رابطه تغذیه و خواب (خواب خوب)


این نسخه را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از محصولات شیمیایی و مصنوعی زیادی استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و مناسب ترین جایگزین را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید خوب غذا بخورید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خواب چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از مال خودم استفاده کنید و پروتئین غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند.
برای این منظور ، می توانید از چندین جایگزین که این روزها در بازارها ارائه می شود استفاده کنید ، مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات. برای اطمینان از سلامت کلی بدن خود ، باید ببینید کدام غذاها به شما حساسیت دارند و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزینی را پیدا کنید که برای آنها مفید باشد.


بیشتر بخوانید:

تغذیه خوب یا بد کربوهیدرات!

درمان میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

عوامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و منجر به مشکلات خواب شود.

سایر غذاهای آلرژیک که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای ارزان

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. برای شام سبک فکر کنید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

آفتاب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از خوردن غذا کمتر بخوابید ، شب ها با خوابیدن مشکل خواهید داشت و شب ها نیز با خوابیدن مشکل خواهید داشت.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از شیرینی و چربی است.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این میان ، باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین و قند زیاد و چربی زیاد هستند ، خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما از خوردن شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا به دلیل شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. اینطور نیست که شما هرچه می توانید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار شما به بدن خود اجازه استراحت و استراحت داده اید.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است ، اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

ادرار قبل از خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب بنوشید زیرا برای ادرار کردن باید شب ها از خواب بیدار شوید.

هرچه غذای بهتری بخورید ، از نظر جسمی و روحی احساس تعادل بیشتری خواهید داشت.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل اساسی بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

صبر و دانش قلبی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

جی! سیروز کبد چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید