همه چیز در مورد وزن آب است

وزن آب چقدر است؟ وزن آب مقدار آبی است که بدن شما دارد. بدن ما به طور متوسط ​​از ۵۰ تا ۶۰ درصد آب تشکیل شده است. وقتی برای اولین بار به دنیا می آیید، وزن بدن شما حدود ۸۰ درصد آب است. با افزایش سن، درصد وزن آب کاهش می‌یابد و تا زمانی که بالغ می‌شوید در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تثبیت می‌شود.

مطالعات نشان داده اند که بافت عضلانی بدون چربی وزن آب بسیار بیشتری نسبت به بافت چربی دارد. به همین دلیل است که زنان و افرادی که اضافه وزن دارند وزن آب کمتری نسبت به مردان و افراد کم وزن دارند.

نوشیدن آب و سایر مایعات می تواند باعث نوسانات زیادی در وزن بدن شود. به همین دلیل است که وقتی اغلب در طول روز خود را وزن می کنید، نوساناتی در وزن بدن خود مشاهده می کنید. یک لیتر آب حدود ۲.۲ پوند وزن دارد، بنابراین مصرف یک لیتر آب ۲.۲ پوند به بدن شما اضافه می کند. بنابراین هرگز ایده خوبی برای اندازه گیری کاهش وزن با اندازه گیری وزن خود بر روی ترازو نیست. برای اینکه تصور درستی از میزان کاهش وزن خود داشته باشید، باید درصد چربی بدن خود را اندازه گیری کنید.

با این اوصاف، آب یک ابزار بسیار مهم برای کاهش وزن و به طور کلی یک زندگی سالم است. اول، آب بسیاری از سموم را از بدن شما دفع می کند که به بدن شما کمک می کند تا انرژی بیشتری داشته باشد و سیستم ایمنی شما را بهبود بخشد. همچنین سلول های پوست شما را مرطوب می کند و باعث درخشش و سلامت پوست شما می شود. علاوه بر این، آب ماهیچه های شما را هیدراته می کند تا به بهبود تون عضلات شما کمک کند.

در مورد کاهش وزن، آب به این بخش نیز کمک می کند. از آنجایی که بسیاری از غذاها حاوی آب هستند، اغلب اگر دچار کم آبی هستید، بدن خود را با گرسنگی به جای تشنگی اشتباه بگیرید. این باعث می شود که غذا بخورید و کالری های غیر ضروری را وارد بدن خود کنید، در حالی که تنها چیزی که نیاز دارید نوشیدن آب است. این نیز در جهت مخالف عمل می کند. می توانید برای سرکوب اشتها آب بنوشید و غذای کمتری بخورید زیرا با مصرف آب بیشتر معده شما احساس سیری می کند.

آب علاوه بر سرکوب اشتها، به افزایش متابولیسم نیز کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که آب می تواند به طور موقت سرعت متابولیسم شما را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. این افزایش متابولیسم به این دلیل است که آب به صورت مایع سرد وارد بدن شده و سپس توسط معده گرم می شود. فرآیند گرم کردن آب منجر به افزایش متابولیسم می شود. به همین دلیل است که آب یخ برای کاهش وزن مفید است، هر چه آب سردتر باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا معده شما گرم شود.

آب فواید زیادی دارد. به کاهش وزن، افزایش سرعت متابولیسم، بهبود سیستم ایمنی بدن و بسیاری از فواید دیگر کمک می کند. بنابراین مطمئن شوید که حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید و در مسیر زندگی سالم باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع