گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

جی! آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، پاسخ این سال را خلاصه کرده و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بسته به علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.عاملی مهم که باید در نظر بگیریم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، طیور ، طیور و دیگر طیور و ماهیان دریایی و اهلی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. اکثر مردم در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای قوی و بسیار قاطع می کنند و برخی نیز محتاط و مشکوک هستند. دیگران نیز به دلیل شنیدن اطلاعات متناقض در مورد آن ، در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت دچار سردرگمی شده و گیر کرده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. جی! به چه نوع گوشتی باید اشاره کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف با بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما ویژگی هایی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی یا تغذیه ای هستند یا خیر. گوشت منبع بسیار خوبی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن یک پروتئین حیوانی است که به خوبی توسط پوست تحمل می شود ، همچنین برای بدن انسان مفید است ، به این معنی که درصد زیادی پروتئین در گوشت و سلول ها وجود دارد. از آن استفاده می شود به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان ایفا می کنند.برای رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند) و اندام های داخلی مفید هستند. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان با وجود این واقعیت که پروتئین ها در ساختار سلولی نقش دارند ، بسیار به خطر می افتد. بعد از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول پروتئین هستند. گوشت منبع غنی پروتئین برای تغذیه خوب است. به این ترتیب ، ما دریافتیم که گوشت دارای کیفیت خوبی از پروتئین است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی پروتئین زیادی نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت کم مصرف شدن. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی سیستم عصبی و بیماری های روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت عروق و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مفید هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت غنی و با کیفیت خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاه آهن دارد در جلوگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کمبود آهن توانایی خواندن و حافظه خود را کاهش داده اند که منجر به افت تحصیلی می شود.با درمان کم خونی ، این مشکل از بین می رود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار خوب در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری ها است.

ماهی

ماهی که یکی از گونه های گوشتی (مخصوصاً غذاهای دریایی) است ، یکی از سالم ترین و مهم ترین غذاها است.گواتر .. بسیار خوب است.
علاوه بر این ، روغن موجود در ماهی یک نوع عالی از چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی تأثیر بسزایی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق ، متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ یا پوست چرب حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س shouldال را باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله پرسید ، که در چند آیه بالا بیان کردند که چربی گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که در کاهش چربی های ناخواسته در خون مثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته شده است به


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور دارای چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منبع اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب موجود در گوشت استفاده کرده و همچنین از تجزیه اسیدهای اشباع در این گروه غذایی جلوگیری می کند. از دیگر عوارض جانبی این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام گوشت قرمز چرب قابل مشاهده ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ نخورید و همچنین چربی را به گوشت مرغ تقسیم کنید. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزودن چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

در حال پیش رفت…

بقیه مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (بازخورد ارسال کنید) و سوالات ، نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. ممنون میشم راهنمایی کنید.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه رویکردهای اساسی تغذیه و تغذیه و عادات غذایی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


توصیه شده:

اثرات مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید