علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی به بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده ما می تواند سر و صدا کند و ما احساس می کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، تحریک پذیری ، خستگی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی برای احساس ضعف و گرسنگی دائمی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

احساس گرسنگی

دلایل احساس ضعف و مداومت:

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، در نتیجه تولید هورمون هایی که باعث احساس سیری می شوند افزایش می یابد. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی دیگر احساس گرسنگی خواهید کرد.

جی! چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف حاوی پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب است و مانند عاملی برای کنترل اشتها است زیرا بر اشتهای شما تأثیر می گذارد و اشتهای شما را تحریک می کند. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب داشته باشید.

3. ما مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات هایی که تصفیه و پردازش می شوند ، مواد معدنی و ویتامین ها را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده آرد سفید است که در پخت نان و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدرات ها مواد مغذی فیبر ندارند و بدن خیلی سریع تجزیه می شود. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه ، ممکن است از جایگزین ها کمتر و کمتر استفاده شود. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی بر احساس گرسنگی

چربی نقش مهمی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش زمان زیادی طول می کشد و در معده باقی می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع منابع غذایی چرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، کتان و زردآلو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده شما را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت. در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. هنگام غذا خوردن ، مزاحم می شویم

اگر زندگی فعال داشته باشید و در حین غذا خوردن کارهای دیگری انجام دهید ، همزمان آسیب های زیادی به بدن و سلامتی خود وارد خواهید کرد. این شیوه غذا خوردن در نهایت میزان کالری دریافتی و افزایش وزن شما را افزایش می دهد. اختلال آگاهی از میزان غذای مصرفی را کاهش می دهد ، بنابراین بدن بعدا سیری تولید می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

برای برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر زندگی پر استرسی دارید ، به احتمال زیاد همیشه احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که استفاده می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج ها و این اثرات وجود دارد. گاهی اوقات برای جایگزینی داروهای دیگر می توان با پزشک مشورت کرد ، اما در برخی موارد باید موارد قبلی را در نظر گرفت تا اثرات این مشکل به حداقل برسد.

9. رابطه بین وضعیت جسمانی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها ممکن است نشانه مشکلات جسمی باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. به همین دلیل ، هر چند وقت یکبار ، نیاز به یک معاینه کامل فیزیکی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات داخلی در بدن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید