جی! آیا تغذیه می تواند علائم بیماری تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را کاهش دهد؟


چگونه غذا بخوریم PCOS تاثیر می گذارد؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک بالاتر از حد معمول است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

هنگامی که انسولین کافی نیست ، سطح قند خون افزایش می یابد. این نیز در صورت داشتن مقاومت به انسولین اتفاق می افتد ، به این معنی که نمی توانید از انسولینی که تولید می کنید به درستی استفاده کنید.

اگر بدن فرد در معرض انسولین باشد ، بدن مجبور می شود تا سطح بالایی از انسولین را برای تنظیم سطح قند خون فشار دهد. سطح بالای انسولین می تواند باعث تخمدان ها برای تولید آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون شود.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل داشتن شاخص توده بدنی بالاتر از حد نرمال (اضافه وزن و چاقی) باشد. رژیم های کربوهیدرات تصفیه شده مانند کربوهیدرات ها و غذاهای شیرین می تواند باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه مشکل کاهش وزن شود.

جی! چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای غنی از فیبر می توانند به کند شدن هضم غذا و کاهش اثر قند بر خون کمک کنند ، بنابراین مقاومت انسولین را در زنان مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک کنترل می کند.

گزینه های خوب برای غذاهای پر فیبر عبارتند از:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات و همچنین کاهو قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام

انواع مختلف توت

سیب زمینی های شیرین

چالش

منبع پروتئین بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر را تأمین نمی کند ، اما برای زنان مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک مناسب است زیرا احساس سیری پایدار ایجاد می کند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز می توانند کمک کنند. به شرح زیر است:

گوجه فرنگیها

کلم

اسفناج

بادام و گردو

روغن

میوه هایی مانند آبی و توت فرنگی

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین هستند

دیدگاهتان را بنویسید