تغذیه کودک غذای کودک بهترین برنامه غذای کودک


ضخامت و لاغری را می توان از ابتدای زندگی در افراد مشاهده کرد. گاهی مادران نگران وزن کم نوزادان خود هستند و گاهی به متخصص تغذیه و استرس کودکان دارای اضافه وزن مراجعه می کنند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. یک متخصص تغذیه و تغذیه می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه کودک

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده در وعده های غذایی شرکت کنند ، اگرچه برخی از غذاها برای جلوگیری از تنگی نفس نیاز به تغییر دارند. اما در حالی که آنها قادر به خوردن غذای بزرگسالان هستند ، کودکان خردسال به دور از بزرگسالان خانواده نیازهای تغذیه ای خاصی دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً روشن نباشد ، اما کودکان بزرگسال نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه متناسب با نیازهای آنها نباشد. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی مغذی برای آنها بسیار مهم است. آنچه بافتهای جدید باید ساخته شود از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه این کار را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش مهمی در بدن ایفا می کند. و نوزادان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند ، زیرا مواد معدنی برای ساختن استخوان های سالم مورد نیاز است. ویتامین ها و سایر مواد معدنی نیز برای کودکان بیشتر از بزرگسالان اهمیت دارند ، زیرا کمبودها می توانند در فرایندهای مهم رشد اختلال ایجاد کرده و منجر به آسیب های طولانی مدت شوند. خوشبختانه نوزادان در دو سال اول کمتر با این مشکلات روبرو می شوند ، زیرا رشد سریع دوران کودکی به مرحله کندی کاهش یافته است. اما ارائه غذای مغذی در دراز مدت به تضمین سلامت افراد بالغ کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان نسبت به بزرگسالان به غذای کمتری نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین تصور می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی نوزادان و کودکان نوپا می تواند تعیین کند که چه زمانی گرسنه هستند و چقدر باید بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند فرزندان خود را برای هر ترفندی بیشتر بخورند و معتقدند که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند در هر زمان غذا بخورند گرسنه هستند و هیچ محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای کنترل میزان مصرف خود اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که در زمان سیری غذا نخورند. همچنین ممکن است والدین نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی یک گروه پنج ساله از کودکان را که والدین آنها را دچار سوءتغذیه می دانستند با عادت به گروه کنترل مقایسه کرد. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است به دفعات بیشتری نیاز داشته باشند ، معمولاً مقدار کمی غذا و چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش عمده ای از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “غذای کمی” در نظر گرفت و مستحق همان مراقبت تغذیه ای است که برای وعده های اصلی پرداخت می کنید. به عبارت دیگر ، میان وعده ها بیشتر از چیزی است که باعث می شود کودک شما تا شام سیر شود. این فرصتی برای تکمیل میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر مکمل های غذایی است.

گونه هایش متورم می شوند ، صدای خنده اش در خانه شنیده می شود و لباس هایش زودتر از آنچه که انتظارش را دارید می افتند. اگر بر تغذیه کودک خود تمرکز کنید ، غذاهای ارگانیک را در رژیم غذایی او جایگزین کنید و انواع مواد مغذی ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها مطمئن می شوید که کودک شما به خوبی رشد می کند ، بلکه می توانید روح و روان خود را نیز بهبود ببخشید. سلامتی. برای سالهای آینده. محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه نوزادان از همان روزهای اولیه بر سلامت جسمی و روحی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. بنابراین عادات غذایی خوب را در 10 سال اول زندگی پیگیری کنید.

اصول تغذیه نوزادان در سال اول زندگی

زود است سفره درست بردارید و دستور العمل های مختلف را امتحان کنید. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، کودک کالری زیادی از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در چهار ماه اول ، ممکن است علائم اولیه حساسیت به نوزاد و تأثیرات بدن بر شیردهی را مشاهده کنید.

در این مرحله ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها شانس ابتلای نوزاد به مشکلات جدی را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی نوزاد را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

جی! درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، نوزاد شما آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و در سنین چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مورد استفاده در طول روز ، فقط با نظر پزشک اضافه می کند. نصیحت

پس از شش ماهگی ، او به آرامی طعم های مختلف را دوست دارد ، و شما باید به خوبی آگاه باشید که افزودن آرام غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک ، راه را برای آشنایی و طعم چندین ماهه هموار می کند. در این مرحله ، عجله را متوقف کنید و به بدن نوزاد خود فرصت دهید تا نسبت به غذای جدید واکنش نشان دهد. صبر شما در افزودن تدریجی غذا به رژیم روزانه کودک به شما امکان می دهد حساسیت غذایی کودک خود را بهتر تشخیص داده و کنترل کنید.
جی! در مورد تغذیه نوزاد از شش ماهگی تا یکسالگی چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای غذای اضافی آماده می شود و وقتی می تواند انواع غذاها را به طور همزمان بلعیده و هضم کند ، می توانید او را با غذاهای انگشتی آشنا کنید. بسیاری از مادران در این دوران نگران سوء تغذیه نوزاد خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مفید است ، با خوردن زیاد غذا سلامت نوزاد را به خطر نمی اندازید و با محروم کردن او از مواد مغذی ضروری ، مانع از رشد او نمی شوید. خوب.

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو ساله

با بزرگ شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد که این امر نیاز به تغییر در رژیم غذایی کودک دو ساله دارد. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در تغذیه آن کاهش یافته و فرصتی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این دوره از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی کودک می توانید بدن خود را سالم و مغز خود را سالم نگه دارید. اگرچه گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک مهم است ، اما گاهی اوقات فقط باید به مکمل های کودک روی آورید.

در این دوره ، شما باید بیشتر از غذاهایی که برای کودکان مضر است آگاه شوید تا بتوانید تغذیه بهتری برای کودک خود طراحی کنید. تغذیه کودک یک ساله آداب خاص خود را دارد. شما می توانید بیش از هر زمان دیگری از غذای آماده کودک کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک باید از میوه ها و سبزیجات ضروری استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سالهای اولیه رعایت کنید ، دیگر نگران قد و وزن کودک در دو سالگی نخواهید بود.

تغذیه دوران کودکی یکی از رایج ترین مشکلات تغذیه ای است. کوتاهی قد در کودکان. کوتاهی قد به دلیل سوء تغذیه در کشورهای در حال توسعه بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی بر قد و همچنین قد ، رنگ و سلامت عمومی تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوءتغذیه و کوتاهی قد در مقایسه با سالهای اولیه انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافته است ، اما هنوز وضعیت خوبی ندارند. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامتی و رشد چگونه پیشرفت می کند. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد رشد امکانات بهداشتی سوال کنند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را به دفعات قبلی و دقیق اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار این مراکز باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه راهکارهای تغذیه ای و بهداشتی را برای دستیابی به قد و وزن ایده آل نوزاد اجرا کنند. اقدامات اضافی برای بهبود تغذیه او

دیدگاهتان را بنویسید