رژیم غذایی برای ورزشکاران رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران


رژیم غذایی برای ورزشکاران

رژیم غذایی برای ورزشکاران

تغذیه مناسب هنگام ورزش بسیار مهم است. سوء تغذیه می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه های ورزشی استفاده می کنند ، مغذی باشند.

ورزش از انرژی بدن استفاده می کند و ما باید این انرژی را با خوردن غذا جبران کنیم در واقع با داشتن مواد مغذی ، متابولیسم مناسب را تأمین می کنیم.

رژیم غذایی برای ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی در حال افزایش است ، بنابراین تمرکز بر تغذیه ورزشکاران نیز بسیار مهم است. اگر به صورت حرفه ای تمرین ورزش می کردید ، انجام تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست و مطمئناً برای موفقیت در این امر به تغذیه مناسب ورزشکاران نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد توجه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، با وجود هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی و بی کیفیت بودن وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که مصرف با کیفیت ترین مکمل ها سه تا چهار ماه قبل از تمرینات شدید است و نیازی به استفاده مداوم از آنها نیست و توصیه نمی شود که از این مکمل ها به طور مداوم استفاده کنید. بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت نظر پزشک در تغذیه ورزشکاران گنجانده شود.

در وب سایت وزن من ، شما را با جدیدترین برنامه تغذیه ورزشکاران تناسب اندام برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار و دانش متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان ارشد باشگاه و اساتید تربیت بدنی آشنا می کنیم. با ما بمان.

با توجه به توصیه های بسیاری از متخصصان محافل پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، تغذیه ورزشکاران باید نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از آموزش ، از جمله آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای پیشرفته و عدم رقابت برآورده کند. عدم آگاهی از تغذیه مناسب ورزشکاران در طول مسابقات یا تمرینات می تواند علاوه بر تعیین هزینه ، خطرات زیادی برای سلامتی به دنبال داشته باشد. بنابراین ، برای برنامه تغذیه ورزشی و همچنین تغذیه چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی و تغذیه ورزشکاران

افرادی که از تمرینات بدنی شدید رنج می برند ، متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی را در حین ورزش و تعریق از دست می دهند. بنابراین جبران مواد مغذی از دست رفته تنها با داشتن تغذیه بهتر برای ورزشکاران و با رعایت اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. اما بسته به مرحله عضله سازی شما ، میزان مصرف هر ماده باید مطابق رژیم ورزشکار مدیریت شود.
رفتار تغذیه ای ورزشکاران

تغذیه ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که تغذیه ورزشی خود را با تغذیه خانواده خود تطبیق دهند تا علاوه بر حفظ تغذیه مناسب ورزشی ، با تغذیه خانواده نیز سازگار باشد.
رژیم غذایی ورزشکاران با افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی تغذیه یک ورزشکار افزایش سطح پروتئین در رژیم غذایی او است ، به طوری که برای افراد معمولی تقریباً 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در برنامه ورزشی ، سطح پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. در واقع میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از جنبه های تغذیه ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تامین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها به عضله سازی باید در تغذیه ورزش گنجانده شود. بنابراین ، به ورزشکاران توصیه می شود که یک مشاور تغذیه خوب داشته باشند و تغذیه ورزشکاران را با توجه به وضعیت جسمانی هفتگی یا ماهانه ، کنترل وزن پایدار و همچنین بازرسی های منظم به روز کنند.

اهمیت تغذیه ورزشی

شما می توانید با دریافت برنامه تغذیه آنلاین برای ورزشکاران و حمایت از تجربه چندین ساله متخصصان بهداشت و تغذیه و همچنین دریافت مشاوره دو طرفه از مراقبت های پزشکی “وزن من” ، از بهترین تمرینات ورزشی و عادات غذایی برای ورزشکاران بهره مند شوید. مرکز
اهمیت محاسبه انرژی در تغذیه ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی یک برنامه ورزشی ، توجه به نوع تمرین ، مدت زمان آن و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته بسیار مهم است. تا بتوانند میزان انرژی مورد نیاز خود را در طول ورزش و مسابقات به صورت علمی و دقیق تأمین کنند.

بسیاری از مردم هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تعادل و ورزش کمک می کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان ژیمناستیک و ورزشی از تغذیه مناسب و تغذیه ورزشی و همچنین فعالیت های ورزشی استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی مبتنی بر فعالیت های ورزشی ، نرم افزار تغذیه ورزشی را برای ورزشکاران ارائه می دهد ، راهی ساده و در واقع 100٪ کاربردی برای مشتریان معتبر که با ورزش های رایج تغذیه در جوامع ورزشی مطابقت دارند. محلی و بین المللی است.
در تغذیه ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار به تأمین پروتئین برای بدن ورزشکار کمک زیادی می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و به ورزشکار قدرت لازم برای ورزش را می دهند.
تأخیر در دریافت کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان مصرف کنید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت چرخ کرده به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
از مغز ، بریس و آب برای مسدود کردن ماهیچه های شکم استفاده نکنید
غذاهای آب پز ، سرخ شده و سرخ شده مصرف کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار استفاده از کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشاور و مشاوران متخصص در زمینه تغذیه ورزشی استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 سرویس یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی هنگام تأمین اکسیدان های لازم در بدن باعث افزایش قند خون و بازیابی قدرت در بدن ورزشکار می شود.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران نباید خورد

سیستم عصبی مرکزی: از خوردن غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها خودداری کنید که باعث می شود ورزشکار به دلیل خستگی به ورزش شدید بپردازد.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک خوردگی به دلیل اثرات مخرب آنها ، اکیدا ممنوع است.

غذای ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف اصلی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر ماهیچه های گلیکوژن و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه تغذیه ورزشکاران ، در روز مسابقه باید از غذاهای پرچرب و پر پروتئین به دلیل هضم دیر خودداری کرد ، زیرا تأثیر منفی بر عملکرد ورزشکاران خواهد داشت.

تغذیه ورزشکاران توصیه می کند غذاهای پر کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریع هضم و جذب شوند. مطمئن شوید که حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات همراه ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی مصرف کنید.

برای مثال ، بسته به رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی را با نان ، نان و مربا ، عسل ، یا یک کاسه غلات و شیر بخورید. اما برای تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، که در آن بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) افزایش یابد. برای بازسازی گلیکوژن بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
راههای بارگیری کربوهیدراتها در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات (مناسب برای مسابقات هفتگی) غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا بخورید
تغذیه 6 روزه ورزشکاران: در سه روز اول قبل از مسابقه ، رژیم غذایی ورزشکاران با کربوهیدرات بالا با ورزش سبک و 3 روز گذشته شامل غذاهای کم کربوهیدرات در تغذیه ورزشکاران و همچنین ورزش شدید (برنامه تغذیه دو و میدانی بود. مناسب برای مسابقات ملی و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم تابستان هندی

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، واحد ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید