استفاده از سمعک ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید


اچاز دست دادن گوش عواقب بزرگی دارد، اما ممکن است بر اساس نادر بودن درمان آن ندانید. تقریباً یک سوم از بزرگسالانی که دچار کم شنوایی می‌شوند گزارش می‌دهند که هرگز در مورد آن به پزشک مراجعه نکرده‌اند – تا حدی به دلیل انگ و ترس پیرامون پیری، ناتوانی و سمعک.

دکتر Janet Choi، متخصص گوش و حلق و بینی در پزشکی Keck از USC که خودش از سمعک استفاده می کند، می خواست بداند چگونه این دستگاه ها ممکن است بر سلامت طولانی مدت فرد تأثیر بگذارد. تحقیقات قبلی نشان داده است که بزرگسالان مبتلا به کم شنوایی درمان نشده طول عمر کوتاه تری نسبت به افراد بدون کم شنوایی دارند – اما او با تعجب پرسید که در مورد افرادی که از سمعک استفاده می کنند چطور؟ در مطالعه جدید او، در 3 ژانویه Lancet سالم ماندگاریچوی و همکارانش دریافتند که استفاده منظم از سمعک با کاهش 24 درصدی مرگ و میر در میان بزرگسالان کم شنوایی همراه است.

چوی داده های فدرال بیش از 10000 بزرگسال مبتلا به کم شنوایی 20 ساله یا بالاتر را تجزیه و تحلیل کرد. همه آنها بین سالهای 1999 تا 2012 توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در مورد کم شنوایی و استفاده از سمعک مورد بررسی قرار گرفتند. داده های مرگ و میر در گروه نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. چوی و تیم او از ارتباط قوی بین استفاده از سمعک و طول عمر متعجب شدند، به ویژه با توجه به اینکه تعریف او از کاربران سمعک “معمولی” شامل کسانی می شود که حداقل پنج ساعت در هفته از دستگاه خود استفاده می کنند. او می‌گوید: «نتایج حتی پس از تنظیم سن و شدت کم شنوایی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و سایر شرایط پزشکی قابل توجه بود.»

بیشتر بخوانید: سمعک در حال حاضر بدون نسخه در دسترس است. آنچه قبل از خرید باید بدانید

این یافته همچنین شگفت‌انگیز بود زیرا محققان هنوز دقیقاً نمی‌دانند که کم شنوایی چگونه یا چرا ممکن است طول عمر را کوتاه کند. اما عوامل متعددی احتمالاً در این امر نقش دارند. چوی می گوید، کسانی که با کم شنوایی به دنیا می آیند یا قبل از یادگیری زبان شنوایی خود را از دست می دهند، نتایج منفی مشابهی با کسانی که بعداً شنوایی خود را از دست می دهند، تجربه نمی کنند، که نشان می دهد در صورت توانایی برقراری ارتباط، سلامتی ممکن است آسیب ببیند.

چوی می گوید: «انزوای اجتماعی، افسردگی، اضطراب و زوال عقل همگی با کاهش شنوایی مرتبط هستند. در حالی که هر یک از این عوامل با مرگ و میر نیز مرتبط است، روش خاصی که آنها بر بار کاهش شنوایی اضافه می کنند به خوبی درک نشده است. یک خط تحقیقاتی اخیر همچنین کاهش شنوایی را با تغییرات ساختاری، آتروفی، و از دست دادن بافت در بخش‌هایی از مغز، به‌ویژه آن‌هایی که مربوط به پردازش شنوایی هستند، مرتبط کرده است. به عبارت دیگر، افرادی که قبلاً قادر به شنیدن خوب بودند، نه تنها ممکن است از از دست دادن توانایی خود در برقراری ارتباط و درگیری با دنیای اطراف خود رنج ببرند، بلکه به طور کلی از از دست دادن صدای محیط نیز رنج می برند.

سوالی که ما واقعاً نمی دانیم این است که چه زمانی واقعاً از سمعک استفاده می کنید، آیا تأثیر محافظتی دارد یا واقعاً هر یک از این ساختارهای مغز را بازیابی می کند؟ چوی می گوید. با درک بهتر فواید سمعک، او امیدوار است که افراد بیشتری برای استفاده از آن آماده شوند. این شامل افراد جوان‌تری مانند خودش می‌شود – علی‌رغم کم‌شنوایی مادام‌العمر، چوی تا 30 سالگی شروع به استفاده از سمعک نکرد – و آن‌هایی که بخشی از جمعیت مسن‌تر هستند که در حال حاضر در معرض خطر انزوای اجتماعی هستند، مانند یک چهارم بزرگسالان بالای سر. 60 نفری که آنچه را که سازمان بهداشت جهانی به عنوان کم شنوایی «ناتوان کننده» طبقه بندی می کند تجربه می کنند.

چوی می‌گوید: «من واقعاً می‌خواهم افرادی را که مشکلات شنوایی دارند تشویق کنم تا به دنبال مراقبت باشند. من حداقل سه سمعک مختلف را امتحان کرده ام. اما وقتی صدایی را پیدا کردم که واقعاً مناسب من بود و دوستش داشتم، از صدایی که از دست داده بودم شگفت زده شدم.»



Source link