افزایش 46 درصدی مرگ و میر در زندان در سال 2020: تیراندازی


لری جردن، 74 ساله، 38 سال را در زندان آلاباما سپری کرد و اکنون در وضعیت نامناسبی قرار دارد. کارشناسان می گویند یکی از دلایلی که ایالات متحده از نظر امید به زندگی از دیگر کشورهای توسعه یافته عقب است، این است که افراد بیشتری را پشت میله های زندان دارد و آنها را برای مدت طولانی تری در آنجا نگه می دارد.

خیریه راشل / اخبار سلامت KFF


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

خیریه راشل / اخبار سلامت KFF


لری جردن، 74 ساله، 38 سال را در زندان آلاباما سپری کرد و اکنون در وضعیت نامناسبی قرار دارد. کارشناسان می گویند یکی از دلایلی که ایالات متحده از نظر امید به زندگی از دیگر کشورهای توسعه یافته عقب است، این است که افراد بیشتری را پشت میله های زندان دارد و آنها را برای مدت طولانی تری در آنجا نگه می دارد.

خیریه راشل / اخبار سلامت KFF

لری جردن پس از گذراندن 38 سال در سیستم زندان آلاباما، یکی از خشن ترین و شلوغ ترین زندان های کشور، احساس خوش شانسی می کند که به اندازه کافی زندگی می کند تا آزادی خود را دوباره به دست آورد.

این کهنه سرباز با نشان جنگ ویتنام از سرطان پروستات و هپاتیت C در پشت میله های زندان جان سالم به در برده بود که قاضی اواخر سال گذشته به او آزادی زودهنگام داد.

جردن 74 ساله که در آلاباما زندگی می کند، می گوید: «من هرگز امیدم را از دست ندادم. من افراد زیادی را در زندان می شناسم که این کار را کرده اند.

بر اساس داده‌هایی که اخیراً توسط محققان پروژه داده‌های قانون UCLA منتشر شده است، در سال 2020 حداقل 6182 نفر در زندان‌های ایالتی و فدرال جان خود را از دست دادند که 46 درصد افزایش نسبت به سال قبل است.

واندا برترام، سخنگوی Prison Policy Initiative، یک سازمان غیرانتفاعی که تحقیقات و تجزیه و تحلیل داده‌ها را در مورد سیستم عدالت کیفری انجام می‌دهد، می‌گوید: در طول همه‌گیری، بسیاری از احکام زندان به حکم اعدام تبدیل شدند.

اکنون جردن نگران طول عمر خود است. او با درد در پاها و پاهایش که ناشی از انسداد عروقی بالقوه تهدید کننده زندگی است دست و پنجه نرم می کند و تحقیقات نشان می دهد که زندان روند پیری را تسریع می کند.

2 میلیون آمریکایی در زندان یا زندان

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، امید به زندگی در ایالات متحده در سال 2021 برای دومین سال متوالی کاهش یافت. این کاهش با اثر مخرب کووید-19 و افزایش مصرف بیش از حد دارو مرتبط است.

برخی از کارشناسان و فعالان دانشگاهی می گویند که این روند همچنین بر پیامدهای بهداشتی ماندگار حبس دسته جمعی در کشوری با تقریباً 2 میلیون زندانی یا زندانی تأکید می کند که یکی از بالاترین نرخ ها در جهان توسعه یافته است.

گزارش سنا در سال گذشته نشان داد که وزارت دادگستری ایالات متحده نتوانست بیش از 900 مورد مرگ در زندان‌ها و زندان‌های محلی را در سال مالی 2021 شناسایی کند. در این گزارش آمده است که جمع‌آوری و گزارش ضعیف داده‌های وزارت دادگستری شفافیت و نظارت کنگره بر مرگ‌های زندان را تضعیف می‌کند.

هزاران نفر مانند اردن هر ساله با شرایطی مانند سرطان، بیماری قلبی و بیماری‌های عفونی که در حبس به وجود می‌آیند، از زندان‌ها و زندان‌ها آزاد می‌شوند. این مسئله در آلاباما، لوئیزیانا و سایر ایالت های جنوب شرقی که بالاترین میزان زندانی را در کشور دارند، به شدت ضربه می زند.

پشت میله ها بسیار طولانی تر است

کریس وایلدمن، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه دوک که در مورد ارتباط بین عدالت کیفری و امید به زندگی تحقیق کرده است، می‌گوید: دلیل اصلی اینکه ایالات متحده از نظر امید به زندگی از دیگر کشورهای توسعه‌یافته عقب‌تر است، این است که افراد بیشتری را پشت میله‌های زندان دارد و آنها را برای مدت طولانی‌تری در آنجا نگه می‌دارد.

وایلدمن می‌گوید: «این یک فشار برای سلامتی مردم است. “هرچه شرایط زندان بدتر باشد، احتمال اینکه زندانی شدن با مرگ و میر بیش از حد مرتبط باشد، بیشتر می شود.”

حبس انبوه تأثیرات موجی در سراسر جامعه دارد.

افراد زندانی ممکن است نسبت به جمعیت عمومی بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند کووید و اچ‌آی‌وی باشند که پس از رها شدن می‌توانند به عزیزان و سایر اعضای جامعه سرایت کنند. به گفته محققان، دولت فدرال همچنین در جمع آوری یا انتشار اطلاعات کافی در مورد مرگ و میر در بازداشتگاه که می تواند برای شناسایی الگوهای بیماری و جلوگیری از مرگ و میر و بیماری در داخل و خارج از موسسات استفاده شود، شکست خورده است.

در طول 40 سال از دهه 1980، تعداد افراد در زندان ها و زندان های کشور بیش از چهار برابر شد که ناشی از سیاست های سختگیرانه در برابر جنایت و جنگ با مواد مخدر بود.

قانون‌گذاران فدرال و ایالت‌هایی مانند آلاباما در سال‌های اخیر اصلاحاتی را به تصویب رسانده‌اند، زیرا توافق دو حزبی مبنی بر افزایش بیش از حد هزینه‌های زندان و اینکه برخی افراد می‌توانند بدون ایجاد خطر برای امنیت عمومی آزاد شوند، به تصویب رسانده‌اند.

برخی از محققان و فعالان اصلاحات می گویند که این تغییرات خیلی دیر انجام شده است و به اندازه کافی برای مهار بدترین اثرات بر سلامت پیش نرفته است.

با این حال، هیچ کس ثابت نکرده است که حبس به تنهایی طول عمر را کوتاه می کند. اما تحقیقات اوایل دهه 2000 نشان داد که میزان مرگ و میر افرادی که از زندان خارج می‌شوند، 3.5 برابر بیشتر از بقیه جمعیت در چند سال اول پس از آزادی بود. کارشناسان دریافتند مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، خشونت، و عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی به ویژه در دو هفته اول پس از آزادی بسیار زیاد بوده است.

مطالعه دیگری نشان داد که افراد سیاهپوست در حال حاضر یا سابقاً در زندان نسبت به همسالان غیرسیاه‌پوست خود 65 درصد بیشتر از مرگ و میر رنج می‌برند. سیاه پوستان همچنین درصد بالایی از جمعیت زندان های ایالتی را تشکیل می دهند.

“عملکرد در تاریکی”

تصویب قانون گزارش مرگ در بازداشت در سال 2000 و صدور مجوز مجدد آن در سال 2014، وزارت دادگستری را ملزم به جمع آوری اطلاعات در مورد مرگ و میر در زندان ها و زندان های ایالتی و محلی کرد.

قرار است این اطلاعات شامل جزئیات زمان و مکان مرگ، اطلاعات جمعیت شناختی متوفی، آژانس درگیر و نحوه مرگ باشد.

اما گزارش اخیر دفتر پاسخگویی دولت نشان داد که 70 درصد از سوابق دریافتی وزارت دادگستری حداقل یک نقطه داده مورد نیاز را از دست داده است. GAO دریافت که مقامات فدرال همچنین فاقد برنامه ای برای انجام اقدامات اصلاحی علیه ایالت هایی هستند که الزامات گزارش را برآورده نمی کنند.

به گفته محققان، کمبود داده ها به این معنی است که دولت فدرال نمی تواند به طور قطعی بگوید از زمان شروع همه گیری کووید-19، چند نفر در زندان ها و زندان ها جان باخته اند.

آندریا آرمسترانگ، استاد کالج حقوق نیواورلئان دانشگاه لویولا که در برابر کنگره در مورد این موضوع شهادت داده است، می گوید: «بدون داده، ما در تاریکی کار می کنیم.

آرمسترانگ می‌گوید مقامات فدرال و ایالتی برای شناسایی مؤسساتی که در ارائه مراقبت‌های بهداشتی مناسب، غذای مغذی یا سایر خدماتی که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، ناتوان هستند، به داده‌ها نیاز دارند.

وزارت دادگستری مقامات را برای مصاحبه در دسترس قرار نداد تا به سؤالات مربوط به گزارش GAO پاسخ دهند.

مقامات آژانس در بیانیه ای کتبی گفتند که با مقامات مجری قانون و ایالتی برای غلبه بر موانع گزارش کامل و دقیق کار می کنند.

در این بیانیه آمده است: «وزارت دادگستری اهمیت عمیق کاهش مرگ و میر در بازداشت را تشخیص می دهد. داده‌های کامل و دقیق برای نتیجه‌گیری معنی‌دار در مورد عواملی که ممکن است در مرگ‌های غیرضروری یا زودرس نقش داشته باشند، و شیوه‌ها و سیاست‌های امیدوارکننده‌ای که می‌توانند تعداد مرگ‌ها را کاهش دهند، ضروری هستند.»

مقامات وزارتخانه گفتند که آژانس متعهد به تقویت اجرای قانون گزارش مرگ در بازداشت است و تلاش های خود را برای بهبود کیفیت و کمیت داده هایی که جمع آوری می کند، افزایش داده است.

وزارت دادگستری آلاباما، جایی که اردن در آن زندانی بود، متهم کرده است که از زندانیان در برابر خشونت، سوء استفاده جنسی و زور بیش از حد توسط کارکنان زندان محافظت نمی کند و زندانیان را در شرایط غیربهداشتی و ناامن نگه می دارد.

یکی از طولانی ترین جملات تاریخ آلاباما

لری جردن، کهنه سرباز جنگ ویتنام، زمانی که در آلاباما زندانی بود، از سرطان پروستات، هپاتیت C و انسداد عروقی بالقوه تهدید کننده زندگی جان سالم به در برد.

خیریه راشل / اخبار سلامت KFF


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

خیریه راشل / اخبار سلامت KFF


لری جردن، کهنه سرباز جنگ ویتنام، زمانی که در آلاباما زندانی بود، از سرطان پروستات، هپاتیت C و انسداد عروقی بالقوه تهدید کننده زندگی جان سالم به در برد.

خیریه راشل / اخبار سلامت KFF

جردن 38 سال از محکومیت 40 ساله خود را به دلیل قتل بی احتیاطی ناشی از یک تصادف رانندگی گذراند، که وکیل او در دادخواست خود برای آزادی زودهنگام استدلال کرد که یکی از طولانی ترین احکام در تاریخ آلاباما برای این جنایت بود. هیئت منصفه او را به دلیل مستی در هنگام رانندگی با وسیله نقلیه ای که با دیگری تصادف کرد و مردی را کشته بود، مقصر تشخیص داد. استفان والاس، قاضی منطقه آلاباما، که دادخواست جردن برای آزادی زودهنگام را بررسی کرد، نوشت: اگر او امروز مجرم شناخته می شد، می توانست به مدت 13 سال در پشت میله های زندان محکوم شود، زیرا او سابقه جنایت قبلی نداشته است.

اردن با کمک حقوقی از Redemption Earned، یک سازمان غیرانتفاعی آلاباما به ریاست قاضی سابق دیوان عالی ایالت، از دادگاه درخواست آزادی زودهنگام کرد.

در 26 سپتامبر 2022، والاس دستوری را امضا کرد که بر اساس قانونی که به دادگاه‌های آلاباما اجازه می‌دهد در احکام خود تجدیدنظر کنند، جردن را از زندان آزاد می‌کند.

جردن می‌گوید چند ماه بعد، برای درمان انسداد عروقی که باعث کاهش جریان خون در پای چپ و پای چپ او می‌شد، تحت عمل جراحی قرار گرفت. تصویر یک اسکار جراحی طولانی را نشان می دهد که از ران تا نزدیک مچ پا کشیده شده است.

اداره اصلاح و تربیت آلاباما درخواست مصاحبه برای پاسخ به سوالات در مورد شرایط زندان های این ایالت را رد کرد.

جردن می گوید که وضعیت عروقی او طاقت فرسا بود. او گفت که در زندان درمان مناسبی برای آن دریافت نکرده است: “شما می‌توانید مرگ پای من را ببینید.”

اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.