رژیم ایده آل برای کاهش وزن برای نوجوانان درمان کاهش وزن _من و تغذیه


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و هیجان انگیز است و انسان ها برای داشتن یک زندگی سالم و شاد در هر دوره از زندگی به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد زیرا در این مرحله ، یک فرد دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های یک درخت سالم زندگی آینده او را تقویت می کند ، مطمئناً به مراقبت و تغذیه خاصی نیاز دارد.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نهال نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً به رژیم غذایی متنوع و متعادل توجه کنید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات غذایی برساند. برای اینکه بدانید چگونه به نوجوان خود اجازه دهید تا بزرگسال مسئولیت پذیر شود ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترده است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن جوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد تنها کلید سلامت نوجوانان و نوجوانان می تواند صرفاً یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید کودکان چاق و متناسب پرورش دهید ، آنها را پیگیری کنید.

جی! بهترین برنامه تغذیه برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که رژیم غذایی مناسب به معنای حذف غذاهای ناخواسته ، به ویژه برای نوجوانان نیست. فقط به کودک خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها را نباید از نوجوان حذف کرد ، باید از آنها کم استفاده کرد و به جای آنها مکمل مکمل ها و ویتامین ها استفاده کرد. برخی از مواد مغذی لازم برای رشد نوجوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما برای نوجوان شما وجود دارد.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راه است. در اینجا نکاتی برای کمک به تغذیه مناسب و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

کاهش رژیم غذایی برای جوانان

صبحانه را حذف نکنید

خوردن غذا این نیست که صبحانه را کنار بگذارید یا خود را گرسنه کنید. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی ضروری را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز پرخاشگرتر شوید. برو میان وعده. خوردن صبحانه همچنین به شما در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی کمک می کند.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین تغذیه خوب در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری و چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را بدن کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشد. آب کم و شیر نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، مراقب باشید آب میوه نخورید زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی مواد قندی است. نوشیدنی های شما از مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و نوشابه نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که معادل اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، باید راه حل های مناسبی برای درمان کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی جستجو شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

جی! آیا دوست پسر شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی جوانان به ویژه در دوران نوجوانی ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران جوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران در سنین نوجوانی به دلیل از دست دادن آهن در دوران قاعدگی در خطر از دست دادن آهن هستند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و غلات گالوانیزه صبحانه. کلسیم و ویتامین D همچنین مکمل های مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف نوجوانان در شیر و محصولات لبنی هستند. همچنین ، منابع ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز حاوی ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن در دوران نوجوانی است:[Picha ya infographic]

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • ویتامین D. کافی نیست
  • کمبود کلسیم

از رژیم لاغری خودداری کنید!

رژیم غذایی لاغری که نوید کاهش سریع وزن را می دهد امروزه به دلیل تبلیغات نامطلوب آن در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و تغذیه نامتعادل هستند. این بدان معناست که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم غذایی مد بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما باز می گردد. برای دریافت تغذیه مناسب ، خوشبختانه می توانید از متخصصان وب و تغذیه من کمک بگیرید ، آنها رژیم غذایی معمولی و سالمی را بر اساس قد ، وزن ، جنسیت و سن شما به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید