10 حقیقت شگفت انگیز در مورد گردو و فواید آن برای سلامتی


  • گردو منبع قدرتمندی از انرژی است و بسیاری از مواد مغذی مفید ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری برای رفاه را در خود حفظ می کند.

  • اسیدهای چرب اشباع نشده (حدود 72٪) به عنوان اسید اولئیک ، و امگا 3 اسیدهای چرب ضروری مانند لینولئیک اسید ، آلفا لینولنیک اسید (ALA) و اسید آراشیدونیک در مغز گردو فراوان است.

  • متخصصان تغذیه گردو را در رژیم غذایی به دلیل مشخصات چربی کاهش LDL یا “کلسترول بد” و افزایش سطح HDL یا “کلسترول خوب” در خون توصیه می کنند.

  • مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از اسیدهای چرب و اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به کاهش خطر بیماری های شریانی و سکته مغزی به نفع چربی خون بهتر کمک کند.

  • خوردن تنها یک مشت (25 گرم) گردو در روز می تواند حدود 90٪ از RDI (میزان توصیه شده روزانه مصرف) را تأمین کند. اسیدهای چرب امگا 3.

  • مطالعات تحقیقی نشان می دهد که اسیدهای چرب n-3 از طریق اثرات ضد التهابی قوی خود می توانند به کاهش فشار خون ، کاهش خطر شریان و سکته مغزی و محافظت در برابر سرطان سینه ، روده بزرگ و سینه و مثانه کمک کنند.

  • علاوه بر این ، گردو چندین ترکیب شیمیایی فیتوشیمیایی آنتی اکسیدانی با هم دریافت کرده است ملاتونین ، اسید الاژیک ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و ترکیبات پلی فنولیکبه این ترکیبات دارای اثرات مفید سلامتی در برابر سرطان ، پیری ، التهاب و اختلالات عصبی هستند.

  • دانشمندان دانشگاه اسکرانتون ، پنسیلوانیا ، اخیراً به این نتیجه رسیده بودند که گردو دارای یکی از بالاترین سطح اکسیداسیون پلی فنلی دانه ها و آجیل های خوراکی است. 100 گرم بار آجیل 13،541 TEMOL TE (معادل Trolox) بله توانایی جذب اکسیدان ها (ORAC). خوردن شش تا هفت آجیل در روز می تواند به جلوگیری از بسیاری از بیماری های غیر جسمی کمک کند.

  • علاوه بر این ، منبع بسیار خوبی است ویتامین E، به ویژه غنی از γ -توکوفرول ؛ حدود 21 گرم در 100 گرم (حدود 140 درصد از دوز مورد نیاز روزانه) را حمل کنید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی محلول در چربی است که برای حفظ یکپارچگی غشای سلولی و سلامت پوست با محافظت از آن در برابر سلولهای استرس اکسیداتیو قوی ضروری است.

  • آنها همچنین دارای چندین گروه مهم گروه B مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین B-6 و چربی هستند.

  • همچنین منبع مواد معدنی نیز هست منگنز ، مس، پتاسیم ، کلسیم ، ثروت ،
    منیزیم ، روی و سلنیوم. مس کاکتور بسیاری از آنزیم های ضروری ، و همچنین سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز است (سایر مواد معدنی به عنوان عامل این آنزیم منگنز و روی عمل می کنند). روی جزء بسیاری از آنزیم های تنظیم کننده رشد و نمو ، رشد غدد جنسی ، هضم و سنتز اسید سلولی است. سلنیوم یک ریز مغذی مهم است که به عنوان عاملی برای برهم کنش آنزیم های آنتی اکسیدان عمل می کند. گلوتاتیون پراکسید

  • روغن گردو عطر مغذی دارد و دارای خاصیت قابض عالی است. در صورت استفاده محلی ، رطوبت پوست را ایجاد کرده و از خشکی محافظت می کند. در آشپزی نیز استفاده می شود. در طب سنتی ، از آن در ماساژ درمانی ، رایحه درمانی و به عنوان “حامل یا اسانس” در صنعت داروسازی و لوازم آرایشی استفاده می شود.

  • دیدگاهتان را بنویسید