آماتورها رژیم غذایی کتوژنیک اما نادیده بگیرید تعدادی ساده مسائل

در این مطالعه بررسی شده است که آیا رژیم کتوژنیک باعث افزایش کاهش چربی در مقایسه با رژیم پر کربوهیدرات در مردان دارای اضافه وزن و چاق می شود یا خیر. رژیم کتو همچنین بر تعادل الکترولیت ها تأثیر می گذارد ، که منجر به سردرد ، حالت تهوع و خستگی می شود. نشان داده شده است که افزایش اجسام کتونی و سازگاریهای فیزیولوژیکی پس از آن، نه تنها تاثیر مثبت بر کاهش توده بدن در افراد چاق دارد، بلکه کاهش غلظت خونی کلسترول LDL، تری اسیل گلیسرول و گلوکز و همچنین افزایش کلسترول HDL گزارش شده است. This c on tent was wri tten  with the  help of GSA᠎ Content G᠎en᠎erat᠎or Dem​oversion!

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

رژیم کتوژنیک شیردهی یک بررسی در سال 2017 تمام شواهد موجود در مورد رژیم کتوژنیک و سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که رژیم غذایی ممکن است با برخی از عوامل بهبود دهنده ی بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد. برخی دیگر پیشنهاد می کنند که مصرف متوسط لبنیات پرچرب ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. از سوی دیگر افت قندخون باعث کند شدن کارآیی مغز و احساس خستگی و سرگیجه میشود. این توزیع درشت مغذیها منجر به افزایش تولید اجسام کتونی (KB) مانند استواستات، β-هیدروکسی بوتیرات و استون و در نتیجه ایجاد حالت کتوز فیزیولوژیکی میشود (یعنی سطح KB خون بین ۷-۸ mM و pH خون حدود ۷.۴).

این توزیع درشت مغذی ها با میزان عمومی توصیه شده که شامل 20 تا 35 درصد پروتئین ، 45 تا 65 درصد کربوهیدرات و 10 تا 35 درصد چربی است بسیار متفاوت است. یکی دیگر از خصوصیات رژیم کتو آن است که باعث می گردد فرد احساس سیری کند و اشتهای شخص کم می شود، در نتیجه کاهش وزن رخ خواهد داد. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است. This was created with GSA C​on​tent Gen᠎erator DE​MO​!

افرادی که از رژیم کتو استفاده میکنند به طور مداوم از بوی بد دهان ، عرق و ادرار ناشی از متابولیسم چربی (استون) شکایت می کنند. کسانی که ورزش بدنسازی یا بادی بیلدینگ را دنبال میکنند برای کمک به افزایش حجم عضلات خود از این رژیم استفاده میکنند. با این وجود ، محققان هشدار دادند که مشخص نیست که این نتایج به علت کاهش وزن به صورت کلی یا افزایش سطح کتون بادی ها بوده است. کبد چربی را به کتون بادی تبدیل می کند ، که بدن شما از آن به عنوان منبعی برای تامین انرژی استفاده می کند.

شما میتوانید گلیکوژن را به شکل یک اسفنج در نظر بگیرید که آب زیادی را در خود نگه میدارد. گلیکوژن ذخیره گلوکز بدن است که به آب متصل شده است ، بنابراین وقتی ذخایر گلیکوژن را تخلیه می کنید ، ذخیره آب خود را نیز کاهش می دهید. در یک بررسی که در سال 2014 بر روی حیوانات انجام شد، رژیم کتوژنیک در کاهش رشد تومور ، سرطان روده بزرگ ، سرطان معده و سرطان مغز تاثیر گذار بود. بر اساس مطالعات، کتوز ممکن است یک درمان مفید برای مدیریت انواع خاصی از سرطان باشد.

بار در فازهای هایپرتروفی (عضله سازی) و استقامت عضلانی بر اساس اولین جلسه هر تمرین شروع و با توجه به درک فشار و تعداد تکرارهایی که به طور کامل اجرا میکردند در جلسات بعدی اصلاح میشد. آیا میخواهید بدانید که چه مقدار مجاز هستید تا کربوهیدرات دریافت کنید و در فاز کتوسیس باقی بمانید؟ وی: استفاده از یک اسکوپ پودر پروتئین وی در شیک پروتئینی یا ماست باعث افزایش مقدار پروتئین دریافتی در روز میشود. برای جلوگیری از کاهش انرژی در دسترس و تغییرات حاصل از آن در چرخه قاعدگی، انرژی دریافتی به میزان ۴۰-۴۵ کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدون چربی در هر روز تعیین شد که بالاتر از مقداری بود که در مطالعات پیشین گزارش شده بود و همچنین به عنوان آستانه حیاتی در نظر گرفته شده است (۳۰ کالری به ازای هر کیلوگرم توده خالص یا بدون چربی).

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه

تحقیقات تجربی اولیه نشان می دهد که رژیم کتو ممکن است اثرات ضد توموری داشته باشد ، احتمالاً به این علت که میزان کالری دریافتی و گلوکز در گردش را که برای رشد تومور مورد نیاز است را کاهش می دهد. همانطور که گفته شد این رژیم ها باید تحت نظر کادر درمان اجرا شوند. به این عوارض اصطلاحا آنفولانزا کتویی گفته میشود. مواد غذایی گفته شده را میتوانید در هر وعده با یکدیگر ترکیب کرده و به راحتی یک وعده غذایی کتوژنیکی برای خود تهیه کنید. در ادامه برای راحتی شما لیستی از غذاهایی که باید در این رژیم محدود یا حذف شوند را آوردهایم. C onte​nt has be en g​en᠎erat᠎ed with t he help ᠎of GSA Content G᠎ener​at​or DEMO.

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. اینگونه بگویم اگر شما تمریناتتان را برای چربی سوزی و کاهش درصد چربی انجام می دهید این رزیم می تواند به شما کمک کند اما بر عکس اگر هدف شما از ورزش و تمریناتتان افزایش قدرت و استقامت می باشد این رژیم نه تنها به شما کمک کننده نیست بلکه منجر به کاهش عملکرد شما می شود. با ایجاد حالت کتوزی، توانایی بدن برای چربی سوزی و تأمین انرژی، بهطور فوقالعادهای افزایش مییابد. این وضعیت مشخصاً بدن را به شرایط نیمه بحرانی فرو میبرد که در آن منبع اصلی تأمین انرژی که همان کربوهیدراتها هستند، در دسترس نیست.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت

خرما که نباشه میشه بجاش مثلا ۱۰ گرم شکلات تلخ مصرف کرد؟ از آنجایی که هر گرم گلیکوژن موجب ذخیره حدود ۳ گرم آب میشود، این میتواند بر نتایج FFM که آب بدن نیز توسط DXA اندازه گیری میشود، تاثیر بگذارد. در مطالعات انجام شده مشخص گردید که کتوزیست برای بهبود فشار خون و ترشح انسولین مفید میباشد. تحقیقات نشان داده که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد بهبود می بخشد. رژیم کتوژنیک ( به اختصار رژیم کتو)یک رژیک کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید بسیاری را برای سلامتی شما به همراه دارد . رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است.

در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میکنیم

کمبود مواد مغذی می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل سلامتی استخوان ، کند شدن رشد ، سنگ کلیه ، استفراغ و رفلاکس معده شود. افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل سدیم ، پتاسیم و مایعات اجتناب کنند. یک گروه که رژیم کتوژنیک داشتند و یک گروه که رژیم کتوژنیک نداشتند. در این مطالعه فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

رژیم هایی که جنبه عمومی دارند، اغلب برخی مواد غذایی مفید یا مضر را ممنوع می کنند. گیرند یا به تمرکز بالایی نیاز دارند، جویدن آدامس را توصیه می کنند. هر رژیمی نیاز به فعالیت بدنی دارد تا هدف انجام گیرد. اگرچه انجام این کار مفید اما شاید مناسب همه افراد نباشد. با این حال، اگر سیری ناشی از رژیم کتو افراد را از دریافت کالری تجویز شده منع کند، میتواند برای افزایش FFM بهینه نباشد.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

اگرچه تحت سناریوهای خاص میتواند فواید محدودی داشته باشد یا حداقل

برای عملکرد مضر نباشد. کراتین: کراتین فواید زیادی برای بدن دارد. سازگاری کامل با رژیم کتوژنیک ممکن است چند هفته طول بکشد و فواید آن تنها پس از چند هفته به صورت قابل توجهی مشاهده می شود. چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود.

با این حال داده های بدست آمده براساس نتایج تحقیقات نشان می دهد که این موضوع ممکن است فقط یک ذهنیت ایده ال و غیر واقعی از طرفداران رژیم کتوژنیک باشد.به صورت کلی این مطالعه با شواهد فراوانی مطابقت دارد که نشان میدهد تعادل کالری عامل اصلی کاهش چربی است و هیچ «هک» یا تغییر متابولیسم واضحی وجود ندارد. بنابراین نمیتوان با اطمینان نتایج را ارزیابی کرد که انرژی مازاد چگونه بر سازگاریهای ترکیب بدن و قدرت هنگام استفاده از رژیم کتو همراه با تمرین مقاومتی تاثیر میگذارد.

رژیم های کتوژنیک

به طور کلی، نتایج نشان داد ۸ هفته تمرین مقاومتی به همراه رژیم کتوژنیک گزینه مناسبی برای کاهش توده چربی و حفظ توده بدون چربی در زنان تمرین کرده است. نشان داده شده است این مرحله با افزایش قدرت در تمرین مقاومتی مرتبط است. تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر عضله سازی موضوع بسیار مهمی برای ورزشکاران است. اکثر تحقیقات تاثیر رژیم کتو را بر عضله سازی و قدرت با برنامه تمرین استقامتی بررسی کردند. چای ترش حاوی انواع آنتیاکسیدانها است که این مواد تاثیر زیادی روی دفع چربیها، بافتهای مرده و آسیبدیده دارند. بودی بد دهان : اغلب افراد هنگامی که به کتوز کامل می رسند ، بوی بد دهان را گزارش می کنند و این در واقع یکی از عوارض جانبی رایج بشمار می رود .

ولی در این نوع رژیم ممکن است کتوز صورت نگیرد چون پروتئین هم مثل کربوهیدرات به گلوکز تبدیل می رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی درخواست شده سه سوالات درباره برای لاغری سریع… این است شود. لوبیا به دلیل فیبر و پروتئین بالا موجب احساس سیری بیشتر می شود به طوری که شما نیازی به خوردن غذاهای دیگر نخواهید داشت . از نقطه نظر علمی مشخص نیست که آیا این رژیم غذایی برای کاهش وزن برتری ویژه ای بر رژیم های دیگر داشته باشد یا خیر، واقعیت این است که هیچ مدل خاص رژیم غذایی وجود ندارد که برای همه ی افراد مناسب باشد و نمیتوان برای همه یک نسخه ی یکسان پیچید. به نظر می رسد ممکن است یک تفاوت اولیه وجود داشته باشد ، اما احتمالا در پایان نتیجه حاصل شده آنها یکسان باشد.

آزمون (Countermovement jump (CMJ نیز انجام شد.

در توده بدون چربی در هر دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. در گروه KD پس از مداخله کاهش معناداری در توده بدن و توده چربی مشاهده شد. در CMJ هر دو گروه افزایش معنادار مشاهده شد. آزمون (Countermovement jump (CMJ نیز انجام شد. طبق تحقیقات انجام شده بر روی افراد دارای اضافه وزن، کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی وزن ممکن است منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شود. در رژیم کتوژنیک باید از خوردن مواد خوراکی که دارای کربوهیدرات هستند، اجتناب کنید. اولین چیزی که دوست دارم با شما در میان بگذارم، این است که مادهای به نام گلیکوژن در بدن وجود دارد که در واقع گلوکز یا قند ذخیره شده در بدن است.