مضرات رژیم های بدون کربوهیدرات


معروف به خطرات تغذیه ای بدون کربوهیدرات

بدن انسان برای عملکرد در یک رژیم متعادل و متعادل ساخته شده است. متأسفانه رژیم هایی هستند که سعی می کنند با حذف یک نوع غذا مانند کربوهیدرات ها وزن خود را کاهش دهند. رژیم غذایی که مصرف کربوهیدرات را کاهش دهد برای بدن مفید نیست و می تواند منجر به انواع بیماری ها شود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. معایب رژیم غذایی بدون کربوهیدرات:

1- سنگ کلیه

سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه ها مستقر شده و به مرور زمان سنگ تشکیل می دهند. فقط فیبر نامحلول موجود در کربوهیدراتها باعث کاهش جذب کلسیم ، کاهش سطح کلسیم در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. توصیه می شود حداقل 30 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه داشته باشید. این امر با تغذیه کم کربوهیدرات امکان پذیر نیست.

2- یبوست و سوء هاضمه

برای عملکرد صحیح روده ها ، بدن ما حداقل به 30 گرم فیبر در روز احتیاج دارد. الیاف به دو نوع تقسیم می شوند: نوع اول ، الیاف محلول و نوع دوم ، انواع محلول. فیبر نامحلول نقش مهمی در تولید مدفوع و کاهش زمان ترشح دارد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات فیبر نامحلول کمی دارد که خطر یبوست را افزایش می دهد و یبوست مکرر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. توصیه می شود غلات کامل ، لوبیا ، میوه ها ، سبزیجات و جو که سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول هستند ، در رژیم غذایی گنجانده شوند. مصرف فیبر خطر یبوست ، اجابت مزاج ، بواسیر و سرطان دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

3- به کلسترول اضافه کنید

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و فیبر کم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. این رژیم ها مردم را به خوردن مقادیر زیاد پروتئین حیوانی ، که دارای کلسترول بالا و چربی های اشباع شده است ، ترغیب می کند. افزایش مصرف این نوع غذا منجر به افزایش سطح کلسترول بد (LDL) می شود که خطر سخت شدن دیواره های شریانی و حمله قلبی را افزایش می دهد. فیبر که سرشار از کربوهیدرات است ، خطر سفتی عروق ، چسبندگی و انجماد را کاهش می دهد و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. تغذیه خوب حاوی 10-15٪ پروتئین ، 55-65٪ کربوهیدرات با فیبر و 35-25٪ چربی است.

4- پوکی استخوان

پوکی استخوان ، زمانی رخ می دهد که تراکم استخوان کاهش می یابد. این به دلیل از دست دادن کلسیم به مدت طولانی رخ می دهد. بسیاری از عوامل تغذیه ای منجر به بیماری های استخوانی می شوند. در حالی که میزان مصرف پروتئین در رژیم غذایی روزانه بسیار زیاد است. کلسیم آزاد شده در ادرار نیز افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده است که اگر فردی به مدت طولانی از رژیم غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات بالا پیروی کند. خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. واقعیت این است که کمبود منابع پروتئینی نیز منجر به بیماری های استخوانی می شود. و به همین دلیل است که تغذیه خوب باید شامل تغذیه مناسب برای همه گروه های غذایی باشد.

معایب غذاهای کربوهیدرات متخصص تغذیه اصفهان

از دست دادن ماهیچه ها و کند شدن متابولیسم

هر غذایی که در نهایت کالری مورد نیاز بدن را از بدن سلب کند. منجر به کاهش متابولیسم و ​​از دست دادن عضلات می شود. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. اگر سعی کنیم در کوتاه مدت وزن خود را کاهش دهیم ، ماهیچه های خود را از دست می دهیم. تغذیه ای که وعده کاهش وزن زیادی در مدت زمان کوتاه را می دهد نتایج مشابهی دارد.

6- کمی ورزش

کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی بدن هستند. آنها منبع تغذیه برای ماهیچه ها و مغز هستند. خوردن رژیم کم کربوهیدرات سطح گلیکوژن پایین را در ماهیچه ها و کبد تأمین می کند که باعث کاهش عملکرد ماهیچه ها و ضعف و خستگی می شود. ATP منبع اصلی انرژی برای ماهیچه ها است. وقتی ماهیچه ای حرکت می کند ، یک مکانیسم شیمیایی ATP را تجزیه می کند تا انرژی را از آن آزاد کند. فقط مقدار کمی ATP در هر عضله با اندک کشیدگی و پسوند ذخیره می شود. و ماهیچه ها به ATP بیشتری نیاز دارند. کربوهیدراتها منبع اصلی توزیع ATP هستند و در صورت عدم وجود ، از اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه استفاده می شود.

این منابع خیلی خوب نیستند و به همین دلیل احساس خستگی می کنید. و نمی توانید ورزش کنید و ورزش کافی برای کاهش وزن داشته باشید. کربوهیدرات هایی که فیبر بالایی دارند و قند خون را به آرامی افزایش می دهند. آنها منابع خوبی از انرژی هستند. این به شما قدرت لازم برای ورزش را می دهد.
بنابراین ، رژیم های کاهش وزن بر اساس مصرف کربوهیدرات کم است. این امر به دلیل قدرت کافی برای عضلات و مغز و احساس ضعف و خستگی و در نتیجه ناتوانی در ورزش ، برای کاهش وزن غیرقابل قبول است و انتخاب خوبی نیست. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن رژیمی است که در آن گروه های غذایی کافی وجود دارد و فرد احساس ضعف ، خستگی یا گرسنگی نمی کند.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه رویکردهای اساسی تغذیه و تغذیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


توصیه شده:

مصرف هندوانه با چربی اضافی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

استراتژی های مدیریت گرسنگی

راهنمای خرید شیر

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها

رابطه تغذیه و احساسات



دیدگاهتان را بنویسید