درس بزرگترین رژیم کتوژنیک هدفمند من

رژیم کتوژنیک (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی درخواست شده سه سوالات درباره برای لاغری سریع… این است گرفته است. اگر قرار باشه شما نقش کارشناس رو بازی کنید و خودتون رژیم رو تنظیم کنید دقیقا همین اتفاق میوفته. آنها فواید بیشماری دارند و یک گزینه میان وعده عالی در رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات هستند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و پر چرب است که برای کاهش وزن به کار می رود. روغن MCT : روغن ام سی تی از طریق مکانیسم انتقال غیرفعال از دستگاه گوارش جذب خون شده و به سرعت وارد گردش خون کبدی (سیستم پورت) می گردند و به عنوان منبع انرژی، مورد استفاده واقع می شوند.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

رژیم کتوژنیک و ورزش شما میتوانید با اقداماتی، به این فرایند سرعت ببخشید؛ مثل مصرف مکملهای کتون اگزوژن(این مکملها باعث تولید کتون بیشتری در بدن میشوند و علائم آنفلوانزای کتویی را کنترل میکنند.)، روزه گرفتن(fasting) بعد از روز تقلب، ورزش کردن، مصرف روغنهای MCT برای ارتقای بیشتر متابولیسم، مصرف مایعات غیر شیرین مثل آب یا چای و قهوهی ساده برای مقابله با کم آبی بدن و نفخ. در حالت ایده آل ، از هیچ شیرین کننده ای به ویژه شکر نباید در این مایعات استفاده شود. به احتمال زیاد باید میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز نگه دارید ، در حالت ایده آل بهتر است این مقدار زیر ۲۰ گرم باشد.

به عنوان مثال، سینه مرغ برای بدنسازان ایده آل است، زیرا کمترین کالری رو داره و یا اگه هدف شما عضله سازی یا افزایش وزن هستش، باید کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی بدنتون در روز مصرف کنید. محدودیت کالری هم در این رژیم وجودندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. چه خوراکی های کتو دوستی میتوانیم قبل از ورزش کردن مصرف کنیم؟ در رژیم کتوژنیک خوردن چه غذاهایی ممنوع است ؟ اما این مسئله چه اهمیتی برای ورزشکاران دارد؟ رژیم کتوژنیک قند خون و سطح انسولین بدن را کاهش می دهد و با افزایش سطح کتون ها برای سلامتی بسیار مفید هستند.

رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های تغذیه ای پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران حرفه ای استفاده می شوند. یکی از روش های دریافت رژیم غذایی اینترنت است که منبع بسیار مناسبی برای دریافت رژیم های مختلف به خصوص رژیم های عمومی می باشد. وقتی بدن کتون تولید می کند ، وارد یک حالت متابولیکی به نام کتوز می شود. این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. از طرف دیگر ، رژیم کتو نیز منجر به کتوز می شود و می توان آن را به مدت نسبتا طولانی تری ادامه داد . Th is article h᠎as be​en cre at ed ​with GSA Conte nt G᠎en erator Dem᠎over​si on.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

بعلاوه ممکن است بعضی از افراد در طی استفاده از این نوع رژیم علایمی شبیه به آنفولانزا را تجربه نمایند که شامل ناراحتی معده ، سردرد ، خستگی و احساس گیجی باشد که به آن “آنفولانزای کتو” گفته می شود . رژیم کتوژنیک (KD ) یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، با چربی زیاد و پروتئین کافی است که بدون محدود کردن کالری ، سازگاری متابولیکی متفاوتی مثل، فزایش سطح کتون های در گردش خون و تغییر در متابولیسم چربی ها را ایجاد می کند. کاهش مصرف کربوهیدرات ، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار می دهد .

با این حال ، فقط رژیم های کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. باور کنید یا نه ، ژامبون خوک نیز یکی از بهترین اسنک های رژیم کتوژنیک محسوب می شود. این رژیم به شما امکان می دهد تا در طول تمرینات ورزشی خاص مقداری کربوهیدرات به رژیم اضافه کنید. مطالعات نشان داده تمرینات گردشی با زمان بسیار کم استراحت یا اصلا بدون استراحت، ضربان قلب را به مقدار کافی بالا نگه می دارند و فواید قلبی و عروقی نیز دارند. این اسید های چرب توسط بدن به طور متفاوتی جذب می شوند و آنها به طور مستقیم از دستگاه گوارش به کبد منتقل میشود و در بدن به کتون (ترکیب آلی، دارای گروه دو ظرفیتی و دو ریشه هیدرو کربن) تبدیل می شوند و می تواند اثرات درمانی بر اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر داشته باشد.

مغز قادر است از این منبع جایگزین انرژی، به جای انرژی سلولی که معمولا در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی کارآمد نیست، استفاده کنند. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند و زمانی اتفاق می افتد که مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، و میزان گلوکز (قند) بدن خود را که منبع اصلی انرژی سلول­ها است را محدود کنید. تقلب کردن در رژیم کتوژنیک به این معناست که شما از محدودهی مجاز مصرف کربوهیدرات خود فراتر میروید و بدن شما دیگر سوخت جایگزین خود، یعنی کتون را تولید نمیکند.

یعنی افراد قبل یا بعد از ورزش، کمی بیشتر کربوهیدرات مصرف میکنند. وقتی بدن شما در وضعیت کتوز قرار میگیرد، یعنی در سوزاندن چربی برای کسب انرژی مورد نیاز، بسیار کارآمد میشود. مرغ را با یک چاقوی تیز تکه تکه کنید و روی مواد سالاد قرار دهید. این با نظر یک متخصص مخالفت شد که اثربخشی کوتاه مدت به معنای “خوب بودن” نیست. ممکن است به این دلیل باشد که سطوح پایین انسولین ناشی از این رژیمها میتواند بدن شما را از تولید کلسترول بیشتر باز دارد. تمرینات پایینتنه نیز شامل اسکوات، لانگز، پرسپا، هیپتراست، باز کردن پا (جلو پا)، پشت پا و ساق پا ایستاده بود.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

بهترین نوع و شکل تمرین این هست که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات سخت و تمرینات آسون با شدت کم باشه. رژیم کتو به ویژه برای از بین بردن چربی های اضافی بدن ، کاهش احساس گرسنگی و بهبود دیابت نوع ۲ یا سندرم متابولیک بسیار مفید است. رژیم کتوژنیک یا کتو The Ketogenic Diet یک رژیم کم کربوهیدرات ، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که می تواند به فرد کمک کند تا چربی سوزی در بدن او به طور موثرتری انجام شود. تخم مرغ: مصرف تخم مرغ های کاملا ارگانیک و طبیعی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

رژیم کتوژنیک بر پایه Mct

تخم مرغ را به طور کامل میل کنید. کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع رژیم به شما اجازه می دهد که همراه با ورزش کربوهیدرات مصرف کنید. بنابراین پس از پایان ورزش بسیار گرسنه میشود. بنابراین با احتیاط عمل کنید. بنابراین گلیکوژن در ماهیچهها ذخیره میشود. شمارش کربوهیدرات های مصرفی در ابتدا می تواند مفید باشد. این ماده یک منبع سوخت جایگزین برای بدن است که می تواند هنگام کمبود قند خون (گلوکز) برای تولید انرژی استفاده شود. این نوشیدنی نیز یک تقویت کننده و یک سم زدای بسیار عالی برای بدن است که باعث تسریع در متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما میشود که نتیجه آن کاهش وزن بدن است.

البته به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای هر فرد کاملاً متفاوت است و برخی افراد برای شروع به تولید کتون کافی، به یک رژیم غذایی محدودتر نیاز دارند. بیشتر رژیم خود را بر روی غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، کره ، آجیل ، روغن های سالم ، آووکادو و بسیاری از گیاهان کم کربوهیدرات قرار دهید. با این حال، انواع استاندارد و پر پروتئین رژیم کتوژنیک بیشتر مورد استفاده عموم قرار میگیرند و دو نوع دیگر بیشتر توسط بدنسازان و ورزشکاران استفاده میشود.

دانلود رایگان رژیم کتوژنیک

سرطان: در حال حاضر رژیم کتوژنیک برای درمان انواع مختلف سرطان و رشد سریع تومور مورد استفاده قرار میگیرد. به علاوه دیگر مثل سابق از رژیم خود احساس رضایت نخواهید داشت. همانطورکه در بالا اشاره شد، بدنتان برای فعالیتهای کمتر از ۱۰ ثانیه نیازی به گلوکز نخواهد داشت. بهطورکلی کربوهیدراتها باید کمتر از ۱۰ درصد از کالری روزانه موردنیاز شما را تأمین کنند، نه بیشتر. وقتی علائم موقتی از بین رفت، شدل میگوید او درنهایت متوجه افزایش بسیار زیادی در انرژی شد، که کمک کرد تا ۱۰ پوند وزن کم کند. به عبارتی رژیم کتوژنیک دارای فواید زیادی برای سلامتی افراد است.

یکی از مهمترین و البته مؤثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات است. در دنیای امروزی داشتن تناسب اندام و هیکل عالی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و هر رزوه شاهد این هستیم که رژیمهای متعددی با ادعای لاغری فوری در کل جهان سر و صدا میکنند، یکی از معروفترین آنها، رژیم کتوژنیک است. هنگامی که از غذاهای کم قند خون استفاده می کنید، هنوز یک افزایش طبیعی در قند خون وجود دارد، اما تغییرات سطح بالا و پایین گلوکز در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا را تجربه نخواهید کرد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

دوستان مَتیو. یک منبع اطلاعرسانی نیکوکارانه بریتانیایی. ممکن است دلتان بخواهد در یک جشن تولد یا جشن عروسی، تقلب کنید و کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. اما در یک رژیم کتو با سخت گیری کمتر مانند کتوژنیک چرخه ای شما انعطاف پذیری بیشتری دارید. این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است ، اما شامل پروتئین بیشتری است. اما اگر در پایان یک روز تقلب، بیش از45 گرم کربوهیدرات مصرف کرده باشید، حالت کتوز را از دست داده اید. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند.

گرسنگی – کم شدن عمل کرد های مغز – افت انرژی-حالت تهوع- کم شدن عمل کرد های جسمانی و ورزشی – ایجاد مشکلات خواب-خوب هضم نشدن غذا-نا متعادل کردن نسبت آب و املاح معدنی در بدن. علائم کتواسیدوز شامل خشکی دهان ، تکرر ادرار ، حالت تهوع ، بوی بد دهان و مشکلات تنفسی است. در مبتدی ها، ممکن است علائم “آنفلوانزای کتویی” پدیدار شود؛ مثل احساس خستگی جسمی و ذهنی، حالت تهوع، تشنگی بیش از حد، نفخ و اشتیاق زیاد به (درست حدس زدید) خوردن شکر و کربوهیدرات. بلکه میتونه منجر به عفونت، سرماخوردگی، کاهش سرعت بهبودی زخم ها، احساس گیجی، پوکی استخوان و آسیب سیستم عصبی در دراز مدت بشه.