نحوه تعیین درصد وزن بدن

یک ترازو وزن بدن معمولی به ما می گوید که وزن کل بدن خود را اندازه گیری کنید اما شکل آن را تشخیص نمی دهد. شما نمی توانید لاغری و مدت زمان چربی اضافی روی ترازو را تعیین کنید. می‌توانید بگویید وزنتان از افراد عادی بیشتر است، اما نمی‌توانید چربی یا عضله را تعیین کنید. از سوی دیگر، شما همچنین نمی توانید مانند نموداری که یک ورزشکار ۲۵۰ پوندی با ۸ درصد چربی را به عنوان اضافه وزن تعریف می کند، استفاده کنید تا به دلیل سلامت کلی، راهنمای تعیین بهترین وزن بدن باشد.

شما می توانید از چندین روش برای ارزیابی توده لاغر و چربی بدن استفاده کنید. توزین هیدرواستاتیک یکی از روش هایی است که شما با قرار دادن یک مخزن بزرگ پر از آب وزن می کنید. مفهوم ارشمیدس یک روش پذیرفته شده برای ارزیابی وزن افراد در نظر گرفته می شود.

مفهوم ارشمیدس می گوید که غلظت توده بدون چربی و توده چربی ثابت است. در اصل، شما همچنین متوجه خواهید شد که بافت لاغر از آب متراکم تر خواهد بود در حالی که بافت چربی در عبارت اول ناهمسانگردی است.

روش دیگر برای تعیین اندازه‌گیری به اصطلاح ضخامت پوست، ایجاد آن به روشی است که آسان‌تر از زیر آب است، که به ابزار بزرگی نیاز دارد. اکثر فیزیولوژیست های ورزشی از این روش برای تعیین اندازه گیری چربی بدن استفاده می کنند. علاوه بر این سهولت کارایی، این روش دقت ۹۸ درصدی را برای به دست آوردن نتیجه اندازه گیری می کند.

اگر به دنبال ابزاری هستید که درصد چربی را برای استفاده خانگی به شما بگوید، ممکن است بخواهید روش مقاومت بیوالکتریکی را در نظر بگیرید. نه تنها اندازه گیری کل وزن، بلکه می توانید اطلاعاتی در مورد توده عضلانی، توده استخوانی، آب و مطمئناً مقدار و درصد وزن کل بدن به دست آورید. با این حال، هنگام استفاده از دستگاه ها باید مراقب بود، زیرا نتیجه تحت تأثیر مصرف غذا، دمای پوست، سطح هیدراتاسیون و بسیاری از عوامل است. بنابراین، شما باید شرایط را بر اساس شواهد ایجاد کنید تا دقیق ترین نتیجه را به دست آورید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر