چگونه می توان خطای آموزشی را برطرف کرد


تنها زمانی که دکتر کارین نوردین از تلفن زوم پیاده شد ، او می دانست که یک اشتباه بزرگ خواهد کرد.

این اولین جلسه مربیگری او با مشتری کاملاً جدید بود و از ابتدا ، اوضاع کمی به نظر می رسید.

مشتری (بگذارید او را Dierdre صدا کنیم) احساس احساسی داشت. در عرض چند دقیقه اشک در چشمانش حلقه زد.

و هنگامی که دکتر نوردین توصیه کرد ، Dierdre به سرعت آن را رد کرد.

در آن زمان بود که نوردین ، ​​مردی با خلق و خوی ملایم و حرفه ای با تجربه ، کاری خارج از شخصیت انجام داد:

او عصبانی بود.

او به جای استفاده از مهارت های تدریس خود ، دیردر را اذیت کرد ، با بهانه های او مخالفت کرد و سعی کرد او را مجبور به تغییر کند.

به طور طبیعی ، نوردین اصرار بیشتری داشت ، بنابراین دیرد سرسخت تر شد.

در حالی که لپ تاپ خود را خاموش می کرد ، دکتر نوردین به یقین می دانست … که مشتری بر نمی گردد.

بیشتر 150،000 متخصصان سلامت و تناسب اندام دارای مجوز هستند

تا 30 درصد در برنامه آموزش تغذیه صنعت صرفه جویی کنید

درک عمیق تری از تغذیه ، قدرت آموزش آن و توانایی تبدیل این دانش به یک تمرین آموزشی کسب کنید.

جی! وقتی ضربه می زنید چه می کنید؟

به نظر می رسد ، شما می توانید از تجربه دکتر نوردین درس بگیرید.

نوردین یک مربی دارای گواهینامه PN ، مشاور برنامه درسی تغذیه دقیق و دارای مدرک دکترا در ارتباطات بهداشتی است.

او همچنین خود را متخصص انجام اشتباهات می داند. درست است که نه تنها اشتباه می کنید ، بلکه از آنها رشد می کنید.

تخصص و تخصص او در نظریه به اصطلاح رشد است که اشتباهات و شکست ها را کاتالیزور پیشرفت می داند.

(و بله ، اصطلاح “ایده های رشد” این روزها تقریباً جهانی است ، اما یک رشته روانشناسی واقعی تحقیق است و می توان از آن بهره مند شد.)

این چیزی است که دکتر نوردین از اشتباه خود عقب نشینی کرد – و چگونه می توانید شما نیز همین کار را انجام دهید.

(برای م effectiveثرترین توصیه های آموزشی ، در خبرنامه هفتگی رایگان ما ثبت نام کنید ، با استعدادترین مربی در گنجه.)

مرحله 1. اگر احساس می کنید مجبور به تعمیر آن هستید همین الان… صبر کن.

آیا می دانید تقریباً هر احساس بدی هنگام کثیف شدن به شما دست می دهد؟

دکتر. نوردین نیز چنین احساسی دارد. پس از گفتگو با Dierdre ، “من مدتی احساس استفراغ و غش کردم. مدام به این فکر می کردم ، “من خیلی بد برخورد کردم ، این بدترین است”. ”

وقتی غریزه طبیعی او این بود که سعی کند اشتباه خود را تصحیح کند ، او ترجیح داد 24 ساعت کامل صبر کند تا اقدامی انجام دهد.

او توضیح می دهد: “ما می خواهیم بتوانیم به شیوه ای بی طرف کنار بیاییم یا تا آنجا که ممکن است ناپایدار باشیم.” “و این ممکن است کمی طول بکشد.”

به عبارت دیگر ، توصیه “روی آن بخوابید” هنوز هم کاربرد دارد. در واقع ، این می تواند کمی نظم و انضباط داشته باشد (مخصوصاً اگر عادت شما این است که بلافاصله کارها را اصلاح کنید.)

نوردین می گوید: “می دانستم وقتی در تخت بخوابم در مورد آن فکر می کنم ، اما با کمی فاصله می توانستم بهتر با شرایط کنار بیایم.”

بگیرید: ممکن است تمرکز شما بر این باشد که بلافاصله مشکلات را برطرف کنید. اما عجله نکنید. شاید روز بعد از سر آرام و معقول تری پاسخ دهید.

مرحله 2. مسئولیت سخت را تمرین کنید.

بخش بزرگی از کوچینگ به مشتریان کمک می کند تا آزادی ها و کنترل هایی را که بر انتخاب ها و اقدامات خود دارند ، درک کنند.

این به آنها قدرت می بخشد: مشتریان در حال درک این هستند که برای تغییر رفتار خود و رسیدن به اهداف خود نیاز دارند.

همین اصل در مورد مربیان نیز صدق می کند. مخصوصا بعد از اتمام.

نوردین می گوید: “من فکر می کنم اتخاذ رویکرد” مسئولیت بزرگ “بسیار مهم است.

“مهم نیست که شرایط چگونه است ، من با خودم می گویم: بیایید فقط یک لحظه این کار را انجام دهیم صد در صد این تقصیر من استبه سپس ، بر این اساس ، از خودم می پرسم: “در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ ”

بسته به اشتباهات شما ، پاسخ ممکن است واضح باشد.

به عنوان مثال ، اگر به مشتری اطلاعاتی بدهید که بد به نظر می رسید ، به راحتی داشتن خطا و اطلاعات دقیق به آنها بدهید

اما حتی اگر این اشتباه مناسب تر بود ، نوردین می گوید اعتراف هنوز راه خوبی است.

در مورد Dierdre ، نوردین 24 ساعت منتظر ماند – و سپس ایمیلی نوشت که چیزی شبیه به این را می گوید:

هی دیردر ،

می دانم که مکالمه ما بسیار داغ بوده است و از این بابت عذرخواهی می کنم. کاری که در زندگی انجام می دهید 100٪ انتخاب شما است – نه من.

من کاملاً درک می کنم که شما نمی خواهید به تدریس ادامه دهید و من مبلغ سپرده شما را پس گرفته ام.

ممنون بخاطر وقتی که گذاشتید. برای همه شما آرزوی موفقیت در تمام تلاشهای آینده خود دارم.

بگیرید: در برابر وسوسه سرزنش مشتری ، انکار اشتباه ، توجیه یا جارو کردن زیر فرش مقاومت کنید. کنترل اعمال خود را در دست بگیرید و تمام تلاش خود را برای اصلاح اشتباهات انجام دهید. این روش نه تنها فنی است بلکه باعث کارآمدتر شدن آن نیز می شود.

مرحله 3. به دنبال فرصت هایی برای رشد باشید.

هنگامی که کار درستی را از طرف مشتری انجام دادید ، به کارهایی که می توانید انجام دهید فکر کنید از تجربه درس بگیریدبه

نوردین می گوید: “اشتباه من به من چیزهای زیادی در مورد تمرینات مربیگری و نحوه معرفی خودم به عنوان مربی تغییر رفتار آموخت.”

بینش بزرگ او؟

این که او به خوبی با Dierdre ارتباط برقرار نکرده است که در جلسه مربیگری آنها چه انتظاری داشته باشد. “من فکر می کنم او انتظار داشت کسی که فقط به او گوش می دهد و به او کمک می کند مشکلات عاطفی خود را حل کند ، هنگامی که آموزش من در مورد تغییر رفتار است.”

و بله، مقاومت مشتری این یک بخش عادی تغییر است اما اگر نوردین به Dierdre ایده بهتری در مورد عادات تدریس معمول خود می داد ، آنها می توانستند از درگیری اجتناب کنند.

“تقصیر دیردر نبود. نوردین می افزاید: بیشتر مردم نمی دانند آموزش تغییر رفتار چگونه است. “من باید کار بهتری انجام دهم تا به مردم کمک کنم بفهمند وقتی با من کار می کنند چه انتظاری دارند.”

بگیرید: خودتان را به خاطر اشتباه خود سرزنش نکنید. در عوض ، بر نحوه استفاده از آن به عنوان یک تجربه یادگیری تمرکز کنید. اهداف برای دستیابی به حداقل یک چیز در بهبود یا ایجاد تغییر در آینده موثر خواهد بود.

مرحله 4. درباره خود کنجکاو شوید.

علاوه بر پیشرفت حرفه ای ، اشتباهات می توانند فرصتی برای درک خود باشند.

در واقع ، گاهی اوقات اشتباهات فقط اشتباهاتی هستند – ناشی از بی تجربگی یا عدم آگاهی. اما آنها اغلب به مناطقی اشاره می کنند که می توانیم در آنها عمق بیشتری داشته باشیم.

نوردین می گوید: “اگر این یک مدل شود ، این درست است.” “به عنوان مثال ، اگر خود را دائماً مضطرب یا مضطرب می بینید ، ممکن است نگرانی های خود را برای مشتری بیان کنید.”

پس از وضعیت Dierdre ، دکترها نوردین با تعجب گفت: “چرا از این بابت عصبانی هستم؟”

سرانجام ، او تصمیم گرفت که طغیان احساسی او ناشی از نگرانی های شخصی بوده است که او نادیده گرفته است.

بنابراین ، به عنوان فردی که به رشد علاقه مند است ، تصمیم گرفت آنها را با یک متخصص معاینه کند.

بگیرید: به صداقت شخصی فکر کنید. در واقع ، “گاهی سیگار کشیدن فقط یک سیگار است.” (این نقل قول زیگموند فروید است ، اگر آن را هرگز ندیده اید.)

از سوی دیگر ، چندین اشتباه (به ویژه اشتباهات مکرر) می تواند به عنوان وسیله ای برای فعال سازی یا حتی موفقیت شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

بله ، در این زمان خطاها می توانند جذب شوند. اما اگر بتوانید با کنجکاوی ، ذهن باز و همدلی به آنها نزدیک شوید ، می توانند از شما مربی بهتری-و شادتر-بسازند.

اگر مربی هستید یا می خواهید…

یادگیری نحوه آموزش مشتریان ، بیماران ، دوستان یا اعضای خانواده از طریق تغذیه سالم و تغییر شیوه زندگی – به روشی که به تناسب بدن ، ترجیحات و شرایط منحصر به فرد آنها بستگی دارد – یک هنر و یک علم است.

اگر می خواهید در مورد هر دو بیشتر بدانید ، در نظر بگیرید گواهینامه های تغذیه 1.

دیدگاهتان را بنویسید