گوشت بخورید و نخورید


گوشت بخورید و نخورید

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. بحث خوردن گوشت است. اکثر مردم نظرات قوی و بسیار قاطع در مورد نخوردن گوشت می دهند و برخی نیز محتاط و مضطرب هستند. برخی از افراد به دلیل شنیدن اطلاعات متناقض در این مورد ، در تصمیم گیری در مورد خوردن یا عدم مصرف گوشت دچار سردرگمی و سردرگمی می شوند.در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، قصد داریم در مورد چگونگی انجام کار بحث کنیم. و ارزش خوردن گوشت را ندارد.

دقیقاً جواب چیست؟

جی! آیا خوردن گوشت خطر تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این واحد ، خلاصه ای خواهیم داشت ، برای پاسخ به این س effectsال ، تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بسته به علل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که گوشت طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، پوست ، مغز و سایر احشاء ، طیور ، طیور و سایر پرندگان ، ماهیان دریایی و اهلی است.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید به طور واضح منظورمان از نوع گوشت باشد.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما ویژگی هایی در انواع آنها وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را متفاوت کند و حتی در برخی از گونه ها ، آنها خطرناک هستند و در برخی دیگر مهم و مثبت هستند.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا تغذیه نامناسب دارند. گوشت منبع خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی است که هضم و جذب خوبی دارد. همچنین در بدن انسان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، به این معنی که درصد زیادی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مصرف می شود.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری تشکیل دهنده پروتئین در بدن ساخته نشده و بدن انسان نمی تواند آنها را بسازد. بنابراین آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این آمینو اسیدها نقش مهمی در سلامت انسان دارند و برای رشد ، ترمیم سلول های پیری ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند) و ترشح اندام های داخلی ضروری هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به درستی انجام نمی شوند.در نتیجه سلامت انسان در معرض خطر زیادی قرار دارد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، اجزای سازنده اکثر سلول ها پروتئین هستند و گوشت منبع اصلی پروتئین مغذی است.بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی پروتئین زیادی نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و وقتی در دوز مناسب استفاده شود ، می تواند مهمترین نیازهای انسانی به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند ، سیستم عصبی و بیماری های روانی ناشی از این صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و ثبات در انسان کمک کند ، می تواند گامی مثبت در حفظ سلامت انسانیت و رفاه.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مفید هستند. برخی از انواع این ویتامین ها (که گوشت منبع غنی از آنهاست) نیز برای خون سازی مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت غنی و با کیفیت خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع گیاه آهن جذب بالاتری دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی خواندن و حافظه خود را کاهش داده اند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

سوء تغذیه و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار خوب در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری ها است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مهمترین غذاهایی است که به همراه خواصی که در گوشت قرمز و طیور ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار زیادی ید است که برای سلامتی انسان بسیار مهم است. و پیشگیری از گواتر

علاوه بر این ، روغن موجود در ماهی یک نوع عالی از چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی تأثیر بسزایی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق ، متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ یا پوست چرب حاوی چربی های حیوانی است که میزان چربی های ناخواسته در خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س mustال باید توسط خوانندگان عزیز مجله در نظر گرفته شود. ما در چند آیه بالا اشاره کردیم که چربی موجود در گوشت حاوی اسیدهای چرب مفید است ، که در کاهش چربی های ناخواسته در خون مفید است ، اما در اینجا عکس این مورد بوده است گفت.

توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور دارای چربی یا پوست هستند ، از یک طرف ، منابع اسیدهای چرب اشباع شده هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کند. خسارت.

لازم به ذکر است که مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب موجود در گوشت استفاده کرده و همچنین از تجزیه چربی اشباع شده در این گروه غذایی جلوگیری می کند. برخی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است همه گوشت قرمز چرب قابل مشاهده ، از جمله گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ نخورید و همچنین چربی را به گوشت مرغ تقسیم کنید. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزودن چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

عامل مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر به ویژه در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و استفاده از منابع پروتئین حیوانی بالا منجر به افزایش دفع کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض مشکلات کم آبی قرار گیرد. . کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی توسط کلیه ها از طریق اوره ترشح می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید از مقدار زیادی آب استفاده کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین حیوانی و همچنین گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه ، نکته ای که در تغذیه بسیار مورد توجه است. بررسی “کفایت” یعنی “برابری” و “تنوع” در تغذیه. این بدان معناست که تغذیه باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای مردم را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز مهم است و خوردن هیچ غذایی به شدت توصیه می شود. طیف گسترده ای از سیستم های تغذیه یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه توجه به این نکته ضروری است که ما می توانیم غذاهای دیگر رژیم های دیگر را با گوشت قرمز جایگزین کنیم که دارای تغذیه گوشت قرمز است و همچنین معایب گوشت قرمز را ندارد. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های ناخواسته در خون است ، علاوه بر این ، حاوی مقادیر بالایی فیبر غذایی است ، یا مغزهای بدون دانه حاوی اسیدهای چرب ضروری جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز است. در حقیقت ، اگر حبوبات یا آجیل غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو دوسر و …) یا مخلوطی از حبوبات و آجیل بخورند ، می توانند همان پروتئین گوشت باشند. در واقع باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای مزایای تغذیه ای هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب و ترکیبات ذکر شده در این واحد است. نباید در مقادیر زیاد استفاده شود و استفاده بیش از حد از آن و پروتئین حیوانی به طور کلی مجاز نیست.

برای مصرف گوشت چه باید کرد و چه نباید کرد متخصص تغذیه اصفهان


دکتر. رضا اطمینانانی با ارائه رویکردهای اساسی تغذیه و تغذیه و عادات غذایی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توصیه شده:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

پودر سرکه یا سودا

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

جی! در مورد شاخص های قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید