راههای افزایش سروتونین در مغز || جی! راههای افزایش سروتونین در مغز چیست؟


راههای افزایش سروتونین در مغز ، این مهم است زیرا سروتونین یک انتقال دهنده عصبی یا ماده شیمیایی است که در بسیاری از فرایندهای مهم بدن نقش دارد. در واقع می توان گفت سروتونین یکی از مهمترین عوامل شیمیایی در بدن است. سروتونین در قسمتهای مختلف بدن مانند دستگاه گوارش ، سلولهای خونی و سیستم عصبی جسد پیدا می شود. برخی از عملکردهای مهم سروتونین در بدن عبارتند از:

  • کمک به کنترل اشتها
  • افزایش قدرت یادگیری و حافظه
  • ایجاد احساسات مثبت و بهبود رفتار اجتماعی
  • به بهبود خواب و کنترل ریتم های شبانه روزی کمک کنید

سطح پایین سروتونین می تواند الگوهای خواب ، پرخوری ، از دست دادن حافظه و نوسانات خلقی را مختل کند. کاهش سروتونین همچنین می تواند علائم زیر را در بدن ایجاد کند:

  • مشکلات خواب
  • ویژگی های الهام بخش
  • تهوع و مشکلات گوارشی
  • چاقی و پرخوری
  • حساسیت بیش از حد به درد و سر و صدا
  • احساس عصبانیت یا پرخاشگری
  • احساس اضطراب ، ضعف یا افسردگی
  • هوس خوردن شیرینی و غذاهای غنی مال خودم

افزایش سریع سروتونین در مغز باعث افزایش قدرت ذهنی ، تمرکز و انگیزه فرد می شود. مصرف مکمل های غذایی می تواند به ترشح و ترشح سروتونین در مغز کمک کند. مصرف این مکمل ها اغلب علائم افسردگی را در افراد کاهش می دهد. یکی از این مکمل ها مخمر سنت جان است. مصرف این مکمل علائم افسردگی را در افراد بهبود می بخشد. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که استفاده از مخمر سنت جان در نهایت مفید نیست. همچنین ، مخمر سنت جان اگر علاقه ای به مصرف مکمل ها ندارید ، می توانید با استفاده از راه حل های طبیعی زیر ، سطح سروتونین بدن خود را افزایش دهید:

همین حالا از مشاوران پزشک خود مشاوره آنلاین بگیرید

تریپتوفان بیشتری مصرف کنید.

تریپتوفان نوعی اسید آمینه است. بدن شما می تواند آمینو تریپتوفان اسید را به سروتونین تبدیل کند. به همین دلیل است که مصرف کافی تریپتوفان برای تولید سروتونین در بدن ضروری است. تریپتوفان به شکل بسیاری از پروتئین ها است. بنابراین اگر از رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده می کنید ، می توانید به راحتی میزان آمینو اسیدهای تریپتوفان را در بدن خود افزایش دهید.

غذاهای دیگر مانند گوشت بدون چربی ، تخم مرغ و محصولات لبنی منابع غنی تریپتوفان هستند. اما اگر گیاه خوار هستید ، باز هم مشکلی برای دریافت پروتئین نخواهید داشت. بادام زمینی و دانه ها حاوی مقدار زیادی تریپتوفان هستند. بنابراین می توانید بین وعده های غذایی خود غذا بخورید.

ماساژ درمانی.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور معمول در مغز پزشک

ممکن است قبلاً این احساس را داشته باشید که ماساژ می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روحیه شما داشته باشد. اما باید بدانید که نقش ماساژ فقط ایجاد حس آرامش و تنش عضلانی نیست.

بررسی ها نشان می دهد که بعد از جلسه ماساژ درمانی سطح سروتونین مغز اغلب بالا است. این به این دلیل است که ماساژ می تواند سطح کورتیزول خون را تا 30 reduce کاهش دهد. کورتیزول نام دیگر هورمون استرس است. سطوح بالای کورتیزول در سیستم گردش خون مانع از تولید سروتونین در مغز می شود.

ویتامین ها ب بیشتر صرف کن.

همه ویتامین های گروه B به شما کمک می کنند احساس بهتری داشته باشید. این ویتامین ها همچنین نقش مهمی در حفظ تعادل شما دارند. با این حال ، ویتامین های B12 و B6 برای تولید سروتونین بیشتر از سایر ویتامین ها اهمیت دارند. حتی مطالعات نشان می دهد که این مکمل ویتامین B می تواند به درمان افسردگی در افراد مسن کمک کند.

پزشک می تواند با انجام آزمایش خون ساده ، کمبود ویتامین B را تشخیص دهد. به طور معمول میزان مجاز مصرف ویتامین B است 50 تا 100 میلی گرم در روز. با این حال ، قبل از مصرف هر گونه مکمل ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

خورشید را بگیر

مطالعات نشان می دهد که میزان سروتونین در زمستان و پاییز کمتر و در تابستان و تابستان بیشتر است. سروتونین بر احساسات تأثیر شناخته شده ای دارد. این رابطه بین استرس فصلی و سطح سروتونین در بدن را در فصول مختلف سال نشان می دهد.

به نظر می رسد گذراندن زمان در زیر نور خورشید به افزایش سطح سروتونین بدن کمک می کند. رعایت نکات زیر به شما کمک می کند تا مزایای خود را به حداکثر برسانید:

  • هر روز حداقل 10 تا 15 دقیقه آفتاب را بیرون بگذارید.
  • با ورزش و پیاده روی در فضای باز به افزایش ترشح سروتونین بدن خود کمک کنید. حتی اگر فقط 15 دقیقه زیر نور خورشید هستید ، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

هنگامی که در خارج از منزل هستید و در معرض نور خورشید هستید ، تولید سروتونین در مغز افزایش می یابد. این امر حتی در روزهای ابری نیز صادق است. بنابراین حتی در فصل سرما ، تا جایی که می توانید از خانه خارج شوید و هوای تازه تنفس کنید.

هر روز صبح یا بعد از ظهر حداقل 20 تا 30 دقیقه بیرون از خانه خود بگذرانید. برای تأثیر بیشتر ، می توانید این مدت کوتاه را صرف پیاده روی در فضای سبز مانند یک باغ کنید.

بیشتر از منیزیم استفاده کنید.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور معمول در مغز پزشک

منیزیم یک ماده معدنی مهم در بدن است. مطالعات نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم کمبود این مواد معدنی ضروری را دارند. منیزیم نه تنها بر تولید سروتونین تأثیر می گذارد ، بلکه به کنترل فشار خون و تنظیم سیستم عصبی بدن نیز کمک می کند.

منیزیم همچنین نقش مهمی در درمان افسردگی ایفا کرد. مصرف کافی این مواد معدنی ضروری به بیماران کمک می کند تا از دوران افسردگی سریع رهایی یابند. اخذ شده منیزیم می توانید غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار ، ماهی ، موز و لوبیا را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خوب باش.

سطح بالای سروتونین در مغز تنها به عوامل خارجی مانند تغذیه ، ورزش و محیط مربوط نمی شود. مطالعات نشان می دهد که با تغییر نگرش خود نسبت به زندگی ، می توانید بر تولید انگل های خون ساز در مغز تأثیر بسزایی داشته باشید. با کمی دقت ، به راحتی می توانید بفهمید چه چیزی می تواند باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان و دنیای اطراف خود داشته باشید. به عنوان مثال ، فکر کردن درباره حافظه خوب به افزایش سطح سروتونین در مغز شما کمک می کند.

با افرادی که دوستشان دارید ارتباط برقرار کنید. روز را صرف انجام کارهایی کنید که دوست دارید. حتی می توانید یک دفتر یادداشت شکرگزاری ایجاد کنید و چیزهای خوب و خوب خود را بنویسید. انجام این کارها نگرش شما را نسبت به شما تغییر داده و افکار مثبت شما را افزایش می دهد.

مصرف قند را کاهش دهید.

یکی از علائم اصلی کاهش سروتونین ، اشتیاق به غذاهای شیرین است. متأسفانه افزایش مصرف قند تأثیر متفاوتی بر سلامت شما دارد. مصرف زیاد قند و سطح بالای قند خون با اثرات مفید محرک های خون مقابله می کند. مصرف زیاد غذاهای کربوهیدرات دار نیز بر احساسات تأثیر منفی می گذارد. بنابراین با کاهش مصرف قند خود از خود در برابر بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی محافظت کنید. با کاهش مصرف آب نبات ، می توانید تلاش خود را بر روی بهترین راه های افزایش سروتونین متمرکز کنید.

مدیتیشن کنید.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور معمول در مغز پزشک

مدیتیشن فواید سلامتی زیادی برای بدن دارد. مراقبه این می تواند تقریباً در همه جنبه های زندگی شما کمک کند. مطالعات نشان می دهد که سطح سروتونین با پاسخ به تمرینات مدیتیشن افزایش می یابد. تمرینات مدیتیشن باعث افزایش تولید مواد شیمیایی ضروری در بدن به نام اسید هیدروژن داخلی می شود. هیدروکسی ایندول اسید یک انتقال دهنده عصبی مهم است و وجود آن در بدن برای تولید سروتونین در مغز ضروری است.

تمرینات مدیتیشن همچنین می توانند سطح استرس شما را کاهش دهند. کاهش استرس ، به نوبه خود ، تولید سروتونین را افزایش می دهد و منجر به آرامش بیشتر می شود.

به طور منظم تمرین کن.

اگر نکات بالا در مورد قرار گرفتن در معرض آفتاب را رعایت کنید ، کمی بیشتر تمرین می کنید. بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض آفتاب انگیزه شما را برای ورزش بیشتر می کند. به طور کلی ، نحوه گذراندن روزهای هفته خود را دقیق تر ببینید.

سعی کنید تا آنجا که ممکن است زمان زیادی را صرف تمرین کنید. هر فعالیت خوبی که ضربان قلب را افزایش دهد می تواند سطح سروتونین را در مغز افزایش دهد. ورزش همچنین به بدن در ترشح هورمون ها کمک می کند. اندورفین ها درد جسمی را تسکین می دهد ، احساس شادی را افزایش می دهد و افسردگی را در افراد کاهش می دهد.

انواع ورزش های مورد علاقه خود را امتحان کنید و تمرین شما را متمایز کند. به عنوان مثال ، گاهی سعی کنید به جای دویدن در باغ ، روی تردمیل راه بروید. همچنین می توانید به جای گذراندن دوره های بدنسازی ، ایروبیک در آب را بیاموزید.

ویتامین ها ج اطلاعات بیشتر.

در نگاه اول به نظر می رسد که ویتامین C به اندازه ویتامین B برای رساندن سروتونین در مغز مهم نیست. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که بین مصرف ویتامین C و بهبود روحیه ارتباط فزاینده ای وجود دارد. به عنوان مثال ، ویتامین C دارای خواص افسردگی است.

افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ، ویتامین C دارند. آنها بیشتر پذیرا هستند ، مضطرب نیستند و احساس خوشبختی می کنند. بنابراین ، می توان نتیجه گرفت که استفاده از ویتامین ها ج این نه تنها باعث افزایش ترشح سروتونین در مغز می شود ، بلکه نقش مهمی در تولید دوپامین و اپی نفرین دارد. دوپامین و اپی نفرین مهمترین انتقال دهنده های عصبی هستند و بر افزایش آگاهی و بهبود افسردگی تأثیر عمیقی دارند.

ویتامین ها ج در بسیاری از غذاها یافت می شود. پرتقال ، فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ دار منابع خوبی از ویتامین هستند آیا C.

پریشانی سخت نگیر.

11 راه برای افزایش سروتونین به طور معمول در مغز پزشک

کورتیزول تولید سروتونین را در بدن مهار می کند. این بدان معناست که اساساً ، هر کاری که برای کاهش سطح استرس انجام دهید می تواند تأثیر مثبتی بر سطح سروتونین مغز شما داشته باشد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دیگران را در اولویت قرار می دهند و سخت کار می کنند ، باید راه هایی برای مراقبت از خود بیابید. مراقبت از خود باعث کاهش هورمون های استرس در بدن و در نتیجه تولید سروتونین بیشتر در مغز می شود. مراقبت از خود برای همه معنای متفاوتی دارد. انجام انواع فعالیت ها مانند استراحت ، خواب کافی ، پیاده روی ، ورزش و مدیتیشن می تواند تا حد زیادی هورمون کورتیزول را در بدن کاهش دهد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر به دنبال افزایش سروتونین برای بهبود وضعیت خود و کاهش علائم افسردگی هستید ، استفاده از این روش ها ممکن است کافی نباشد.

برخی از افراد دارای سروتونین ژنتیکی هستند و تغییر سطح سروتونین در مغز با تغییر رژیم غذایی غیرممکن است. علاوه بر این ، اختلالات احساسی ناشی از تغییر در ساختار شیمیایی مغز ، محیط ، ژنتیک و بسیاری عوامل دیگر است. بنابراین اگر متوجه شدید که علائم افسردگی بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد ، در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کنید.

مطابق با علائم افسردگی می تواند توسط پزشک مصرف شود داروهای ضد افسردگی برای خودت سفارش بده این داروها که SSRI نامیده می شوند یا مهارکننده های بازجذب مجدد سروتونین ، به مغز شما کمک می کند تا سروتونین را دوباره پر کند. در نتیجه ، سروتونین برای استفاده در مغز شما در دسترس خواهد بود.

اگر علائم افسردگی دارید یا فکر می کنید باید غذاهای سروتونین را به رژیم خود اضافه کنید اما نمی دانید راه حل برای شما چیست و از کجا شروع کنید ، توصیه می کنیم متخصص تغذیه au روانشناس au روانپزشک تجربه مشاوره آنلاین پاتا با یک روانشناس و متخصص تغذیه مجرب در تهران و سراسر کشور مشورت کنید دکتر ممکن است.

منابع:

به طور طبیعی

https://www.healthline.com/health/how-to-increase-serotonin

دیدگاهتان را بنویسید