قطره های چشمی پس از ارتباط با از دست دادن بینایی و 1 مرگ به یاد می آیند


تولیدکننده یک برند قطره چشمی بدون نسخه گفت که این محصول به نام اشک مصنوعی EzriCare را پس از ارتباط با یک باکتری مقاوم به دارو که باعث مرگ حداقل یک نفر و از دست دادن بینایی در پنج نفر دیگر شده است، فراخوان می‌کند. .

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری به مردم توصیه کرده است که استفاده از قطره های چشمی را متوقف کنند، زیرا این آژانس در حال بررسی شیوع گونه ای از باکتری سودوموناس آئروژینوزا است که می تواند باعث عفونت در خون، ریه ها و سایر قسمت های بدن شود. این گونه از باکتری قبل از شیوع کنونی هرگز در ایالات متحده شناسایی نشده بود و به دسته ای از آنتی بیوتیک ها به نام کارباپنم ها مقاوم است که به طور کلی آخرین راه حل در نظر گرفته می شود.

CDC گفت که سویه باکتری تا روز سه شنبه در 55 نفر در 12 ایالت یافت شده است. این آژانس گفت که این عفونت ها باعث مرگ یک نفر، از دست دادن بینایی در پنج نفر از 11 نفری که عفونت چشم داشتند و برخی بستری شدن در بیمارستان منجر شده است.

سازمان غذا و دارو پنجشنبه شب اعلام کرد که این فراخوان شامل اشک مصنوعی دلسام فارما نیز می شود که توسط شرکت گلوبال فارما، شرکت هندی تولید کننده قطره های چشمی EzriCare ساخته شده است. گلوبال فارما گفت که این قطره چشم را «بدون احتیاط فراوان» به یاد می آورد.

شرکت گلوبال فارما به طور کامل با مقامات فدرال ایالات متحده همکاری می کند و به بررسی این موضوع ادامه می دهد، اما تاکنون مشخص نکرده ایم که آیا مرکز تولید ما منبع آلودگی است یا خیر.

CDC گفت که بیشتر افرادی که تحت تأثیر شیوع این بیماری قرار گرفتند، قبل از عفونت از اشک مصنوعی استفاده می کردند. آنها گزارش داده بودند که از بیش از 10 مارک اشک مصنوعی استفاده کرده اند و برخی از بیماران از بیش از یک مورد استفاده کرده اند، اما به گفته آژانس، EzriCare Artificial Tears رایج ترین برند است.

CDC گفت که سویه باکتری مقاوم به دارو را در بطری های باز شده قطره چشم EzriCare که از بیماران مبتلا به عفونت چشم و بدون عفونت چشم جمع آوری شده بود، پیدا کرده است. این آژانس در حال آزمایش بطری های باز نشده برای تعیین اینکه آیا آلودگی در طول فرآیند تولید رخ داده است یا خیر.

بر اساس CDC از 55 مورد، 35 مورد، بین مه 2022 تا ژانویه، سویه باکتری در افرادی در کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، فلوریدا، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، نوادا، تگزاس، یوتا، واشنگتن و ویسکانسین یافت شد. این آژانس گفت که با چهار گروه مرکز مراقبت های بهداشتی مرتبط بودند.

CDC می گوید افرادی که از اشک مصنوعی EzriCare استفاده کرده اند و علائم عفونت چشمی دارند باید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشند. علائم می تواند شامل ترشحات زرد، سبز یا شفاف از چشم، قرمزی چشم یا پلک، افزایش حساسیت به نور و درد یا ناراحتی چشم باشد.

دکتر توماس ال. استینمن، سخنگوی آکادمی چشم پزشکی آمریکا، گفت که مردم نیازی به “نگرانی شدید” در مورد استفاده از انواع دیگر قطره های چشمی ندارند.

ما از آنها برای اشک استفاده می کنیم، از آنها برای آنتی بیوتیک استفاده می کنیم، ما از آنها برای درمان گلوکوم استفاده می کنیم.” دکتر اشتاینمن گفت. ما هر روز از بطری های قطره چشم استفاده می کنیم و من فکر می کنم برای اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان بطری قطره چشم هیچ دلیلی برای هشدار وجود ندارد.

دکتر Steinemann، چشم پزشک در مرکز پزشکی MetroHealth در کلیولند، خاطرنشان کرد که گزارش CDC می گوید اشک مصنوعی EzriCare فاقد مواد نگهدارنده است، به این معنی که اگر آلوده شوند، چیزی برای جلوگیری از رشد باکتری ها ندارند.

وی گفت که پزشکان اغلب اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده را در صورت استفاده بیش از چهار بار در روز به بیماران توصیه می کنند زیرا مواد نگهدارنده می توانند سوزش چشم را بدتر کنند. او گفت که فقط تا به حال در مورد قطره های چشمی بدون مواد نگهدارنده شنیده است که در ویال های یک بار مصرف موجود است که نمی توان آنها را بسته و بعداً دوباره استفاده کرد.

دکتر Steinemann گفت: «وقتی گزارش CDC را خواندم متوجه شدم این است که حداقل برای EzriCare، این محصولات در بطری‌هایی که ما آن را چند دوز می‌نامیم توزیع می‌شوند، به این معنی که مردم از بطری دوباره استفاده می‌کنند. اما بطری هیچ گونه مواد نگهدارنده ای ندارد، که به نظر من ممکن است زمینه را برای آلودگی یا رشد بیش از حد باکتری در بطری فراهم کند.

دکتر Steinemann گفت: زمانی که مردم از هر نوع قطره چشمی استفاده می کنند، باید دست های خود را بشویند، بعد از استفاده در بطری آن را ببندند و نوک آن را لمس نکنند، زیرا این خطر استریل نشدن قطره ها را به همراه دارد. او گفت: «بطری را به چشم، صورت یا بینی خود لمس نکنید.

EzriCare، یک شرکت دارویی مستقر در نیوجرسی، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قطره‌های چشمی را تولید نمی‌کند و فقط در طراحی برچسب محصول و بازاریابی آن برای مشتریان نقش دارد.

EzriCare گفت که اولین بار در مورد تحقیقات CDC در 20 ژانویه گفته شد و “بلافاصله برای توقف هرگونه توزیع یا فروش بیشتر اشک مصنوعی EzriCare اقدام کرد.” این شرکت همچنین گفت که در تلاش بوده است با مشتریان تماس بگیرد و به آنها بگوید که استفاده از قطره های چشمی را متوقف کنند.

مقامات بهداشت عمومی هشدار داده‌اند که باید اقدامات بیشتری در سطح جهانی انجام شود تا از گسترش عفونت‌های مقاوم به دارو جلوگیری شود، این عفونت‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که باکتری‌ها و قارچ‌ها برای پیشی گرفتن از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضد قارچی که برای از بین بردن آنها ساخته شده‌اند، تکامل می‌یابند. به گفته مقامات بهداشتی، هر چه آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچ بیشتر به مردم و دام داده شود، احتمال مقاومت بیشتر خواهد بود.

بر اساس تجزیه و تحلیل CDC، نزدیک به 30000 نفر در سال 2020 در ایالات متحده بر اثر عفونت های مقاوم به دارو جان خود را از دست دادند که 15 درصد بیشتر از سال 2019 بود. این افزایش بیشتر ناشی از ویروس کرونا بود که در روزهای اولیه همه گیری یک بیماری همه گیر بود. راز برای متخصصان پزشکی بسیاری قبل از اینکه واکسن ها و سایر درمان ها در دسترس باشند، برای درمان بیماری به آنتی بیوتیک روی آوردند.

سالانه بیش از 700000 نفر در سراسر جهان بر اثر عفونت های مقاوم به دارو جان خود را از دست می دهند. سازمان ملل در سال 2019 هشدار داد که بدون اقدام هماهنگ، این عفونت ها می توانند سالانه 10 میلیون نفر را تا سال 2050 بکشند و باعث ایجاد یک بحران اقتصادی جهانی شوند.