وکلا در مقابل قاضی در پرونده قرص های سقط جنین که از نزدیک دیده می شوند روبرو می شوند


جلسه استماع روز چهارشنبه در یک دعوی حقوقی که به دنبال لغو تایید فدرال از یک قرص سقط جنین پرکاربرد است، اولین فرصت را برای شنیدن استدلال‌های گروه‌های ضد سقط جنین که شکایت را ارائه کرده‌اند و سازمان غذا و دارو، که برای حفظ آن مبارزه می‌کند، فراهم می‌کند. قرص سقط جنین قانونی

این دادخواست که به دنبال پایان دادن به بیش از 20 سال استفاده قانونی از داروها برای سقط جنین است، می تواند پیامدهای گسترده ای در ایالت هایی داشته باشد که سقط جنین قانونی است، نه فقط در جاهایی که غیرقانونی است. سقط دارویی در بیش از نیمی از ختم حاملگی در ایالات متحده استفاده می شود و 40 درصد از کلینیک هایی که خدمات سقط جنین ارائه می دهند فقط قرص های سقط جنین ارائه می کنند، نه روش جراحی.

جلسه روز چهارشنبه حول محور درخواست شاکیان خواهد بود که قاضی متیو جی. کاکسماریک از ناحیه شمالی در تگزاس، دستور مقدماتی را صادر کند و به FDA دستور دهد تا تایید دیرینه خود از میفپریستون، اولین قرص در رژیم سقط جنین با دو دارو را پس بگیرد. در حالی که پرونده از طریق محاکمه پیش می رود.

قاضی Kacsmaryk، منصوب ترامپ که به طور انتقادی درباره Roe v. Wade نوشته است و قبلاً برای یک سازمان حقوقی محافظه‌کار مسیحی کار می‌کرد، برخی اقدامات غیرعادی را تا پایان جلسه انجام داد. در جلسه ای که جمعه گذشته با وکلای طرفین این پرونده داشت، از آنها خواست در مورد این که جلسه دادگاه تعیین شده است سکوت کنند و به آنها گفت که قصد دارد اطلاع رسانی عمومی را به تاخیر بیندازد و فقط آن را در معرض دید عموم قرار دهد. ضبط دادگاه عصر قبل

در متنی از جلسه جمعه که توسط نیویورک تایمز به دست آمد، قاضی کاکسماریک گفت که جنبه‌های دیگر پرونده «سیلی از تهدید به مرگ و معترضان و بقیه را به همراه داشته است» و او می‌خواهد از «فضای غیرضروری شبیه سیرک اجتناب کند». که ممکن است سخنرانی وکلا در دادگاه را مختل کند.

با وجود درخواست قاضی، خبرگزاری ها از این جلسه مطلع شدند و آن را گزارش کردند. اعضای گروه‌هایی که از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند، در حال برنامه‌ریزی برای تظاهرات در خارج از ساختمان دادگاه هستند، از جمله با پوشیدن لباس‌های کانگورو و قاضی برای اعتراض به آنچه که آنها «دادگاه کانگورو» می‌دانند و با رانندگی کامیون در خیابان‌های شهر. با بیلبوردی که می‌گوید «اکثریت آمریکایی‌ها از دسترسی به سقط جنین حمایت می‌کنند».

این دادخواست ادعا می کند که FDA به اندازه کافی شواهد علمی را بررسی نکرده یا از پروتکل های مناسب پیروی نکرده است که میفپریستون را در سال 2000 تأیید کرده است و از آن زمان خطرات ایمنی دارو را نادیده گرفته است.

FDA و وزارت دادگستری که نمایندگی FDA را بر عهده دارد، به شدت این ادعاها را رد کرده اند و می گویند بررسی های دقیق FDA در مورد میفپریستون در طول سال ها بارها تصمیم خود را برای تایید mifepristone، که مانع از ایجاد هورمونی می شود که به بارداری اجازه می دهد، تایید کرده است.

مشخص نیست که آیا قاضی در پایان جلسه چهارشنبه تصمیم خواهد گرفت یا خیر. اکثر کارشناسان حقوقی انتظار دارند که او تصمیم خود را در تاریخ بعدی اتخاذ کند.

در اینجا برخی از مواردی که قاضی از وکلا خواسته است برای بحث در این جلسه آماده باشند:

شاکیان توسط اتحاد برای پزشکی بقراط رهبری می شوند، سازمانی که پنج گروه ضد سقط جنین را به عنوان اعضای خود فهرست می کند. اندکی پس از اینکه دادگاه عالی Roe v. Wade را لغو کرد، اتحاد در ماه اوت در آماریلو، جایی که قاضی Kacsmaryk تنها قاضی فدرال است، تشکیل شد.

این پنج گروه در آماریلو مستقر نیستند، اما اریک باپتیست، مشاور ارشد اتحاد دفاع از آزادی، یک گروه مدافع حقوقی مسیحی محافظه کار که نماینده شاکیان است، گفت که برخی از اعضای این گروه ها مانند یکی از اعضای این گروه در منطقه آماریلو هستند. از چهار پزشک شاکی پرونده.

شاکیان ادعا می‌کنند که از اعتبار قانونی برای شکایت به عنوان طرفینی که در اثر تاییدیه FDA آسیب دیده‌اند، شکایت می‌کنند، زیرا آنها زنانی را که می‌گویند از قرص‌های سقط جنین آسیب دیده‌اند، درمان کرده‌اند. کارشناسان حقوقی، از جمله برخی از محققان حقوقی محافظه‌کار، می‌گویند که ممکن است حمایت از ادعایی که شاکیان دارای جایگاه هستند، دشوار باشد، زیرا آسیبی که آنها ادعا می‌کنند می‌تواند چندین مرحله حذف شده از تایید دارو توسط FDA در نظر گرفته شود. مراحل میانی شامل انتخاب بیماران برای مصرف دارو و سپس مراجعه به مراقبت های پزشکی است.

اگر قاضی تصمیم بگیرد که شاکیان دارای صلاحیت قانونی برای شکایت نیستند، پرونده نمی تواند ادامه یابد.

قاضی اشاره کرده است که انتظار دارد طرفین در مورد مسائل مربوط به اختیارات FDA برای تأیید و تنظیم داروها بحث کنند. برخی از کارشناسان حقوقی به مفاد قانون اساسی و اقدامات کنگره اشاره کرده اند که نشان می دهد FDA دارای اختیارات فراگیر است که توسط دادگاه قابل حدس زدن نیست. کارشناسان حقوقی می گویند که اگر قاضی برای شاکیان رای می داد، ظاهراً اولین بار بود که دادگاه به دلیل اعتراض سازمان غذا و دارو دستور خروج یک دارو از بازار را صادر می کرد.

FDA همچنین در تشکیل پرونده خود گفته است که برای اعتراض به اقدامات آژانس محدودیت شش ساله وجود دارد و شاکیان بسیار دیر این شکایت را مطرح می کنند.

خواهان ها معتقدند که دعوای آنها یک اقدام حقوقی مناسب است.

Mifepristone ابتدا در سال 2000 تحت مجموعه ای از مقررات به نام “Subpart H” تصویب شد، که برای تسریع در تایید داروهایی ایجاد شد که “برای ایمنی و اثربخشی آنها در درمان بیماری های جدی یا تهدید کننده زندگی مورد مطالعه قرار گرفته اند.”

در این دادخواست ادعا شده است که میفپریستون واجد شرایط این نوع تأیید نیست زیرا شاکیان می گویند که “بارداری یک بیماری نیست.”

روند تایید برای میفپریستون تسریع نشد – بیش از چهار سال طول کشید – اما FDA بخش H را اعمال کرد که به آژانس اجازه می‌داد محدودیت‌های بیشتری را برای استفاده از دارو اعمال کند، از جمله الزام ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به داشتن شرایط ویژه برای تجویز و توزیع آن. آن را فقط در تنظیمات پزشکی خاص.

FDA استدلال می کند که “بیماری” اصطلاحی است که به طور کلی در مورد شرایط پزشکی اعمال می شود، نه فقط برای بیماری ها. این آژانس می‌گوید که هر گونه سردرگمی در معناشناسی چندین سال بعد زمانی که کنگره یک چارچوب قانونی جدید ایجاد کرد که از اصطلاح “بیماری یا شرایط” استفاده می‌کرد، برطرف شد.

شاکیان ادعا می کنند که قرص ها، که آنها آن را “سقط جنین شیمیایی” می نامند، باعث “گرفتگی، خونریزی شدید و درد شدید” می شود و FDA هرگز به اندازه کافی شواهد علمی را برای ایمنی ارزیابی نکرده است.

FDA به شدت این ادعا را رد می‌کند، همانطور که سازمان‌های اصلی پزشکی نیز مخالف هستند. آنها می گویند که خونریزی و گرفتگی عواقب طبیعی این روند است، نشانه ای از دفع بافت حاملگی است، و سال ها مطالعات علمی را ذکر می کنند که نشان می دهد عوارض جدی نادر است. سازمان ها خاطرنشان می کنند که میفپریستون در واقع بسیار دقیق تر از سایر داروها تنظیم شده است و با شدت بیشتری مورد مطالعه قرار گرفته است.

برای ده‌ها سال، FDA چارچوب دیگری از محدودیت‌ها و نظارت به نام استراتژی ارزیابی ریسک و کاهش یا REMS را بر روی میفپریستون اعمال کرده است. این چارچوبی است که تنها برای حدود 300 داروی دیگر استفاده شده است. در سال‌های اخیر، FDA داده‌های جدید در مورد میفپریستون را به‌طور گسترده بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که این دارو به اندازه‌ای ایمن است که بتواند بسیاری از محدودیت‌ها را از بین ببرد، از جمله اینکه بیماران دارو را شخصاً از یک ارائه‌دهنده دریافت کنند.