با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. چربی بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را در بدن خود دریافت کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم ، با شما صحبت خواهیم کرد. ممکن است فکر کنید که این مواد معدنی اهمیت چندانی ندارند. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارد. در ادامه ، علائم کمبود کلسیم را بیشتر به شما اطلاع می دهیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن قدرت استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی رخ می دهد که شما مقدار زیادی کلسیم مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. در مرحله بعد ، بدن شما دچار بیماری استخوانی می شود. بنابراین شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

جی! علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • انقراض؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های ضعیف و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • اعتیاد به الکل ؛
  • تورم ماهیچه ها ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • گانزی
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

جی! علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • تابش – تشعشع؛
  • تحریک مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییرات در صدا و احتقان حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سرماخوردگی روحی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

جی! تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم در چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین دلیل کاهش مصرف کلسیم است. این در دست شماست و شما می توانید آن را کنترل کنید. کلسیم کمتری در بدن دارید. دلیل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. وقتی کلسیم جذب نمی شود ، معمولاً آزاد می شود. مصرف بیش از حد کلسیم نیز منجر به آسیب کلیه می شود. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • بسیاری از موارد استفاده از فسفر مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه از کمبود کلسیم جلوگیری کنیم؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شیر یکی از بهترین منابع کلسیم در تغذیه است. همه محصولات لبنی کلسیم بالایی دارند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، می توانید روزانه مقدار زیادی شیر استفاده کنید. پزشکان توصیه می کنند حداقل دو لیوان شیر در روز برای سلامت بدن و استخوان های خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید زمانی که جذب کلسیم بدن شما پایین باشد ، مصرف کلسیم کاملاً بی معنی است. بنابراین در عین حال باید با استفاده از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل خود را محدود کنید.

دوستان نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ کدام را می گیرید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید