رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر تغذیه کاهش وزن


تغذیه ما

تغذیه ما یکی از راه ها است کاهش وزن که می تواند علاوه بر کاهش وزن فواید سلامتی چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر تنقلات، خوراک مختصر، صبحانه Au مزه دار کردن غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت استخوان بدن Na دستگاه گوارش این مهم است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی چندین رژیم غذایی وجود دارد که ماست مصرف می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شوند.

جالب است بدانید که این نوع رژیم ها هنوز در حال بررسی هستند. در ادامه این مقاله ، ما هر آنچه که در رابطه با رژیم غذایی و تاثیر آن در کاهش وزن مورد نیاز است را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم غذایی کوچک

ارزش تغذیه (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری کالری 63 کالری 61
روغن 1.55 گرم 3.25 گرم
مال خودم 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی رژیم غذایی با توجه به میزان مصرف ماست تغییر می کند. نظریه های مختلفی وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر یک از لیوان های آن 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است تأثیر بر کاهش وزن همواره مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم زیاد در خون رشد سلول های چربی را کند می کند. مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که کاهش چربی بدن Na کاهش وزن این شامل مصرف مکمل های کلسیم است. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در یک مطالعه روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کم در افراد در سنین مختلف و بدن متعادل شد. در این مطالعه ، افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده کردند ، 1 کیلوگرم کمتر از سایر افراد وزن اضافه کردند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با دریافت کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم بر ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین تغذیه ای ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر سطوح اشتها را سرکوب می کند. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه مکمل های پروتئینی بیشتری دریافت می کنید متابولیسم اشانجامد. رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

احتمالاً یکی از دلایل رژیم غذایی ماست ما این است که حاوی پروتئین است. زیرا پروتئین برای احساس شکم پر و پر همچنین منجر خواهد شد. در نتیجه از پرخوری و حتی گرسنگی جلوگیری می کند.

م maintainingثر بر حفظ توده عضلانی در طول روند کاهش وزن

در طول رژیم های کم کالری و کم چرب ، مصرف زیاد پروتئین و همچنین کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات کاهش وزن انجام می دهید.

تغذیه کم ما

245 گرم ماست معمولی حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی حاوی 22 گرم پروتئین است. با این حال ، فقط محصولات لبنی حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در انواع رژیم های غذایی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان یک باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد پروبیوتیک و تأثیرات آن بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات قبلی بر روی باکتری لاکتوباسیلوس حاوی پروبیوتیک که در ماست به وفور یافت می شود ، در کاهش وزن و کاهش چربی معده موثر است.

طبق یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست کامل بیشتر از ماست پروبیوتیک بدون چربی مصرف می کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک بیشتری برای بدن فراهم می کند.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم و پروبیوتیک بر کاهش وزن مورد نیاز است.

جی! آیا رژیم ماست برای کاهش وزن مناسب است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که از ماست در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کنند ، بیشتر احتمال دارد وزن و ضخامت اضافی کمتر دارند.

طبق یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این مطالعه ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. بهترین زمان است روند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها رژیم غذایی برای کاهش وزن در رژیم استفاده کرد.

جی! چه ماستی باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، برای جلوگیری از پرخوری و پرخوری ، باید از رژیم غذایی به جای غذاهای مضر در رژیم های کاهش وزن استفاده کرد. اما برخی از محصولات ماست کاملاً ناسالم هستند.

انواع دیگر ماست در مارک های مختلف می تواند حاوی شکر ، چربی های اشباع شده و چربی های مضر باشد. این موارد می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را در تغذیه در حد اعتدال گنجانید. قبل از خرید ، حتماً برچسب روی بسته را بررسی کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. در صورت امکان یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این مواد را داشته باشد.

نکات پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن باشد. اما می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود برای بهترین نتیجه استفاده کنید. از ماست برای تهیه میان وعده های نرم و مغذی استفاده کنید ، مانند بسیاری از میان وعده ها تا از خوردن غذاهای مضر در هنگام دریافت مواد مغذی آن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید