جی! نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این پیوند مهم بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. اما چی؟ آیا تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. بنابراین برای درک بهتر نقش این مواد معدنی ضروری با ما همراه باشید.

جی! نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • کنترل ضربان قلب ؛
  • کاهش خواب ؛
  • تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • کنترل سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد عالی عضلات ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
جی!  نقش کلسیم در بدن چیست؟

جی! علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ضعف ناخن و دندان ؛
  • در عضلات ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

جی! بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات ؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

خوب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن شما در تولید کلسیم کمک می کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. در صورت فقدان ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم مورد نیاز خود را جذب می کند. به این ترتیب کلسیم باقی مانده آزاد می شود. این امر دو مشکل عمده ایجاد می کند. اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما به درستی کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این اصلا اینطور نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم آزاد می شود. ترشح کلسیم در کلیه ها صورت می گیرد. این امر همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که مشکلات کلیوی شدید خواهید داشت. برای دریافت کلسیم بهتر ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

جی!  نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بیشتر سبزیجات حاوی کلسیم هستند. به عنوان مثال ، با خوردن کلم و اسفناج مختلف می توانید کلسیم دریافت کنید. اما شیر بدون شک بهترین منبع کلسیم است. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه بین 1 تا 2 لیوان شیر بخورد. همچنین توصیه می شود از 1 لیوان ماست استفاده کنید. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر در هضم محصولات لبنی مشکل دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سلامتی بیشتر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین می توانند میکروب های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ جی! آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن اطلاع داشته اید؟ جی! چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همکاران همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید