شارژ کولین: مهم است ، اما مطالعه نشده است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی ضروری که احتمالاً هرگز نام آن را نشنیده اید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات در ترکیب با ویتامین B هضم می شود ، و در حالی که ویتامین B نیست ، در واقع چندین ویژگی مشترک برای آن خانواده از مواد مغذی دارد. ما انسان ها توانایی ساخت کولین در کبد خود را داریم (که به آن می گویند از نو همگام سازی یا نحو “از جدید”). اما ما نمی توانیم آن را برای برآوردن نیازهای خود بسازیم و بنابراین مواد مغذی ضروری محسوب می شویم – به این معنی که ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

جی! کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای ساخت بسیاری از مولکولهای بیولوژیکی مهم از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. این ماده برای عملکرد مغز و سیستم عصبی ضروری است و نقش مهمی در رشد اولیه مغز ، در رحم و در اوایل زندگی ایفا می کند.

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا به دنبال افزایش سطوح بالاتری از کولین در ویتامین های دوران بارداری باشد. تا همین اواخر ، اکثر ترکیبات بارداری حتی حاوی کولین یا مقدار کمی نیز نبودند.

AMA مایل است 450 میلی گرم کولین را در فرمول های قبل از تولد مشاهده کند. یکی از چالش ها این است که کولین یک نوع مواد مغذی فراوان است و با دوز زیاد در بارداری ، قرص ها حتی بزرگتر می شوند. به احتمال زیاد توصیه می شود که زنان باردار مکمل کولین را همراه با بارداری خود مصرف کنند. در حال حاضر ، وظیفه زنان و پزشکان آنهاست که از برآوردن این نیاز اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن و همچنین محافظت از کبد است. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین ببینید: جی! بیماری کبد چرب چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

غنی ترین منابع تغذیه تخم مرغ ، گوشت تند (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، گوشت خوک و طیور است. در میان منابع گیاهی ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات متقابل بهترین گزینه هستند.

جی! چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین کمک هزینه روزانه (RDA) ندارد زیرا گروهی از متخصصان که توصیه ها را توسعه می دهند احساس می کنند که اطلاعات کافی برای تعیین مقدار کافی وجود ندارد. هنگامی که اطلاعات کافی برای راه اندازی RDA وجود ندارد ، کالج ملی پزشکی با قرار دادن مصرف مناسب (AI) به جای آن اقدام می کند. این بر اساس میزان مصرف افراد سالم است – و این تصور که اگر سالم هستند ، باید به اندازه کافی غذا بخورند.

هوش مصنوعی کولین برای مردان بالغ 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 میلی گرم است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این اساساً بر اساس یک مطالعه که فقط مردان را شامل می شود ، نشان می دهد که مردان با درآمد کمتر از این میزان در معرض خطر ابتلا به کبد چرب هستند.

تعدادی از زنان ، کودکان و نوجوانان بر اساس اندازه بدن از آن منتشر شد. اما ، در واقع ، زنان و کودکان فقط مردان جوان نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیسم زیادی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین ، از دانشگاه کرنل ، به من توضیح داد ، استروژن سنتز کولین را در کبد تنظیم می کند. بنابراین زنان قبل از یائسگی ممکن است نسبت به مردان به کولین مغذی کمتری برای جلوگیری از کمبود نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر ، به دلیل نقش کولین در تکثیر بافت و رشد مغز جنین ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. در واقع ، برخی از مطالعات Caudill نشان داده است که زنان دو برابر توصیه های هوش مصنوعی را در دوران بارداری مصرف می کنند.

با توجه به اهمیت آن ، من مشتاق هستم تا محققان شواهد کافی را ارائه دهند تا بتوانیم کولین RDA واقعی را در مراحل مختلف زندگی قرار دهیم. امیدواریم به این آستانه نزدیک شده باشیم. اما در حال حاضر ، ما با این AI گیر کرده ایم.

ما همچنین کولین UL (یا حد بالایی) داریم. حداکثر دوز توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف دوز نشان داده شده است که باعث ایجاد علائم سمی می شود. نزدیک شدن به این امر تنها از طریق تغذیه بسیار دشوار خواهد بود. شما باید دوجین تخم مرغ یا 35 گوشت بخورید روز به آنجا برسید تقریباً تنها راه تکمیل آن با کولین از طریق مکمل است – و کولین یک مکمل غذایی پرکاربرد نیست.

جی! افراد از رژیم غذایی خود چقدر کولین دریافت می کنند؟

تحقیقات تغذیه ای اخیر نشان می دهد که اکثر ما تنها 65 تا 75 درصد از میزان دریافتی مناسب را دریافت می کنیم. اما به خاطر داشته باشید که خوردن کافی می تواند بیشتر از نیازهای واقعی اکثر گروه ها باشد. و به نظر نمی رسد شواهدی از کمبود شدید کولین در افراد سالم وجود داشته باشد.

جی! آیا سبزیجات خطرناک تر هستند؟

دکتر Caudill می گوید احتمالاً نه. کسانی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند بیشتر از کسانی که از کولین استفاده می کنند دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او می گوید ، آنها ممکن است بیشتر بتائین دریافت کنند ، یک ماده مغذی بسیار مرتبط که عمدتا در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند از کولین بتائین بسازد. اما اگر از رژیم غذایی خود بتائین بیش از حد دریافت کنیم ، ممکن است مانع از مصرف کولین برای مصارف دیگر شود. کسانی که مصرف بتائین بالایی دارند ممکن است از نظر تئوری به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

جی! آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یک متخصص تغذیه دیوا اخیراً از من خواسته است که پس از یافتن تحقیقی که نشان می دهد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد ، این موضوع را بررسی کنم.

در واقع کمی سخت تر از آن است. چندین مطالعه مشاهده ای در مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داد کسانی که کولین بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت می کردند ، بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری خود بودند. از سوی دیگر ، مطالعات جمعیتی زیادی ارتباط بین مصرف کولین و سرطان را نشان داد ، به این معنی که افرادی که کولین بیشتری دریافت می کردند ، خطر کمتری داشتند.

دکتر Caudill این را شگفت آور نمی داند. او توضیح می دهد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از مهمترین عوامل در دوران بارداری است ، زمانی که سطح سلولی بسیار بالایی وجود دارد. سرطان نیز دارای میزان بالایی از تقسیم سلولی است ، اما در این مورد ، این یک بیماری است. منطقی است که فرض کنیم که مواد مغذی که تقسیم سلولی سالم را در افراد سالم تحریک می کند ، می تواند به تقسیم سلولی مناسب در افراد مبتلا به سرطان نیز کمک کند.

ما شرایط مشابهی با اسید فولیک مشاهده کرده ایم. به نظر می رسد در جمعیت عمومی ، اسید فولیک در برابر سرطان روده محافظ است. برای افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد اسید فولیک می تواند رشد سرطان را افزایش دهد.

همچنین ببینید: اسید فولیک و خطر ابتلا به سرطان

واضح است که توصیه های تغذیه همیشه باید متناسب با شرایط باشد. هر فردی که مبتلا به سرطان است باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند با پزشک متخصص اطفال یا بهتر بگویم متخصص تغذیه مشورت کند.

جی! آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی نیز پیچیده است. سطوح بالای مولکول های به اصطلاح التهابی هموسیستئین با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. یکی از عملکردهای متعدد کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به مولکول کمتر مضر تبدیل می کند. متیونینبه بنابراین ، عاقلانه است که در نظر بگیریم که کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین می تواند سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیسم که به عنوان یک عامل خطر برای بیماری های قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO فقط تحت تأثیر تغذیه نیست. همچنین بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و تا حدی ژنتیک را تعیین می کند.

و بعد این هم وجود دارد: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص قلبی عروقی آن شناخته شده است ، TMAO خون را به میزان قابل توجهی بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای سرشار از کولین افزایش می دهد. بنابراین ، مشخص نیست که آیا سطوح بالاتر TMAO است یا خیر در نتیجه استفاده از کولین (برخلاف عوامل دیگر) علت بیماری قلبی است.

صادقانه بگویم ، مطالعات گسترده ای هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری های قلبی پیدا نکرده اند.

جی! به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه ترجیح می دهم مکمل ها را از غذاها دریافت کنم تا مکمل ها – مخصوصاً وقتی این امر ما را ترغیب می کند تا در همه رژیم های خود اولویت بندی کنیم. کسانی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، احتمالاً برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت می کنند.

کسانی که به دنبال منابع گیاه کولین هستند باید اطمینان حاصل کنند که کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات پاهای متقاطع را به طور منظم شامل شوند.

اما افراد در رده های خاص – مانند زنان باردار و شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. مطمئن شوید که مزایای مکمل کولین را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید