تصمیم دیوان عالی کشور در مورد قرص های سقط جنین: چه باید دانست و چه چیزی در آینده می آید


واشنگتن – دیوان عالی عصر جمعه تصمیمی را صادر کرد که بر اساس آن تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد یک قرص سقط جنین که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که درخواست تجدید نظر ادامه دارد، حفظ می شود، این آخرین تحول در یک نبرد حقوقی سریع است که پس از حکم دادگاه بدوی که دستور داد دارو از بازار خارج شد

قاضی ساموئل ای. آلیتو جونیور حکم دادگاه بدوی در مورد قرص میفپریستون را متوقف کرده بود، اما مقرر شده بود که این انجماد در نیمه شب به پایان برسد. قضات حدود پنج ساعت قبل از مهلت مقرر تصمیم خود را صادر کردند.

هنگامی که قضات در ماه ژوئن Roe v. Wade را لغو کردند، اکثریت محافظه کار گفتند که قوه مقننه، نه دادگاه ها، باید در مورد سیاست سقط جنین تصمیم گیری کند. اما این موضوع به سرعت به دیوان عالی کشور بازگشت، در موردی که ممکن است پیامدهای گسترده‌ای داشته باشد حتی در ایالت‌هایی که سقط جنین قانونی است، و همچنین برای مرجع نظارتی FDA بر سایر داروها.

در اینجا توضیحی در مورد آنچه در حال حاضر در حال بازی است وجود دارد.

موضوع در دسترس بودن میفپریستون است، اولین قرصی که در یک رژیم دو دارویی مصرف می شود و اکنون بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد. بیش از پنج میلیون زن از میفپریستون برای خاتمه بارداری خود در ایالات متحده استفاده کرده اند و ده ها کشور دیگر این دارو را برای استفاده تایید کرده اند.

قضات فدرال اقداماتی را که FDA برای گسترش توزیع دارو انجام داده است مورد تردید قرار داده اند و دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه پنجم در نیواورلئان، هفته گذشته موانع قابل توجهی را برای دسترسی به این دارو اعمال کرد، حتی با وجود اینکه گفته بود اجازه می دهد قرص باقی بماند. در فروشگاه.

این تصمیم اساساً زمان را هفت سال به عقب برگرداند، قبل از اینکه FDA در سال 2016 مجموعه ای از دستورالعمل ها را اضافه کرد که دسترسی به این قرص را آسان کرد. محدودیت‌ها مستلزم تجویز و توزیع میفپریستون فقط توسط پزشک و دریافت شخصاً توسط بیمار است که باید سه بار در طول فرآیند سقط دارویی به پزشک مراجعه کند. این قوانین به طور موثری از دریافت میفپریستون از طریق پست توسط بیماران جلوگیری می‌کرد که دریافت دارو را برای بسیاری از بیماران آسان‌تر می‌کرد.

قبل از تغییرات در سال 2016، میفپریستون فقط تا هفت هفته بارداری مجاز بود. اکنون بازه زمانی 10 هفته پس از بارداری است که امکان سقط دارویی را برای بسیاری از بیماران فراهم می کند.

و به نظر می‌رسد حکم دادگاه تجدیدنظر تأییدیه FDA در سال 2019 را برای نسخه عمومی میفپریستون، تولید شده توسط GenBioPro، که محصول آن دو سوم میفپریستون مورد استفاده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، نامعتبر اعلام کرده است.

محدودیت های موجود در حکم بدوی دادگاه تجدید نظر فعلاً متوقف شده است، اما این پرونده با استدلال شفاهی در دادگاه تجدید نظر که برای 17 مه تعیین شده است، ادامه خواهد یافت.

این مورد همچنین می‌تواند راه را برای انواع چالش‌ها برای تایید داروها توسط FDA هموار کند. کارشناسان حقوقی گفتند که ارائه دهندگان پزشکی در هر نقطه از کشور ممکن است قادر باشند تا سیاست های دولتی را که ممکن است بر بیمار تأثیر بگذارد، به چالش بکشند، همانطور که ائتلاف پزشکی ضد سقط جنین که شکایت اولیه را علیه این قرص ارائه کرد، انجام داد. و رهبران صنایع داروسازی و بیوتکنولوژی با ارائه گزارش‌هایی گفته‌اند که این پرونده می‌تواند با از بین بردن توانایی آنها برای تکیه بر یک استاندارد ملی واحد برای محصولاتشان، تجارت آنها را تضعیف کند.

این اختلاف به شکایت گروهی از سازمان‌های پزشکی و چهار پزشک که مخالف سقط جنین هستند، بازمی‌گردد و تایید FDA را برای میفپریستون در 23 سال پیش به چالش می‌کشد.

این شکایت که در بخش آماریلو دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی تگزاس ثبت شد، در برابر یک قاضی فدرال قرار گرفت: متیو جی. کاکسماریک، منصوب ترامپ که به عنوان مخالف دیرینه سقط جنین شناخته می شود.

شاکیان ادعا کرده اند که این قرص بی خطر است و روند تایید آژانس برای دارو ناقص بوده است. FDA به شدت با این ادعاها مقابله کرده و ادعا می کند که این دارو بسیار ایمن و مؤثر است. این موسسه به مجموعه ای از مطالعات اشاره کرده است که نشان می دهد عوارض جدی غیرعادی هستند و کمتر از 1 درصد از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

قاضی Kacsmaryk در حکم اولیه خود گفت که سازمان غذا و دارو به طور نادرست این دارو را تأیید کرده است و اساساً دستور خروج آن از بازار را صادر کرده است. او یک هفته به آژانس فرصت داد تا قبل از اجرایی شدن حکمش به دنبال کمک اضطراری باشد.

دولت بایدن بلافاصله درخواست تجدیدنظر داد و یک هیئت متشکل از سه قاضی از دادگاه استیناف حوزه پنجم ایالات متحده گفت که مایفپریستون می‌تواند در دسترس باقی بماند زیرا شکایت از طریق دادگاه‌ها راه می‌رود، اما گفت محدودیت‌های سال 2016 باید فوراً اعمال شوند. پس از آن دولت بایدن به دیوان عالی شکایت کرد و دیوان عالی دستور داد که وضعیت موجود باید تا زمانی که پرونده کامل حل نشود، به قوت خود باقی بماند.

پرونده دوم در مورد قرص سقط جنین در یک دادگاه فدرال در ایالت واشنگتن در جریان است، پس از آن که دادستان های کل دموکرات 17 ایالت و ناحیه کلمبیا شکایتی را برای به چالش کشیدن محدودیت های FDA جدید در دسترسی به میفپریستون تنظیم کردند.

کمتر از یک ساعت پس از صدور حکم قاضی Kacsmaryk، قاضی توماس اُ. منطقه کلمبیا. اگرچه دستور او کل کشور را تحت تأثیر قرار نداد، ایالت های موجود در آن دعوی اکثریت ایالت هایی را نمایندگی می کنند که سقط جنین در آنها قانونی است. و کارشناسان سیاست دارویی گفتند که این دستور اساساً پیامدهای ملی دارد زیرا از نظر لجستیکی برای FDA غیرقابل دفاع است که یک مجموعه از قوانین را در مورد یک دارو برای برخی از ایالت ها اعمال کند و نه برخی دیگر.

کارشناسان حقوقی گفتند که تضاد مستقیم بین پرونده ایالت واشنگتن و تصمیم حوزه پنجم برای مسدود کردن بخش‌های خاصی از قوانین FDA برای داروی سقط جنین به دادگاه عالی کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که دادگاه عالی باید بررسی کند.

از آنجایی که پرونده‌های دوئل اکنون در دادگاه‌ها پیش می‌روند، نتایج آنها بر حل نهایی تضاد قرص‌های سقط جنین تأثیر می‌گذارد. همانطور که نتیجه یک دادخواست جدید در روز چهارشنبه در دادگاه فدرال در مریلند ارائه شد، که در آن سازنده نسخه عمومی مایفپریستون از دادگاه می‌خواهد به FDA دستور دهد اگر دادگاه دیگری به آژانس دستور داد، فوراً مایفپریستون عمومی را از بازار خارج نکند. برای انجام این کار.

آدام لیپتاک گزارش کمک کرد