در زمستان چه غذاهایی بخوریم؟


غذاهای مفید برای سرماخوردگی

هنگامی که فردی تب دارد ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردرد را کاهش دهد ، اما اثرات آن کوتاه مدت است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند مدت زمان آنفولانزا را به طور کامل پیشگیری یا کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها چندان م effectiveثر نیستند ، فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان سرماخوردگی یا ویروس های آنفولانزا م areثر نیستند و عوارض جانبی دارند. آنتی بیوتیک همه باکتری ها را از بین می برد ، حتی باکتری های خوب ، و در واقع می تواند توانایی بدن بیمار را در مقابله با ویروس ها مختل کند.

در حالی که هیچ درمان فوری برای سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله ممکن است به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و حتی ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند

می توان از آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. اما سرفه حاد ناشی از ویروس هایی است که نیازی به آفت کش ندارند ، حتی اگر فردی به عفونت باکتریایی مبتلا باشد.

گاهی اوقات بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است. آنتی بیوتیک می تواند عوارض جانبی داشته باشد. استفاده از سموم دفع آفات همچنین می تواند برای افرادی که بیماریهای جدی دیگر دارند یا ایمنی آنها ضعیف است ، خطرناک باشد.

لیست غذاهای ضروری برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم تب هستند. بهتر است هنگام سرماخوردگی غذاهای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

وقتی فردی با تب غذا می خورد ، بدن نوع خاصی از سلول های ایمنی را تولید می کند که او را برای مبارزه با عفونت های ویروسی تشویق می کند. بنابراین ، خوردن یک وعده غذایی سبک یک راه مهم برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده های غذایی اضافه کنید تا از تهوع یا ناراحتی جلوگیری شود.

تأثیر تغذیه ای بر تب

تغذیه سیستم های داخلی بدن را در اوج تولید قرار می دهد و بسیاری از درمان های تغذیه ای زمانی موثر هستند که بیمار به دنبال تسکین علائم سرماخوردگی باشد.

غذاهای کمی دارای خواص آرام بخش سوپ مرغ هستند. هنگام مبارزه با عفونت ها ، آخرین چیزی که بدن به آن نیاز دارد غذای سنگین است که دیر هضم و سخت هضم می شود.

اگر فردی در هنگام سرماخوردگی غذای سنگین بخورد ، بدن مواد مغذی لازم برای مبارزه با عفونت ها را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ها ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، بنابراین خود را در تب قرار می دهد. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین ها ج

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم آنفولانزا مانند احتقان بینی ، قفسه سینه ، آبریزش چشم را کاهش دهد. ویتامین ها ج این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می کند در صورت حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی بدن از آسیب بیشتر سلول جلوگیری کند.

ویتامین ها ج اینترفرون ، ماده پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش می دهد و جریان خون را در بدن تحریک می کند ، آزاد می کند.

روی

تحقیقات نشان داده است که روی به کاهش طول و شدت تب کمک می کند. با این حال ، برای بهره مندی از اثرات روی ، مکمل روی باید به محض احساس سرما ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف شود. همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راهی عالی برای آماده سازی بدن برای ایمنی باشد. پودر کاکائو و آجیل ، مانند دیگر آجیل ها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود ج این می تواند به تسکین سریع علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از مهمترین غذاها برای سرماخوردگی است. آبگوشت حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثرات ضد التهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلو به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. آب مرغ آب پز و آرامش بخش دارویی مورد تایید است.

آب مرغ برای بیماریهای تنفسی مفید است زیرا آب مرغ م cleaningثرترین مایع داغ برای تمیز کردن غشای بینی است. راه های مسدود شده بینی را تغذیه ، آبیاری و استنشاق می کند. هرچه ترشح مخاط سریعتر انجام شود ، ترشح بینی بهتر به از بین بردن ویروس کمک می کند.

آب مرغ دارای خواص ضد التهابی است که می تواند احتقان را نیز کاهش دهد. مواد اضافی موجود در سوپ و همچنین مرغ می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات حاوی بسیاری از ترکیبات دارویی مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

عناصر

بهتر است از مواد ادویه در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند استفاده کنید. از آنجا که سینوس را به طور موقت باز می کند ، مخاط را راحت تر و راحت تر جریان می دهد و در نتیجه احتقان را کاهش می دهد.

غلات

دانه هایی مانند تخمه کدو و دانه کنجد از میان وعده های سالم هستند که به دلیل دارا بودن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.مطالعات نشان داده است که روی می تواند زمان تب را در عرض 24 ساعت از شروع علائم کاهش دهد. قارچ ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می تواند ایمنی بدن را افزایش دهد.

لیمو و عسل

مایعات گرم مانند عسل لیمو می تواند به کاهش احتقان بینی و آب رسانی به بدن کمک کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل ممکن است در کاهش علائم سرفه شدید ناشی از عفونت تنفسی مثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثر ضد عفونی کننده است و می تواند بر گلو اعمال شود. لیموترش سرشار از ویتامین است ج برای درمان سرماخوردگی ، استفاده از آب لیمو و عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مهم است.

شلغم

شلغم یک سبزی مهم و غنی است. من به عنوان داروی سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از مهمترین غذاها برای سرماخوردگی شناخته می شود که سرفه را بهبود می بخشد. بهترین روش تهیه شلغم بخارپز کردن آن است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند. شلغم همچنین ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی بدن و تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید