جی! آیا شیرینی مصنوعی می تواند به سلامت دستگاه گوارش شما آسیب برساند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه ، غذای بدون قند ، میله ها ، شیرینی ها و بیسکویت های ساخته شده با شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری-می توانند جایگزین سالم تری نسبت به غذاهای طبیعی خود باشند که با شکر واقعی تهیه شده اند. به هر حال ، آنها کالری کمتری دارند و شیرین تر از شکر روی میز نیستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث بر سر شیرین کننده های مصنوعی سالهاست که ادامه دارد ، اما در اینجا یک دلیل قانع کننده برای حذف شیرین کننده ها وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسسولفام- K و آسپارتام ممکن است برای سلامت روده شما مضر باشند.

چگونه علائم شیرین می تواند بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر بگذارد

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه متخصص در زمینه سلامت دستگاه گوارش و IBS می گوید: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند میکروب های روده شما را تغییر دهند زیرا تعدادی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” “این باعث می شود میکروب هایی که می توانند آنها را پراکنده کنند رشد کنند در حالی که میکروبی که نمی توان آنها را کاهش داد ، منجر به تغییر در ساختار می شود.”

به عنوان مثال ، یک نسخه از اکتبر 2017 در مولکول با افزایش رشد برخی از باکتری ها و کند شدن رشد برخی دیگر ، نشان می دهد که چگونه تنوع باکتریایی بدون شیرینی ، تنوع باکتریایی بدون کالری و شیرین در میکروبیوم روده در موش ها تغییر می کند. (برای یادآوری ، هرچه روده شما کوچکتر باشد ، بهتر است.)

اگرچه برای مشاهده اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان ، مطالعات زیادی لازم است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث ایجاد دیس بیوزیس شوند – تعادل بین باکتری های خوب و بد در روده شما – به این معنی است که آنها بیشتر احتمال دارد طیف وسیعی از مواد در روده را تحت تاثیر قرار می دهد.

غذای سودا

آنها می توانند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت معده و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد. ماروین سینگ ، پزشک متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: “افزایش مصنوعی می تواند عدم تعادل باکتریایی را در میکروبیوم روده ایجاد کند که می تواند بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد.” از سلامت خود استفاده کنیدبه

دکتر سینگ توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم گوارشی منجر به متابولیسم متابولیک و تحمل قند شوند.” چرا این مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما نامتعادل باشد ، سیستم ایمنی بدن ما ضعیف می شود – و بیشتر سیستم ایمنی ما در روده یافت می شود.”

مطالعه موردی: تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم منجر به تحمل قند شود ، طبق مقاله ای در مه 2015 در انگل های دستگاه گوارشبه دانشمندان آب آشامیدنی موش را با سطوح بالای ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام اضافه کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که از آب مصنوعی استفاده می کردند در مقایسه با کسانی که فقط آب یا آب حاوی ساکاروز یا گلوکز مصرف می کردند ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند با گیرنده های شیرین بدن تعامل داشته و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند اشتهای شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات خوردن شیرین کننده های مصنوعی بر روی روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این تحقیق روی موش ها بینش اولیه ای را به ما نشان می دهد.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر یا تحریک کنند

Inna Lukyanovsky ، PharmD ، متخصص سلامت دستگاه گوارش و نویسنده می گوید ، مطالعات دیگر روی موش ها بر روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که می توانند التهاب روده را تشدید کنند ، به ویژه در افرادی که با بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. تصحیح کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، یک بررسی می 2018 در بیماریهای التهابی لوکیانوفسکی می گوید: شیرین کننده های مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) تومورهای دستگاه گوارش را در موش هایی که بیماری های مرتبط با کرون را حمل می کنند تشدید کرده است. “به ویژه ، شیرین کننده های مصنوعی تعداد پروتئوباکتری هایک نوع باکتری مربوط به سالمونلا ، E. coli، و Legionellae– در موش هایی که مستعد بیماری کرون و سایر بیماری ها بودند. ”

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث ایجاد عدم تعادل باکتریایی در روده شوند ، می توانند علائم را برای افرادی که با IBD ، IBS یا هر نوع دیس دیوز گوارشی یا مشکلات گوارشی زندگی می کنند تشدید کرده یا علائم را به همراه داشته باشند.

دکتر سینگ می گوید: “هنگامی که تغییری در میکروبیوم ایجاد می شود ، ممکن است پتانسیل التهابی بیشتری نیز داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را ایجاد یا تشدید کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل خطرناک است.”

کسی که نوار پروتئین می خورد

چگونه استفاده از پاک کننده های مصنوعی را کاهش دهیم

اگر بر سلامت گوارش ، ایمنی بدن خود تمرکز کرده اید یا مشکلات گوارشی را تجربه می کنید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ می گوید از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای کاهش آنها خواندن برچسب مواد غذایی بسته بندی شده است. او می گوید: “به همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، برای شیرین کننده های مصنوعی پنهان نگاه کنید.”

دکتر سینگ می گوید: مراقب نوشیدنی های الکلی – نوع دیگری از جایگزین های قند – باشید که می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ شود. تفاوت اصلی بین قند و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل شکر دارای تعدادی کالری است ، اگرچه کالری بسیار کمی نسبت به قند رومیزی دارد و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین هستند.

وونگ توصیه می کند شیرین کننده های مصنوعی و نوشیدنی های شیرین زیر را کنار بگذارید و مقدار کمی از جایگزین های سالم زیر را امتحان کنید.

شیرینی های تقلبی و اجتناب از الکل

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • نام آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتولی

مزه های آزمایش طبیعی

  • عزیز
  • سرکه افرا
  • خرنوب
  • آگاو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال
جاری شدن عسل از قاشق به فنجان

همچنین می توانید سعی کنید بهترین جایگزین را برای غذاهایی که به طور معمول مصرف می کنید و حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند ، بیابید. به عنوان مثال ، اگر شما به طور منظم غذا می خورید ، یک آب سلتزر خوشمزه در نظر بگیرید. و اگر به دنبال غذاهای پخته هستید ، آنها را به جای غذاهای آماده در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل تازه به عنوان یک غذای خوشمزه استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و نوشیدنی های شیرین باشد زیرا مشکلات گوارشی زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، این نگرانی وجود دارد که استویا ممکن است یک فرد غدد درون ریز باشد. به گفته دکتر سینگ ، تحقیقات بیشتری برای تأیید نتایج مورد نیاز است.

آن را بگیرید

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتر برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند قند نیشکر ، عسل و سرکه افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که مطمئناً نسبتاً بی خطر هستند.”

اعتدال نام بازی در مورد انواع شیرینی ها است: “تحقیقات زیادی در مورد شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که استفاده منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) از شیرین کننده های مصنوعی می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند.” به بنابراین خوردن منظم شیرین کننده های مصنوعی احتمالاً برای بیشتر افراد سالم ایمن تر است. “



دیدگاهتان را بنویسید