اگر به بیماری سلیاک مبتلا هستید، سوالاتی در مورد ناهار خوری از آنها بپرسید


غذا خوردن در رستوران

غذا خوردن در بیرون از خانه سخت ترین بخش زندگی با بیماری سلیاک است. پس از تشخیص این بیماری مزمن، غذا خوردن در بیرون برای همیشه تغییر می کند. هرگز مثل سابق نخواهد بود. این یک بررسی واقعی، تاسف بار و واضح برای کسانی است که مبتلا به سلیاک هستند. خشن به نظر می رسد، می دانم. اما، درست است. دیگر هیچ خودانگیختگی با غذا خوردن در بیرون از خانه وجود ندارد.

اما، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید بیرون غذا بخورید. فقط باید انتظارات خود را تغییر دهید و روش جدیدی برای صرف غذا در خانه بیاموزید. هنوز هم می تواند لذت بخش باشد (اگر اجازه دهید) اما برای اطمینان از ایمن بودن آن تا آنجا که می تواند تلاش می کند.

سوالی که باید از خود بپرسید این است که “آیا می‌خواهید اجازه دهید این شما را پایین بیاورد یا می‌خواهید از پس چالش برآیید؟”

من مبتلا به بیماری سلیاک هستم و می توانم به شما بگویم، سهم من در مهمانی های حیف آور بوده است. من غذای GF را برایم آورده‌ام و بعد از پرسش‌های بیشتر، در واقع GF نبود و من مانده بودم که چیزی نخورم در حالی که بقیه از شام خود لذت می‌بردند. من مجبور شدم تقریباً نزدیک به غذای سوخته بخورم که غذای من خیلی طولانی در فر مانده بود و چیز دیگری برای خوردن وجود نداشت و من گرسنه بودم.

نکته اصلی این است که سلیاک گاهی اوقات می تواند مکش کند. من می دانم که شما بچه ها این را درک می کنید. اما، سعی می‌کنم اجازه ندهم که حالم را خراب کند. می دانم که می تواند سخت باشد. اما، شرایط بسیار بدتری برای داشتن وجود دارد. اینکه بتوانید این بیماری را بیشتر با غذا مدیریت کنید، نعمتی است که گاهی اوقات دشوار است (برای گفتن این حرف بر سر من فریاد نزنید!). این بدان معنا نیست که ما نیازی به درمان های اضافی برای کمک به کنترل بیماری سلیاک نداریم، همانطور که قطعاً انجام می دهیم، اما غذا همیشه نقش مهمی در مدیریت بیماری ما خواهد داشت.

بنابراین، اگر در تشخیص خود در جایی هستید که احساس می‌کنید در جایی هستید که می‌توانید بیرون از خانه خود برای صرف غذا بیرون بروید، این پست ممکن است نقطه شروع مفیدی برای شما داشته باشد.

3 نکته مهم برای صرف غذا در رستوران ها:

  1. دانلود منابع غذا خوردن. سه منبع عالی وجود دارد که توصیه می‌کنم وارد کانادا شوید
  • یاب بدون گلوتن: این برنامه غذایی بدون گلوتن است که توسط انجمن سلیاک کانادا تأیید شده است و به رستوران ها می آموزد که چگونه به افراد مبتلا به بیماری سلیاک خدمات مناسب ارائه دهند. با مراجعه به وب سایت می توانید رستوران هایی را که مراحل تأیید را طی کرده اند جستجو کنید.
  • Find Me Gluten Free: این یک برنامه آیفون است که می‌توانید برای یافتن رستوران‌های بدون گلوتن برای مبتلایان به بیماری سلیاک، فیلترهایی را روی آن اعمال کنید.
  • من پیشنهاد می کنم از فیلتر “سلیاک” استفاده کنید و سپس نظرات را بخوانید. من معمولاً فقط رستوران‌هایی را انتخاب می‌کنم که 95 تا 100 درصد نظراتشان را برای مبتلایان به بیماری سلیاک داشته باشند.

منابع خاص قبل از میلاد: با توجه به اینکه من اهل پیش از میلاد هستم، مجبور شدم منابع بسیار خوبی را برای BC گنجانده باشم.

  • اپلیکیشن لانه زنبوری همچنین می‌توانید فیلترهایی را برای این فیلتر وارد کنید که شامل پروتکل‌های ایمن سلیاک برای تهیه غذا می‌شود.
  • صحنه سلیاک. این وب‌سایتی است که بسیاری از توصیه‌های رستوران بدون گلوتن دارد که انتخاب‌های مطمئن‌تری برای مبتلایان به بیماری سلیاک است.

2. ساعت 10 صبح یا 3 بعدازظهر با مؤسسه‌ای که می‌خواهید در آن غذا بخورید تماس بگیرید تا مطمئن شوید که شلوغ نیست و آن‌ها وقت دارند به سؤالات شما پاسخ دهند. بخواهید با مدیر صحبت کنید و موارد زیر را بپرسید:

  • من مبتلا به بیماری سلیاک هستم و به این فکر می کنم که در محل کار شما ناهار بخورم. آیا منوی بدون گلوتن دارید؟»
  • “برای جلوگیری از آلودگی متقابل در آشپزخانه چه می کنید؟”

به واکنش درونی خود در اینجا گوش دهید. شما به دنبال برخی از پاسخ های زیر هستید:

  • آنها قبل از تهیه یک وعده غذایی بدون گلوتن برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک از تجهیزات جداگانه یا شستن تجهیزات استفاده می کنند
  • آنها از مواد جدید از پشت برای تهیه غذای شما استفاده می کنند
  • آنها یک چسب کننده آلرژی زا دارند تا شناسایی آلرژن ها را برای کارکنان آسان کند (گلوتن اغلب در آنها گنجانده می شود، نه فقط گندم)
  • آنها قبل از تهیه یک وعده غذایی برای فرد مبتلا به بیماری سلیاک، دست ها را می شویند یا دستکش را عوض می کنند
  • آنها سفارش شما را در قسمت جداگانه ای از آشپزخانه انجام می دهند
  • آنها یک سرخ کن 100 درصد بدون گلوتن دارند
  • آنها یک توستر بدون گلوتن یا نان تست GF روی یک تابه تمیز یا در فر دارند
  • آنها یک گریل تمیز بدون گلوتن برای کباب کردن منابع پروتئینی دارند
  • آنها یک منوی GF دارند یا می توانند به راحتی برخی از آیتم های منو را برای GF تنظیم کنند

3. آنلاین شوید و به منوی آنها نگاه کنید. آنچه را که فکر می کنید ممکن است سفارش دهید انتخاب کنید و هرگونه نگرانی بالقوه گلوتن و نگرانی های آلودگی متقابل را شناسایی کنید. این نگرانی‌ها را با تماس قبلی و صحبت با سرآشپز مطرح کنید تا مطمئن شوید که می‌توانند پاسخگو باشند.

بزرگترین نکته ای که دارم: منوی GF نقطه شروعی برای محدود کردن انتخاب های شما است. این مورد را ذاتا ایمن نمی کند. هنوز باید سوالاتی پرسیده شود تا اطمینان حاصل شود که این مورد حاوی منابع واضح گلوتن است و احتمال آلودگی متقاطع را کاهش می دهد.

می‌توانید منبعی را در زیر دانلود کنید که در آن سؤالاتی را که می‌خواهید بپرسید برای کاهش خطر آلودگی متقابل در 5 غذای رایج ارائه شده در رستوران‌ها توضیح می‌دهم.

جزوه «سوالاتی که باید بپرسید برای کاهش خطر آلودگی متقاطع در موارد منوی رایج» را دریافت کنید