جی! آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 را پیدا کنید


تخمه آفتابگردان جزء اصلی در دوگ بیس بال و قهرمانان ناشناخته با انتخاب مختلط است. (بدون تخلف ، انگور.)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترای ارشد تغذیه در مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، می گوید آنها را به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید – با غذاهای شیرین و خوش طعم خوب کار می کند. کلید نجات. “

همچنین می توانید دانه های آفتابگردان را با نرم مخلوط کنید ، با آرد جو مخلوط کنید ، در میله های انرژی زا بپزید ، به عنوان یک دسر اعتیادآور به نام حلوا درست کنید ، در نان تست زردآلو ریخته ، به یک کاسه پرچرب اضافه کنید یا به تنهایی بخورید.

به عبارت دیگر ، بسیار خوب است. اما ، مانند دیگر آجیل و دانه ها ، آنها وجود دارند لا رژیم کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ جی! چگونه دانه های آفتابگردان فروتن به تغذیه مناسب می رسند؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در یک بشقاب

جی! آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتوانست باشد!

دانه ها دارای ارزش تغذیه ای متراکم هستند ، به این معنی که می تواند راهی آسان برای به دست آوردن کل ماکرو و چندین ماده مغذی مورد نیاز باشد.

مانند سایر غذاها ، اگر اندازه سهم خود را در نظر نگیرید ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت افزایش می یابد. اما حفظ آنها در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها خانه های تغذیه ای قدرتمندی هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی است.

هونس می گوید: “دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی هستند – ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی.”

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به تسکین استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به سایر شرایط سلامتی کمک کند.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه Beachbody می گوید دانه های آفتابگردان نیز سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان پروتئین گیاهی را تأمین می کند ، اما بیشتر کالری آنها از چربی سالم قلب تامین می شود.

جی! تخمه آفتابگردان شما را بیشتر می کند؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

اگر بیش از حد غذا بخورید ، هر چیزی به شما وزن می دهد ، و تخمه آفتابگردان هیچ تفاوتی با هم ندارند.

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده غذایی – که یکی از دانه های برجسته یا ¼ فنجان است – پایبند باشند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید غذای آفتابگردان بخورید.”

اما تا زمانی که روی قسمت ها تمرکز کنید ، دانه های آفتابگردان وزن شما را افزایش نمی دهد.

وو توضیح می دهد: “برای افزایش یک کیلوگرم وزن بدن بیش از 3500 کالری زمان نیاز است.” بنابراین مطمئن شوید که اضافه وزن ندارید.

به طور مشابه ، هیچ ترکیب خاصی در تخمه آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد.

جی! چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی و تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان دارای کالری بالایی هستند ، Vu توصیه می کند میزان مصرف خود را به چند قاشق چای خوری – یا حداکثر دو قاشق چای خوری – دانه هایی که روزانه برای سس سالاد یا تزئین می شود ، کاهش دهید.

به عنوان یک میان وعده ، “فنجان دانه های خرد شده” بخش خوبی از این بخش است که مطمئناً به شما کمک می کند تا سیر شوید. “

این یک وعده استاندارد است که تقریباً 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از همه اینها به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – چه ساده و چه در دستور العمل دانه دارچین – لذت ببرید یا آن را در تمام طول روز میل کنید.

فقط به یاد داشته باشید که این کالری ها از چربی به دست می آیند ، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین اشباع متعادل می کند ، مانند لرزش آفتابگردان.

وو می گوید اما تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای حرفه ای تری هستید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید و بیاموزید که چگونه به مدت طولانی با استفاده از دو برنامه تغذیه ای خود ، 2B Mindset و Fitness Section ، تغذیه سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید