جی! آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط شنونده قدیمی تغذیه Diva ، Staci ، پیشنهاد شد ، که تصویری از چیزی به نام پودر تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این چیز دیگری برای افتخار است یا مشروع است؟ مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل استاچی اولین باری بود که در مورد پودر تخمه هندوانه شنیدم. فکرش را بکنید ، با ظهور هندوانه بدون دانه (که در واقع یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران مدرن است) ، آخرین باری که حتی دانه های هندوانه را دیدم را به یاد نمی آورم. ظاهراً تمام دانه هایی که در سالاد میوه ما مهر و موم نشده اند ، اکنون آسیاب شده و به عنوان وسیله ای برای آرد بی کیفیت ، آبگیری می شوند.

جی! آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و فقط 3 گرم کربوهیدرات تولید می کند. چربی زیاد به این معنی است که کالری زیادی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد هندوانه حاوی 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد گندم 110 کالری وجود دارد. مشخصات تغذیه ای پودر تخمه هندوانه مشابه آرد بادام است.


برای مقایسه رژیم های غلات کامل و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما این چیه لا در آرد خربزه آب بسیار مهم تلقی می شود.

جی! در پودر تخمه هندوانه نیست؟

به گفته یکی از تصفیه کننده های اصلی پودر تخمه هندوانه ، نه تنها بدون غلات و گلوتن بلکه همچنین “8 عدد بزرگ رایگان”. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که 90 درصد از کل واکنش های آلرژی غذایی را تشکیل می دهند ، ندارد. “8 بزرگ” ، که آنها نامیده می شوند ، (تقریباً از حالت عادی تا معمولی) عبارتند از: شیر ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصور بسیاری ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

رهایی از آلرژی های رایج می تواند یک امر بسیار بزرگ به نظر برسد. و در حقیقت ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع بسته بندی جلوی بسته را به عنوان نشانه ای نشان می دهند که غذاهایی که حاوی این مکمل ها نیستند سالم تر یا مغذی تر هستند. اما برای 95 درصد از افرادی که به مواد غذایی حساسیت ندارند ، اجتناب از آنها هیچ فایده ای ندارد. برخلاف تصور بسیاری ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

بزرگ 8 – چی؟ آیا باید از همه این موانع غذایی اجتناب کنید؟

پنکیک پالئو (و اکسیژن دیگر)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم “Paleo” پیروی می کنند ، استفاده می شود که سعی می کند از رژیم غذایی که توسط شکارچیان جمع آوری شده که میلیون ها سال قبل در زمین ، قبل از شروع کشاورزی و دامداری پرسه می زدند ، تقلید کند. به اولین دستور تهیه آرد هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم ، کربوهیدرات کم ، کیک پالئو و وافل بود.

آرد هندوانه

من احساس متفاوتی در مورد حرکت تغذیه ای Paleo دارم ، که در این قسمت قبلی در مورد آن صحبت کردم. با توجه به این که ما در مورد آنچه مردم مختلف پارینه سنگی می خوردند و مسائل مربوط به سلامتی آنها واقعاً نمی دانیم ، ممکن است دوستداران سرخپوشان موضعی قوی در مورد آنچه “تأیید سرخپوش” ندارد ، داشته باشند. و با حرکتی که به دنبال بازگشت به ریشه های تغذیه ای ما است ، به نظر می رسد تعداد زیادی غذای سرخپوش فراوری شده وجود دارد.

مردم اولیه را می بینم که در محوطه سبزیجات بومی من پرسه می زنند ، قبل از اینکه به خانه برگردند و برای گروه دانه های هندوانه تازه آهن روشن کنند ، قهوه ساز ، قهوه ساز ، نوشیدنی های انرژی زا ، پفک پنیر و سس مایونز را در چرخ دستی های تاریخی خود می اندازند. کلوچه. فکر می کنم چیزی در ترجمه کم است.

به نظر می رسد با حرکتی که به دنبال بازگشت به ریشه های تغذیه ای ما است ، بسیاری از غذاهای پالئو بسیار فراوری شده وجود دارد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که ارزش پالئو یا کربوهیدرات پایین را پذیرفته اند ، ذرت را به عنوان یک طبیعت ناسالم مشاهده کرده اند. اما به نظر می رسد افرادی که از کربوهیدرات ضعیف و سبک زندگی پالئو استفاده می کنند ، بدون داشتن این نوع رژیم سخت هستند. در واقع ، به نظر می رسد بسیاری از دستور العمل های سرخپوشان با تهیه نان ، بیسکویت ، کلوچه و سایر محصولات پخته شده بدون استفاده از غلات آزمایش می کنند.

به عنوان مثال ، ترکیبی عالی از بیکینگ پودر Paleo-هر دو دستور العمل های آماده و خانگی-را پیدا خواهید کرد. بسیاری از آنها حاوی مخلوطی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانید آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار دارید نتایج مشابهی را بدست آورید ، احتمالاً ناامید خواهید شد. پروتئین بدون گلوتن در گندم و سایر غلات دارای خواص منحصر به فردی است که با ضربه زدن به آرد قدرت ، یکپارچگی و افزایش قدرت را افزایش می دهد. محصولات پخته شده و بدون گلوتن سنگین تر و قوی تر از محصولات مشابه خود هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه هندوانه به عنوان آرد گندم کار نمی کند. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط از آرد جایگزین لذت ببرید ، توصیه می کنم از آرد هندوانه و همچنین نحوه استفاده از آرد بادام استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

به شخصه ، مگر اینکه صبر خاصی داشته باشید ، فکر نمی کنم برای داشتن تغذیه بهتر نیاز به حذف غلات داشته باشید. با این اوصاف ، غذاهای غلات کامل (به ویژه غذاهایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند کالری بد زیادی را در رژیم غذایی شما ایجاد کنند ، بدون آنکه تغذیه زیادی داشته باشید.

تا آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که شما در پایان غذاهای پخته شده کمتر و سبزیجات بیشتری می خورید ، من می بینم که چگونه می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر قصد دارید غذاهای غلات کامل را با غلات سبوس دار ، کیک ، بیسکویت ، مافین و وافل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه چقدر به این کار دست یافته اید.

بنابراین اگر غذاهای پخته شده و سایر خوراکی های شما از گندم ، برنج ، کاساوا یا آرد هندوانه تهیه می شود ، پیشنهاد می کنم از همان مقدار استفاده از آرد سنتی استفاده کنید.



دیدگاهتان را بنویسید