چربی های کتوژنیک چربی های مجاز در رژیم کتوژنیک چیست؟


روغن نباتی 533x400 - چه؟  چه چربی هایی در رژیم های کتوژنیک مجاز است؟

رژیم کتوژنیک، رژیم غذایی (چربی کتوژنیک) بر اساس چربی کم و کربوهیدرات است. اما همه چربی ها و روغن ها در این رژیم جایی ندارند و ما می خواهیم از روغن های ضروری استفاده کنیم.

در این مقاله ، ما در مورد انواع روغن ها و انواع آنها صحبت خواهیم کرد.

بهترین روغن پخت کتو:

روغن آووکادو همچنین از پوست شما در برابر آسیب محافظت می کند 1598981073 1920x930 1 - چه؟  چه چربی هایی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

1. روغن آووکادو

روغن پاراچین بکر با فشار دادن میوه زردآلو سرد به دست می آید. این روغن بی مزه است و مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد.

روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است. از این روغن ها می توان برای تهیه انواع غذاها ، سرخ شده ، نرم و.

dv اره - Je!  چه چربی هایی در رژیم های کتوژنیک مجاز است؟

2. کره حیوانات

کره حاوی چربی های اشباع شده و بسیاری از اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از سلول ها محافظت می کند.

کره طعم مطبوعی دارد و می توان از آن در بسیاری از غذاها استفاده کرد.

1340 - جی!  چه چربی هایی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

3. روغن شتر (قوز)

شاید شما در مورد چربی شتر چیزی را امتحان نکرده اید یا حتی نشنیده اید. روغن شتر سرشار از مواد مغذی و چربی های اشباع شده است و همچنین برای پخت و پز گرم مناسب است.

رژیم کتوژنیک - چه؟  چه چربی هایی در رژیم های کتوژنیک مجاز است؟

روغن شتر حاوی ویتامین B12 ، امگا 9 (سه برابر بیشتر از روغن نارگیل) است و با داشتن توالی اسیدهای چرب یا MCT به ماندن در مرحله کتوز کمک می کند.

نارگیل 1 - چی؟  چه رژیم غذایی کتوژنیک مجاز است؟

4. روغن نارگیل:

به طور کلی ، روغن نارگیل حاوی دو نوع تصفیه شده (بکر) و تصفیه نشده است.

روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن ها در غذای گربه جی! نارگیل طعم خوبی دارد و به سرعت در کبد به انرژی تبدیل می شود.

روغن نارگیل همچنین می تواند برای پخت و پز و حرارت کم استفاده شود. چربی های کتوژنیک

یکی از ویژگی های روغن نارگیل ظاهر آن است. این روغن در دمای اتاق یا پایین سفت می شود.

DuckFatSpray GRAY دقیقه 59229 400x400 - Je!  چه چربی هایی در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

5. چربی اردک:

روغن اردک یکی از بهترین گزینه ها برای پخت و پز است.

روغن اردک همچنین حاوی 50 درصد اسیدهای چرب است که از طریق اسید اولئیک اشباع نشده اند. روغن اردک همچنین سرشار از امگا 6 است و دارای خواص ضد التهابی است و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند.

610jwGOQIXL 448x400 - Je!  چه چربی هایی در رژیم های کتوژنیک مجاز است؟

6. روغن MCT:

روغن نارگیل به عنوان روغن تقویت کننده کتوز شناخته می شود زیرا حاوی انواع چربی های اشباع شده است که به افزایش تولید کتون کمک می کند. تری گلیسیریدهای متوسط ​​(MCTs). اینها روغنهایی هستند که از روغن نارگیل (یا روغن هسته) برای تولید روغن MCT استخراج می شوند.

چربی حیوانی به صورت عمده 1 - چه؟  چه رژیم غذایی کتوژنیک مجاز است؟

7. چربی های حیوانی (استفراغ)

چربی های حیوانی پروتئین و شیر کمی دارند و یکی از بهترین چربی ها برای پخت و پز است.

کنجد 4 1 اضافه کرد - چی؟  چه رژیم غذایی کتوژنیک مجاز است؟

8. روغن کنجد:

روغن کنجد برای کتو خوب است اگر از آن به مقدار کم استفاده کنید و در دمای بالا آن را مصرف نکنید.

روغن کنجد معطر و خوشمزه است. برای دستور العمل های آسیایی مانند سرخ شده یا تایلندی بسیار مناسب است ، بهتر است درست قبل از سرو از آن به عنوان چاشنی استفاده کنید.

روغن کنجد حاوی ویتامین E و B6 ، روی ، منیزیم ، کلسیم ، مس و آهن است.

2- جی!  چه رژیم غذایی کتوژنیک مجاز است؟

9. روغن زیتون:

تقریباً همه ما می دانیم که روغن زیتون برای سلامتی ما مفید است.

اما مهمترین نکته در خرید روغن زیتون خلوص و کیفیت روغن آن است. چربی های کتوژنیک

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است و همچنین می تواند برای سرخ کردن ملایم استفاده شود.

امگا 3 2 501x400 - Je!  چه چربی هایی در رژیم های کتوژنیک مجاز است؟

ترکیبات اسید چرب و انواع آنها:

به طور کلی سه نوع اسید چرب وجود دارد.

  • اسیدهای چرب این سازگارترین نوع است. به همین دلیل ، روغن هایی با سطوح بالای چربی اشباع به طور کلی در برابر حرارت مقاوم هستند. تری گلیسیریدهای زنجیره ای متوسط ​​(MCTs) نمونه ای محبوب از اسیدهای چرب هستند.
  • اسیدهای چرب آنها دارای یک پیوند دوگانه کربنی (مونو) هستند. همچنین در برابر حرارت مقاوم است. امگا 9 (اسید اولئیک) یک نمونه محبوب از چربی های غیر اشباع تک است.
  • مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) دو برابر دی اکسید کربن دارد (و بنابراین به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت (یا حتی هوا) سریع اکسید می شود. بسیاری از آجیل ها و دانه ها دارای سطح بالایی از PUFA (به ویژه امگا 6) هستند ، بنابراین استفاده از روغن را توصیه نمی کنیم.

نکته:

قسمت پایین دود به این معنا نیست که نمی توانید از روغن برای سرخ کردن استفاده کنید.

از نظر فنی ، عمل دود اندازه گیری خوبی برای مقاومت در برابر حرارت نیست.

از نظر علمی ، دودی که هنگام داغ شدن روغن مشاهده می کنید ترکیبی از اسیدهای چرب آزاد و سایر ناخالصی ها است.

توجه داشته باشید:

از روغن های گیاهی و انواع تبلیغاتی که حاوی ویتامین و اسانس هستند خودداری کنید.

روغن انواع دانه های روغنی مانند سویا ، کلزا و می با استفاده از دمای بالا تولید می شوند و این امر با فشرده سازی و فشرده سازی امکان پذیر نیست.

بنابراین ، حتی در صورت رعایت بهداشت کامل این محصولات ، فایده بسیار کمی در این روغن ها لحاظ می شود.

روغن زیتون 800x373 - چه؟  چه چربی هایی در رژیم های کتوژنیک مجاز است؟

روغن غیر مجاز در کتو:

  • روغن سویا
  • روغن کانولا
  • روغن ذرت
  • کره بادام زمینی
  • روغن آفتابگردان
  • روغن گلرنگ
  • روغن پنبه
  • روغن دانه انگور
  • برنج برنج
سوالات متداول

جی! آیا چربی اشباع شده برای سلامتی مضر نیست؟

قطعا نه. تحقیقات اخیر در مورد چربی های اشباع شده ، هیچ ارتباطی بین مصرف چربی اشباع شده و بیماری های قلبی عروقی وجود ندارد (بیماری قلبی) نشان نمی دهد.

چرا منابع چربی حیوانی را که در مراتع پرورش داده می شود یا از علف تغذیه می کنید توصیه می کنید؟

حیوانات علفی و علوفه ای دارای اسیدهای امگا 3 و امگا 6 کمی هستند. این باعث می شود گوشت بره علفی سالم تر و التهابی کمتری داشته باشد.
روغن آفتابگردان چقدر سالم است؟

با توجه به موارد فوق ؛ استفاده از این روغن توصیه نمی شود و در صورت تمایل از نوع خنک این روغن به مقدار کم استفاده کنید.

قوطی روغن MCT برای آشپزی استفاده کنید؟

بله، تو میتونی. از آنجا که MCT یک اسید چرب است ، دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد.

جی! خوب آیا حاوی چربی است؟

قارچ های تهیه شده از کره هیچ گونه چربی بدی ندارند. فقط روغن گیاهی ساخته شده از روغن گیاهی حاوی چربی ترانس است زیرا تولید کنندگان آن را در طول تولید هیدروژن تولید می کنند.

جی! آیا خوردن چربی می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

بهترین راه برای کاهش وزن (از طریق چربی بدن) خوردن مقدار زیادی چربی سالم و کاهش مصرف کربوهیدرات نیست. بنابراین هنگام استفاده از روغن آشپزی نترسید.

جی! آیا دود زیاد همیشه بهتر است؟

خیر ، میزان دود روغن یک شاخص قابل اعتماد برای مقاومت روغن نیست. به عنوان مثال روغن زیتون دود کمی دارد ، اما در برابر سیستم ایمنی بسیار مقاوم است.

کدام چربی ها حاوی بیشترین اسیدهای چرب امگا 3 هستند؟

هیچ یک از چربی های سالم ذکر شده در این مقاله منابع خوبی از امگا 3 نیستند. بنابراین اگر می خواهید سطح امگا 3 خود را افزایش دهید ، توصیه می کنم به دنبال آنچوی ، ماهی قزل آلا ، ساردین و تخم مرغ های محلی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید