال ، هر یک از آنها برای فرآیندهای گوارشی ما ضروری است. اگر می خواهید مخلوطی از آنزیم پروبیوتیک و گوارش را به سیستم خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک یک مزیت طولانی مدت است. تعادل برای ایجاد مزایای معنی دار ضروری است. علاوه بر این ، عواقب مصرف پروبیوتیک ممکن است چندان آشکار نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. هنگام بلع باعث تسکین نزدیک می شود. بسیاری از اشکال آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز توسط وعده های غذایی که باعث التهاب یا هضم می شوند ، مصرف کرد.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بسیاری از روشهای پروبیوتیک زمانی م onثر هستند که با معده خالی مانند اولین کار صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. برعکس ، آنزیم های گوارشی برای عملکرد مناسب باید جذب غذا شوند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی عالی برای تقویت هضم خوب و حمایت از سلامت دستگاه گوارش شما هستند. برخی از افراد ممکن است از هر دو استفاده کنند ، در حالی که دیگران باید انتخاب خود را با توجه به اهداف خود محدود کنند. در آزمون ما شرکت کنید تا به شما در کاهش مواد مغذی مناسب برای شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید