استقامت و از دست دادن الکترولیت

اسب ها ورزشکاران فوق العاده ای هستند. توانایی آنها برای انطباق با تقریباً هر وظیفه ای که ما بر عهده آنها می گذاریم، بسیاری از ما را شگفت زده می کند. وقتی صحبت از استقامت ورزشی به میان می آید، اسب های استقامتی در انتهای طیف قرار دارند. برخی حتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسافت را با سرعت کانتر مسابقه می دهند! متابولیسم اسب نقش عمده ای در تامین سوخت لازم برای اسب در این شرایط دارد. فرآیندهای متابولیک ورزشکاران اسب به خودی خود یک شگفتی است، توانایی ارائه آنچه که حتی در این شرایط چالش برانگیز برای مدت طولانی مورد نیاز است، فوق العاده است.

تلفات مایعات و الکترولیت ها می تواند در نتیجه ورزش زیاد باشد، زیرا بسیاری از این مسافت های طولانی در شرایط گرم و مرطوب انجام می شود. متابولیسم اسب تا حد زیادی کشیده می شود. در موارد شدید، اسب‌ها می‌توانند نشانه‌هایی از فلاتر سپتوم سنکرون، SDF را نشان دهند. نشانه های این امر انقباض یک یا هر دو طرف اسب، هماهنگ با ضربان قلب اسب است. در این مرحله، سرعت متابولیسم اسب اکنون ناپایدار است.

سطوح پایین کلسیم سرم با SDF مرتبط است، که اهمیت گنجاندن الکترولیت های اضافی در رژیم غذایی ورزشکاران اسب را برجسته می کند. سدیم، کلرید، کلسیم و پتاسیم عناصر حیاتی هستند. کلسیم برای انقباض طبیعی ماهیچه ضروری است، که منجر به فعال شدن SDF زمانی که سطح آن در خون پایین است، می شود. کمبود کلسیم یونیزه منجر به انقباض عصبی غیرقابل کنترل می شود. سپس ضربان قلب اسب باعث می شود که حرکت تند و سریع به طور همزمان همراه با ضربان آن رخ دهد زیرا ماهیچه های شکم با خون تامین می شوند.

متأسفانه افزودن کلسیم به اسب در این مرحله اثر مضری دارد. رویکردهای نظارتی دقیق به سیستم متابولیک اسب بدین معنی است که اگر سطح کلسیم اضافی تغذیه شود، سطح خون بالا می رود و مقدار کلسیم جذب شده از دستگاه گوارش بسیار کمتر می شود. هیچ “راه حل سریع” برای بروز این مشکل وجود ندارد و پیشگیری بهتر از درمان است. بسیاری از اسب‌های استقامتی در رژیم غذایی با سطوح کلسیم بالاتری نسبت به آنچه در بالا مورد نیاز است نگهداری می‌شوند، که باعث می‌شود سیستم کلسیم بیشتری بخواهد. راه های اضافی برای جلوگیری از بروز SDF، حفظ سطح خوراک سالم در رژیم غذایی کلی است. هنگامی که این موضوع اغلب به نفع غذاهای سالم با الکترولیت های اضافی نادیده گرفته می شود، مشاهده شده است که یونجه و یونجه به اتصال آب در حین عبور از سیستم گوارش کمک می کنند و ذخیره داخلی الکترولیت ها را فراهم می کنند. عدم کاهش سطح آب قبل از مسابقات (علیرغم وزن اضافی مصرفی) باعث می شود الکترولیت ها آزادانه تر در سراسر بدن حرکت کنند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر