مدت زمان مناسب مصرف کم کافئین در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari و Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد بدن و شناخت در بین ورزشکاران شایع است (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). سطوح پایین کافئین (<3 میلی گرم در کیلوگرم - 1 توده بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) نشان داده است که باعث ایجاد اثرات ارگونژیک می شود و عوارض جانبی اغلب با دوزهای بالا گزارش می شود (اسپریت ، 2014 ، ورزش درمانی ، 44 ، S175 –S184 ) با این حال ، تحقیقات در مورد بهترین زمان برای خوردن کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی اثر زمان بر مصرف نوشیدنی کافئین تجاری موجود (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) ، بر عملکرد ورزش و نگرش تلاش است. با تأیید اخلاق نهادی ، 13 دوچرخه (12 مرد ، 1 زن) (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1. دقیقه – 1 (± SEM)) چهار خلبان را تکمیل کرده اند ملاقات ها پس از یک روزه داری یک شب ، جدا شده توسط -1 هفته. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از تمرین 30 دقیقه حالت پایدار (SS) بر روی ارگونومتر دوار 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و پس از آن 15 دقیقه (TT) بود. و شدت بینایی (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری شد. علاوه بر این ، قبل از مراحل REST ، SS و TT ، هنگام نشستن روی ارگومتر ، شرکت کنندگان از یک نوشیدنی آزمایشی 473 میلی لیتری (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) استفاده کردند. این نوشیدنی ها شامل 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا کافئین بدون کافئین ، طعم ، رنگ و کالری مانند بودند و به ترتیب دو سو کور داده می شدند ، به گونه ای که هنگام بلعیدن کافئین هر بازدید اندازه گیری می شد. به شرح زیر است. : CAFF قبل از استراحت ، دارونما قبل از SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ قرار دادن فضا قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در عملکرد TT و RPE با استفاده از اندازه گیری های مکرر تجزیه واریانس دو طرفه و دو طرفه ، کنترل کننده ، تشخیص داده شد. کل کار انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA بود (0.33 ± 0.14 در مقابل 3.36 ± 0.12 کیلوگرم کیلوگرم- وزن بدن 1 ؛ P = 0.005) ، و نه CAFF-TT (3.39 ± 0.13 کیلوگرم در کیلوگرم- 1- یا CAFF -SS (0.44 3. 3.44 J 0.4 کیلوگرم -1 ؛ P = 0.231) ، که شبیه PLA بود. وضعیت استراحت در مقایسه با PLA و CAFF -SS ترکیبی (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در زمان مشاهده نشد TT هنگامی که کار بیشتری انجام شد. به طور خلاصه ، بلع CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین شدید SS ، RPE را کاهش داد و 15 دقیقه بعد بهبود یافت. عملکرد TT ، هنگام بلع بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت.

درباره محصولات Beachbody Performance research و تحقیق در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید