آیا ایزومتریک کالری می سوزاند؟

ماهیچه ها به خودی خود کالری می سوزانند و ورزش شدید تاثیر زیادی در کالری سوزی در بدن دارد، اما آیا ایزومتریک کالری می سوزاند؟ آیا یک تمرین ایزومتریک برای سوزاندن چربی در بدن به اندازه کافی سخت است؟

یک مطالعه موردی ورزش ایزومتریک که توسط صاحب آموزش ایزومتریک انجام شد، کاهش ۲۰.۳ پوند چربی را در ۴ هفته نشان داد. این کاهش کل ۹.۴ درصد چربی بدن بود، نه وزن آب. علاوه بر این، او نشان داد که با انجام تمرینات ایزومتریک، ۱۴ پوند چربی بدن را در ۷ روز سوزاند، با به روز رسانی های ویدئویی و بایگانی کردن هر جنبه از تمریناتش. این تقریباً ۴۹۰۰۰ کیلوکالری کسری در یک هفته است. این اعداد از هوا ظاهر نمی شوند. افراد واقعی تمرینات ایزومتریک را با شدت های مختلف انجام داده اند تا نه تنها وزن آب را از بدن خود، بلکه چربی واقعی بدن را کاهش دهند. ایزومتریک به سادگی کالری نمی سوزاند. آن‌ها بدن شما را به کوره‌ای تبدیل می‌کنند که می‌تواند کالری‌ها را مانند یک شاتل فضایی که سوخت جت می‌کند، بسوزاند.

تمرینات ایزومتریک یک کلید حیاتی برای عملکرد عضله لاغر هستند، زیرا صدها و در عین حال هزاران سال است که در هنرهای رزمی بوده اند. حتی بدون پرداختن به هنر پشت ایزومتریک، این علم انکارناپذیر است. در سال ۱۹۵۴، دو دانشمند آلمانی، مولر و هتینگر، در بیش از ۵۰۰۰ کارآزمایی بالینی مستقل به طور قطعی ثابت کردند که می توان با یک تحریک ۷ ثانیه ای یک بار در هفته، قدرت را ۵ تا ۱۵ درصد افزایش داد. آزمودنی‌ها در مطالعه‌ای بعدی که روزانه ۷ ثانیه انقباض انجام می‌دادند قدرت خود را ۷۲ درصد در ۴۶ هفته افزایش دادند. کاهش قدرت پس از پایان تمرین بسیار کند است. ۷۰ هفته پس از پایان تمرین، قدرت آنها همچنان ۴۲ درصد بیشتر از قبل از شروع تمرین بود. پس از انجام هیچ کاری برای بیش از یک سال و نیم، آنها همچنان ۴۲ درصد قوی تر از زمانی بودند که شروع کردند.

آه خوب، آن تحقیقات باید منسوخ شده باشد، به همان اندازه که علم ورزش در طول سال ها تغییر می کند. فکر می کنم باید به این مطالعه توسط جان لیتل (و همکاران ۲۰۰۶) مراجعه کنم که نشان داد یک روال ۵ دقیقه ای متشکل از انقباضات ۱۰، ۷ ثانیه ای تا ۹.۳ پوند بافت عضلانی ایجاد می شود. این عضله کافی است تا توانایی استراحت بدن برای سوزاندن چربی بدن را به شدت افزایش دهد.

انبوهی از افکار در مورد بهترین روش تمرین قدرتی وجود دارد. آنچه من خواهم گفت این است که رژیم شما باید شامل چیزی باشد که بدن شما را از درون به بیرون بسازد. برای من، تمرینات ایزومتریک قدرت را از تاندون‌ها، رباط‌ها و اعصاب به سمت عضلات می‌سازد. من تمریناتی را انجام می دهم که ماهیچه های فردی را برای حداکثر خستگی عضلانی ایزوله می کند و تمریناتی را انجام می دهم که گروه های عضلانی بزرگ را برای خستگی سیستم عصبی مرکزی درگیر می کند. تا زمانی که تمرین شما اصول داخلی قدرت را نادیده نگیرد (مانند تمرینات بدنسازی که بر روی عضلات بدون رشد طولانی مدت تاندون ها تمرکز می کند)، می تواند بخشی از چیزی باشد که به شما ثبات و توانایی چربی سوزی می دهد.

اما یک برنامه تناسب اندام چربی سوز واقعی فقط نمی تواند شدت داشته باشد. در واقع، وقتی به دستگاه‌های کاردیو در باشگاه نگاه می‌کنید، هسته اثربخشی آنها در تمرینات اینتروال است. افزایش کالری متابولیک ناشی از تمرینات تناوبی شدید، همراه با تقاضای کالری زیاد از تمرینات شدید عضلانی، برای سوزاندن کالری در بدن معجزه می‌کند و تمرینات ایزومتریک هر دو را انجام می‌دهند.

به طور طبیعی، تغذیه نقش مهمی در توانایی بدن شما برای سوزاندن چربی خواهد داشت. تمرینات ایزومتریک همچنان کالری می سوزاند، اما بیشتر شبیه یک مسابقه طناب کشی بین تناسب اندام و رژیم غذایی شما است، در حالی که باید یک رله گروهی به خط پایان عضله بدون چربی باشد. به سادگی خوردن کالری کمتر از آنچه می سوزانید نیست، و ایزومتریک می تواند کالری زیادی بسوزاند.

همچنین به معنای چیزهایی مانند خوردن پروتئین است که باعث رشد ماهیچه‌ها می‌شود، خوردن چربی‌های اشباع‌شده که در واقع متابولیسم شما را تقویت می‌کنند، و کاهش سرعت با وعده‌های غذایی شما (حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغز متوجه شود که پر شدن غذا معده شماست تا واکنش قطع را تحریک کند. – کاهش سرعت وعده های غذایی می تواند به معنای احساس سیری و اجتناب از پرخوری باشد).

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر