راهکارهایی برای افزایش وزن سریع برای افراد لاغر


راهکارهایی برای افزایش وزن سریع برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که ورزش امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که ورزش همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و اضافه وزن برای این افراد یک رویای بزرگ بوده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن نیاز به قدرت و استقامت دارد ، چاقی نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهای کاهش وزن برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما مطالعه کنید.

جی! چگونه وزن کم می کنید؟

بدن ما برای تامین چربی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، میزان چربی مورد نیاز روزانه ما را تامین می کند و وزن بدن ما همیشه باقی می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی مطمئناً تبدیل به چربی می شود. اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت ها و غیره شود. علاوه بر این ، بیماری لاغر انسان دیرتر از دیگران درمان می شود. فردی که به نسبت قد کمتر از 10 تا 20 درصد از وزن طبیعی برخوردار است ، کم وزن محسوب می شود. کاهش وزن بیشتر به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی به دلیل مواردی مانند:

  • فعالیت زیاد
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط به. قبل از برنامه ریزی برای برنامه کاهش وزن ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و دلایل کاهش وزن را بیابید و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، راهکارهای کاهش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی را مشخص کنید. افزایش وزن

برای چاقی سریع از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از مشکلات رایج افزایش وزن ، خوردن بیش از حد غذاهای پرکالری و سرشار از مواد مغذی است. به جای ایجاد عضله ، به بدن آسیب می رساند و چربی را افزایش می دهد. شما برای افزایش سریع وزن نیازی به خوردن غذاهای چرب ندارید و بدن خود را در معرض اثرات مضر و استرس قرار می دهید ، بهترین کار این است که نیازهای بدن خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید در نظر داشت که خوردن غذاهای سرشار از چربی و قند ، سلامتی فرد را به خطر می اندازد و فقط قند و چربی را اضافه می کند ، به جای افزایش وزن که با عضله سازی ، سلامت بدن مرتبط است. و برابری را ترویج می کند. بهترین تغذیه برای کاهش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی بخش مهمی از رژیم غذایی ما است ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از سوی دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت و چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، کتان و سالم از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات است که نه تنها کالری زیادی دارد ، بلکه گلیکوژن ماهیچه ها را نیز افزایش می دهد. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، چون حاوی مقدار زیادی کالری ، چربی و کربوهیدرات هستند ، می توانند در مدت زمان کوتاهی وزن مورد نظر را برای شما به ارمغان بیاورند. این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی حاوی 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و کربوهیدرات است. شیر در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می توانند به راحتی به رژیم غذایی اضافه شوند و کالری بیشتری دریافت کنند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ و گوشت خام خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت های پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که بدنبال افزایش سریع وزن هستند ایده آل است. از بین گوشت ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به سایرین دارند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است ، بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا انواع مختلفی دارد مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره که می توان آنها را به راحتی پخت و استفاده کرد.

سبزیجات

قرار دادن سبزیجات در رژیم غذایی بسیار مهم است و استفاده از آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از محبوب ترین سبزیجات تابستانی است که در انواع مختلف مانند پوره ، سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و می تواند در مدت کوتاهی فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چرب شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

قدرت

یک لیوان شیر کامل حاوی 150 گرم ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن چند میوه مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند برای افزایش سریع وزن مفید باشد.

آجیل نفرس

همه آجیل ها کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، آجیل ، پسته و غیره را شامل می شوند. یک فنجان بادام خوراکی حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (مقدار زیادی چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. استفاده روزانه و منظم از آجیل می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید