جی! کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت بیماری تأثیر بگذارد؟


تأثیر کمبود ویتامین بر روی تاج

موج دیگری از تاج ها به پایان خود نزدیک می شود ، اگرچه برخی از شهرهای ایران در حال افزایش ناگهانی موارد بیماری هستند. موج دوم کشور را ویران کرد و همه را به نوعی از نظر مالی یا احساسی یا هر دو تحت تأثیر قرار داد.

اما اکنون ما به نقطه ای رسیده ایم که موارد کمتری وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که ما هنوز ایمن هستیم. جنگ هنوز تمام نشده است. MHA و بسیاری از دانشمندان هشدار داده اند که موج سوم کرونا ممکن است در اکتبر برسد. تصور روشنی از این که این موج چگونه خواهد بود وجود ندارد ، اگر خطرناکتر از موج دوم باشد و چه مدت.

هنوز وقت آن نرسیده است که احتیاط را کنار بگذاریم و مانند قبل از انفجار کووید -19 زندگی کنیم. در واقع زمان آن فرا رسیده است که همه چیز را برای جلوگیری از موج سوم آماده کرده و انجام دهیم.

ارتباط بین بیماری عروق کرونر و کمبود ویتامین

با ادامه بیماری همه گیر ، بسیاری از موارد جدید ظاهر می شود. نشان داده شده است که رابطه مستقیمی بین شدت سطوح COVID-19 و ویتامین D وجود دارد. ویتامین D معمولاً در غذاها یافت نمی شود و منبع اصلی این ویتامین نور خورشید است.

اما متأسفانه این فاجعه همه ما را مجبور کرد در خانه بمانیم. مردم می توانند بیرون بروند و لوازم خانگی بخرند و نه هر روز. این بدان معناست که اکثر ما برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مشکل داریم. این منجر به کاهش سریع ویتامین D در بسیاری از افراد شد.

همچنین مشخص شد افرادی که کمبود ویتامین D دارند علائم شدیدتری از COVID دارند. یکی از دلایل این امر می تواند این واقعیت باشد که ویتامین D برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است و در غیاب ویتامین D کافی ، بدن کمتر به کرونا واکنش نشان می دهد.

به طور مشابه ، کمبود ویتامین B12 با عفونت های جدی تر COVID-19 مرتبط است. کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به کم خونی ، ضعف و اختلالات عصبی شود.

برخی از محققان همچنین پیشنهاد می کنند که ویتامین B12 ممکن است پروتئین های ویروسی را متصل کرده و بار ویروسی را کاهش دهد.

بنابراین ، اگر به اندازه کافی این ویتامین را در سیستم خود نداشته باشید ، ممکن است به شدت بیمار شوید. افرادی که از داروهای ضد تشنج ، دیابت یا سوزش سر دل استفاده می کنند ، سطح ویتامین B12 پایینی دارند.

کمبود ویتامین D و B12 به طور خاص اختلالات تنفسی را در بیماران مبتلا به بیماری قلبی تشدید می کند.

چگونه سطح ویتامین D و ویتامین B12 خود را افزایش دهیم؟

خبر خوب این است که افزایش این سطح ویتامین بسیار آسان است.

خروج از خانه هنوز برای شما ایمن نیست مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشید. اما شما هنوز هم می توانید به اندازه کافی آفتاب بگیرید و ذخایر ویتامین D خود را دوباره پر کنید کافی است هر روز صبح به تراس خانه یا خانه خود بروید و سی دقیقه زیر نور آفتاب باشید.

جی! آیا ویتامین D می تواند از تاجگذاری جلوگیری کند؟

سه منبع اصلی ویتامین D عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • پنیر
  • غلات غنی شده با ویتامین D
  • ماهی چرب

همچنین می توانید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید.

مواد غذایی حاوی ویتامین B12 عبارتند از:

  • قدرت
  • پنیر
  • ماهی
  • گوشت

بسیاری از مردم با علائمی مانند خستگی ، مشکلات حافظه ، اضطراب ، افسردگی ، درد استخوان و مفاصل و درد پا دست و پنجه نرم می کنند ، اما هیچ علائمی در مورد کمبود شدید ویتامین نمی تواند ایجاد کند. شما می توانید از یک آزمایش خون ساده برای بررسی میزان نرمال بودن میزان ویتامین خود استفاده کنید.

جی! برای ایمن ماندن چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

علاوه بر افزایش سطح ویتامین D و ویتامین B12 ، باید موارد زیر را نیز انجام دهید تا از موج سوم COVID-19 در امان باشید

  • واکسن بزن
  • پروتکل COVID را دنبال کنید
  • مدیریت دیابت
  • ایمنی خود را تقویت کنید

فقط به دلیل تعداد بسیار کمی موارد گزارش شده ، نمی توانیم تصور کنیم که فاجعه به پایان رسیده است. امواج آینده ممکن است در راه باشد. نحوه زندگی ما در حال حاضر تعیین می کند که چقدر خطرناک خواهد بود. همه ما باید مراقب خود و رفاه عزیزانمان باشیمبه


اطلاعات بیشتر:

فشار خون و واکسن کرونا ، خطرناک یا بی ضرر
جی! آیا استفاده از واکسن در محل واکسن کرونا بی خطر است؟
سه ویژگی دلتا کرونا را مشخص کنید

دیدگاهتان را بنویسید