برخی از اطلاعات درباره یک نوع رژیم کتوژنیک That ممکن است باعث شود احساس کنید بهتر

رژیم کتوژنیک غذاها اما هدف متخصصی که رژیم کتوژنیک را پیشنهاد میکند، بازگرداندن رژیم غذایی آزمودنی به تعادل غذایی متعادلتر است، که احتمالاً قبلاً نامتعادل بود. هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسبه اما بدنسازها بهتره از رژیم دورهای یا سیکلیکال پیروی کنن. اما می توان گفت رژیم کتو به همراه پیاده روی تاثیر پذیری بسیار بالایی در کاهش وزن و سلامت بدن دارد. رژیم کتوژنیک یا کتو با مصرف مواد غذایی خاصی همراه است، بنابراین باید غذاهای مختص رژیم را به طور روزانه تهیه کنید.

این رژیم کاهش وزن بر پایه این تئوری است که بدن مدام با سموم مختلف مانند آفتکشها، مواد افزودنی و غذاهای چرب مواجه است و باید این سموم از بدن دفع شوند. به علاوه این رژیم غذایی گرسنگی را کاهش داده و اشتها را کم می کند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. گرچه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات باید محدود شود، اما خوردن میوه های کم قند مانند انواع توت ها به میزان کم لذت بخش و موثر خواهد بود.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

البته این رژیم سطوح مختلفی دارد که میزان کربوهیدرات در هرکدام متغیر است. عوامل مختلفی همچون بروز اسیدوز و کاهش هورمون رشد در این موضوع دخیلند. تمرکز این روش بر مصرف سبزیها و پروتئین کم چرب و حذف موقتی چربیهای اشباع و کاهش کربو هیدرات دریافتی است. در میان سبزیجات، سیب زمینی و غدههای دیگر، میوهها و سبزیجات با استثناهای کم قند مانند کدو سبز، کلم بروکلی، خیار، زغال اخته و تمشک نه. مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو، توفو و روغن زیتون. تو این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشه. سن، وزن، میزان فعالیت، فرهنگ و اولویتها و علائق غذایی، طراحی این رژیم را تحتالشعاع خود قرار میدهند.

رژیم کتوژنیک شیردهی این رژیم غذایی با فواید سلامتی بسیاری از بهبود سلامت روان، کاهش کلسترول تا بهبود چشمگیر کبد چرب (کبد چرب) مرتبط است، اما تمرکز اصلی آن کاهش وزن است. یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت.

برنامههای غذایی معروف کتو شامل رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی ساحل جنوبی (South Beach) میشود. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند.

غذاهای کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک فرد مصرف کربوهیدرات را به حداقل یا صفر می رساند، از این رو انرژی زیادی برای انجام ورزش های سخت را ندارد؛ در نتیجه مناسب ترین ورزش برای آن دوی آهسته، پیاده روی، یوگا و … اگر میخواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید که همه درباره آن صحبت میکنند، ارزش غذایی که از این رژیم دریافت میکنید تمام چیزی است که نیاز دارید، اما باید همه چیز را کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع درست انجام دهید. در زیر در مورد برخی از این روشها صحبت میکنیم.

رژیم شوک کتوژنیک

برخی از اصول کلی وجود دارند که برای تعیین یک رژیم لاغری سریع باید مورد توجه قرار گیرند. در زمان انتشار، بهطور کلی پذیرفته شد که افزایش نگران کننده اخیر در بروز بیماری عروق کرونر قلب (CHD) به دلیل مصرف بیش از حد چربی حیوانی است. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. قبلاً فکر میشد ساکاروز و نشاسته به روشهای مشابهی متابولیزه میشوند و بنابراین از تغذیه قابل تعویض هستند، اما شواهد جدیدتر نشان داده بود که متابولیسم آنها تفاوت معنی داری دارد.

هیوستون مریت و تریسی پوتنام داروی فنیتوئین (با نام تجاری «دیلانتین») را کشف کردند و تمرکز پژوهشها به سمت کشف داروهای جدیدتر رفت. بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردردهای میگرنی آئورا یا نشانههای پیشدرآمدی را دریافت میکنند: نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی که نشان میدهند سردرد به زودی شروع خواهد شد. میگرنی که بیش از ۷۲ ساعت طول بکشد را در اصطلاح «وضعیت میگرنی» مینامند. صرفاً لازم است که استفاده از آنها را کمی افزایش دهیم و با غذاهای طبیعی، حتی آنهایی که ارزش استخراجی بیولوژیکی بالایی دارند، مانند پروتئینهای آب پنیر فوق خالص، یا با اسیدهای آمینه (به اصطلاح بلوکهای سازنده عضلات، مواد فعال) یکپارچه شوند.

رژیم کتوژنیک آزمایش: خوب یا بد؟

سوپ میتواند یک وعده غذایی مفید و آسان در میان رسپی غذاهای کتویی باشد. نوسان سطح هورمون میتواند در بروز آن نقش داشته باشد. یکی از تحقیقات نشون داده افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۲٫۲ برابر بیشتر از کسانی که رژیم کمچرب و کم کالری داشتن، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در اونها بهبود پیدا کرد. نتایج تحقیق دیگهای نشون داد، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۳ برابر بیشتر از اونهایی که رژیم دیابت داشتن، وزن کم کردن. از طرف دیگر ساکاروز که به مقادیر مساوی گلوکز و فروکتوز تجزیه میشود، حتی در مقادیر کم نیز جزء ضروری رژیم غذایی نیست. Data h​as been cre at᠎ed by G SA᠎ Conte​nt Generator D​emover​sion.

این رژیم میتواند لاغری سریع را ایجاد کند.

بنابراین، قطع کامل کربوهیدراتها در یک دوره زمانی طولانی، میتواند منجر به عواقب جدی روحی و جسمی شود. کتوز معمولاً پس از چند روز با مقدار روزانه کربوهیدرات حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم حاصل میشود، اما این مقادیر میتواند بر اساس فردی متفاوت باشد. این رژیم میتواند لاغری سریع را ایجاد کند. شواهد اپیدمیولوژیک بهطور مشابه به مصرف بیش از حد قند به عنوان یک عامل مؤثر در ایجاد دیابت نوع ۲ اشاره کرد. مردی را شرح میدهد که صرعاش با پرهیز کامل از خوردن و آشامیدن، با همان سرعتی که ایجاد شده بود برطرف شد.

گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست. متخصصان رژیم کتوژنیک، آن را در کودکانی که صرع کنترلنشده دارند و به دو یا سه درمان دارویی هم پاسخی ندادهاند، قویاً توصیه میکنند. چرا که میتوان بروز تشنجها را از طریق افزایش ساخت گابا یا کاهش تجزیهٔ آن یا افزایش اثرات آن بر روی یاختههای عصبی کاهش داد.

در اولین وهله از کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی خوب قرار دارد. اینکه کدوم یکی از انواع رژیم کتو رو انتخاب میکنید، کاملا به هدفتون بستگی داره اما خوب رایج ترینشون، رژیم کتوژنیک استاندارد هست که برای تازهکارها گزینه ی خوبی محسوب میشه. ورزش منظم، حتی متوسط، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی، همیشه خوب است، اما حتی بیشتر از آن در طول رژیم کتوژنیک و این به میزان قابل توجهی سرعت کاهش وزن بدن شما را افزایش میدهد و تولید اجسام کتون را تحت تأثیر قرار میدهد، و اجازه میدهد تا بدن شما در کتوز شدیدتر قرار گیرد.

رژیم کتوژنیک زیباتن

والدین میبایست وزن و میزان خوراکیها را با دقت فراوان و با استفاده از یک ترازوی الکترونیک با دقت ۱ گرم، اندازهگیری کنند. رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز، پیچیدگی کمتری – چه بهلحاظ تهیهٔ غذا و چه بهلحاظِ توضیح آن به والدین – داراست و نیاز کمتری نیز به نظارت و حمایت متخصص تغذیه دارد. همچنین احتمال عود در کسانی که تصویر امآرآی مغزشان، دارای شواهدی از ضایعات موضعی باشد (مثلاً در کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس) بیشتر است. بیشتر مراکز، آن گرسنگی اولیه را به کودک نمیدهند. حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند.

رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد. این عوارض، عموماً کمتر و خفیفتر از عوارض داروهای ضد صرع یا جراحی است. حدود ۴۰٪ از کودکان و نوجوانان مبتلا، در مقایسه با گروه شاهد کاهش پنجاهدرصدی یا کمتر در تعداد تشنجها داشتند. این خوراک را میتوانید در کمتر از یک ساعت آماده کنید. مرغ را به مواد مخلوط شده قبلی اضافه کنید و بهخوبی هم بزنید. مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاده رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتری برای اضافه کردن چربیها به برنامه ی غذایی هست که باعث میشه در روزهای آزاد، رژیم متعادلتری داشته باشید.

۲۲ گرم گوشت گاو ریزریزشده (چرخکرده)، ۱۰ گرم پنیر آمریکایی، ۲۶ گرم کَره، ۳۸ گرم خامه، ۱۰ گرم کاهو و ۱۱ گرم لوبیا سبز. پروتئین بخشی از رژیم کتو است ، اما به طور معمول بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو ، گوشت گوسفند و بیکن فرقی نمی گذارد. یودکین کتاب خود را با نمونههایی از روشهایی که سازمانهای مرتبط با صنعت شکر و تولیدکنندگان غذاهای فرآوری شده که از شکر استفاده میکنند، به دنبال دخالت در تحقیقات او یا انتشار آن بودند، به پایان میرساند.