نقش منیزیم در بدن – مرکز تغذیه و تعادل آرمون


خلاصه
منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث تحریک استرس می شود ، به سلول های ماهیچه های قلب شما کمک می کند. این مواد معدنی برای اطمینان از تعادل و ثبات بهینه سلولهای قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3- کنترل تنش عضلانی
منیزیم نقش مهمی در کنترل ناراحتی عضلات دارد. مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک مانع طبیعی کلسیم عمل می کند و به آرامش ماهیچه ها کمک می کند. در عضلات شما ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرایند ساختار این پروتئین ها را تغییر می دهد و باعث عفونی شدن آنها می شود. منیزیم و کلسیم به دلیل داشتن این مواد به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم کافی برای رقابت با کلسیم ندارد ، ماهیچه های شما می توانند عفونی شده و باعث گرفتگی یا اسپاسم شوند. به همین دلیل ، منیزیم معمولاً برای درمان گرفتگی عضلات تحت نظر پزشک در دوز مناسب توصیه می شود.

خلاصه
منیزیم به عنوان یک مانع طبیعی کلسیم عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای پس از تخلیه کمک می کند. هنگامی که سطح منیزیم پایین است ، ماهیچه ها می توانند عفونی شوند و علائمی مانند اسپاسم یا اسپاسم عضلانی را ایجاد کنند.

4- کنترل قند خون در دیابت نوع 2
افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب دارای سطوح پایین منیزیم هستند که می تواند وضعیت را بدتر کند زیرا منیزیم به کنترل انسولین کمک می کند ، قند را از خون خارج کرده و برای ذخیره به سلول ها می برد. به عنوان مثال ، سلول های شما گیرنده های انسولین دارند که برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. اگر سطح منیزیم پایین باشد ، سلول ها نمی توانند از انسولین به درستی استفاده کنند و سطح قند خون را افزایش می دهند. افزایش مصرف منیزیم می تواند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. تجزیه و تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی سطح قند خون را در شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. با این حال ، اثر مفید منیزیم بر کنترل قند خون تنها در مطالعات کوتاه مدت یافت شده است.

5- بهبود کیفیت خواب
کم خوابی یک مشکل عمده بهداشتی در جهان است. مصرف منیزیم می تواند شرایط خواب را با کمک به آرامش ذهن و بدن بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید