غذاهایی که از دندان های تمیز استفاده می کنند – دکتر رویا خادمیان


14571292 739 - غذاهایی که از دندانهای تمیز استفاده می کنند

غذاهایی که دندان های تمیز می خورند

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. غذاهایی هستند که برای دندان های شما مضر هستند و برخی از آنها برای دندان های شما مفید هستند ، اما چه؟ آیا می دانید غذاهایی نیز وجود دارند که هنگام خوردن دندان های شما را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به تمیز کردن و ضدعفونی کردن دندان ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. محتویات سیب های سیب عملکرد مسواک را انجام می دهد و نقش مهمی در تمیز کردن روکش دندان و از بین بردن ناخالصی های غذایی دارد. تندی سیب باکتری های بد را از بین می برد و بنابراین در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مثر است. بهتر است سیب بخورید زیرا سرشار از فیبر در دهان است که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، مملو از فیبر و دندانهای تمیز برای شستن پلاک هنگام غذا خوردن است. هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند که به طور معمول دندان ها را تمیز می کند.هویج علاوه بر تمیز شدن دندان ها دارای ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر و کالری کمی هستند که برای دندان ها عالی است! فیبر موجود در سبزیجات برگ مانند سیب و هویج به حذف ناخالصی ها و غذا از خوردن کمک می کند. اما آیا می دانستید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب به آن بیماری لثه می گویند ، کمک می کند. به جای کاهو ، سعی کنید کلم پیچ یا اسفناج خرد شده را به ساندویچ نوزاد خود اضافه کنید ، یا از کلم پیچ و هویج برای تمیز کردن بیش از حد دندان های خود استفاده کنید!

پنیر

پنیر به خودی خود نقش مستقیمی در تمیز کردن دندان ها ندارد ، اما مانع از آسیب رساندن غذاهای دیگر به دندان ها در هنگام استفاده می شود. پنیر سرشار از کلسیم است که دندان ها را قوی می کند ، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از ایجاد حفره جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب اسید به مینای دندان جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودک خود اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید