بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHEalth


توجه به این نکته ضروری است که پوست به دلیل ماهیت خود “کامل” نیست. پوست دارای ساختاری مانند منافذ ، بافت نرم ، خال ، کک و مک و لکه است. هدف فقط تلاش برای داشتن چهره “بی عیب” نیست بلکه کمک و حفظ سلامتی است. قطع رابطه شما را از یک فرد خوب کم نمی کند. آکنه یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، با این حال ، علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، می تواند بر اعصاب فرد نیز تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و راههای دیگری که می توانید از سلامت پوست خود در صورت ابتلا به آکنه حمایت کنید.

آکنه چیست؟

آکنه یک وضعیت فولیکول مو ، ساقه مو و غده چربی است که باعث ایجاد ضایعات غیر التهابی و التهابی با درجات مختلف زخم می شود. تغییر سیستم کراتینیزاسیون در فولیکول مو می تواند باعث انسداد چربی (ماده ای که باعث ایجاد چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که در دوران نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند منجر به احساس عدم کفایت ، اضطراب ، عزت نفس پایین و تأثیر منفی بر زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، تغذیه ، عادات بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. توجه به تغذیه و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات تغذیه ای برای آکنه

  • به شاخص گلیسمی مراجعه کنید

اعتقاد بر این است که بار قند خون و شاخص گلیسمی تغذیه به طور کلی ممکن است به رشد آکنه کمک کند. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به سطوح بالای سطح طبیعی انسولین شود که می تواند منجر به افزایش تولید آندروژن و ماده ای شود که باعث می شود پوست ما ظاهر شود و احساس چربی کند ، که در رشد آکنه نقش دارد.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 ناشی از تغذیه یکی از علل التهاب است. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از تولید اثرات التهابی که ممکن است بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد ، جلوگیری کند. منابع اصلی امگا 3 شامل ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و به میزان کمتر ، تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و تخم کتان است.

راه های ترکیب این غذاها:

– سالاد خشک ماهی قزل آلا و زردآلو در روغن ریخته می شود

– تخم مرغ و زردآلو روی نان تست ذرت

– چیا / کدو تنبل / کتان روی فرنی / نرم یا ماست بپاشید

  • آن آنتی اکسیدان ها را از داخل دریافت کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه مفید باشند. از رنگهای بیشتر در وعده های غذایی خود لذت ببرید ، رنگهای بیشتری با آنتی اکسیدان های بیشتر یکسان است.

نکات زندگی برای آکنه

مطمئن شوید که پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (بدون عطر ، الکل و پارابن) می شوید.

  • بهداشت پوست را رعایت کنید

برای کاهش انتشار باکتری ها باید از پارچه ای متفاوت برای صورت و بدن خود استفاده کنید و دستمال حوله و بالش صورت خود را حداقل هفته ای یکبار بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های رفاه شما از جمله روده و پوست تأثیر بگذارد ، بنابراین اطمینان از اینکه روزانه تکنیک های مدیریت استرس را تمرین می کنید مفید است. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت همه راه های فوق العاده ای برای کاهش بسیاری از استرس ها در زندگی شما هستند.

تحت راهنمایی یک متخصص بهداشت ، می توانید گیاهان دارویی و مکمل های دیگری را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند.

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ Int J Women Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 23 دسامبر 2017.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: پوست عمیق تر. کارشناسی ارشد Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت تغذیه در جوش های درمان شده و درمان نشده. Postepy Dermatol Alergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. تغذیه و آکنه. J Am Acad Dermatol. 2010 ژوئیه ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید