کاهش وزن و تعادل هورمونی


اغلب زنانی که روند کاهش وزن را طی می کنند ، از افزایش وزن شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما چند کیلو باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم متوجه می شویم که مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ما می توانیم 4 هورمون را متعادل کنیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل با استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها ، روند کاهش وزن را مهار می کند و در واقع حتی نوع ضخامت ماده (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یک راه عالی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات عمده فراتحلیل نگاه می کنیم. ما دریافتیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با استفاده و دریافت صحیح فیبر ، میزان استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و گیاهان دارویی ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و چیزهایی مانند کتان و چیا ، که بسیار محبوب من هستند.)

باشه! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث التهاب شود ، مصرف قرص های کربوژل و نوشیدن آب کافی در این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه توصیه می کنم که خوب است و می تواند فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

جی! آیا دوست دارید یک قاشق چای خوری سرکه سیب یا روغن به این سالاد اضافه کنید…

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کردید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ جی! منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید