خط تلفن 988 خودکشی: آنچه باید یک سال پس از راه اندازی بدانیم


شرکت کنندگان در “خطر سلبریتی ها!” در پاییز وقتی در مورد «شماره تلفن سه رقمی خط تلفن ملی سه رقمی برای پیشگیری از خودکشی» در ایالات متحده که ژوئیه گذشته عرضه شد، سؤال شد.

“311 چیست؟” کمدین ایلیزا شلسینگر، اشتباه حدس زد.

همانطور که معلوم است، او تنها نبود. یک سال است که خط ملی پیشگیری از خودکشی دستخوش تغییر و تحول شده و عدد 10 رقمی آن را 988 تغییر داده است، با این حال بسیاری از مردم از این تغییر یا آنچه که خط تلفن ارائه می دهد بی اطلاع هستند.

قرار است شماره جدید تماس گیرندگان با کمک را در هنگام داشتن افکار خودکشی، پریشانی عاطفی یا بحران ناشی از مصرف مواد آسان‌تر کند، اما تنها 17 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که تا حدودی یا تا حدودی با آن آشنا هستند. طبق یک نظرسنجی که روز پنجشنبه توسط اتحاد ملی بیماری های روانی منتشر شد. علاوه بر این، نظرسنجی نشان داد، مردم هنوز درمورد اینکه هنگام تماس تلفنی چه انتظاری داشته باشند سردرگم هستند.

هانا وسولوفسکی، افسر ارشد حمایت از NAMI، گفت: بسیاری هنوز تصور می کنند که “شما با 988 تماس می گیرید و – تقریباً مانند 911 – به این معنی است که قرار است یک نفر نزد شما اعزام شود.” “برای اکثریت قریب به اتفاق – تقریباً همه تماس‌گیرندگان – در واقع اینطور نیست.

در اینجا نگاهی داریم به آنچه که همه باید در مورد 988 بدانند و چالش‌هایی که در راه ادامه تأمین مالی و گسترش شبکه وجود دارد.

کد شماره گیری سه رقمی 988 Suicide and Crisis Lifeline در جولای سال گذشته پس از دریافت پشتیبانی دو حزبی در دسترس قرار گرفت. (رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ قانون ایجاد شماره جدید را در سال 2020 امضا کرد.) از آن زمان، بیش از پنج میلیون تماس، چت و پیامک به 988 ارسال شده است که 66 درصد افزایش نسبت به 12 ماه قبل، قبل از ورود شماره جدید.

تقریباً یک میلیون نفر از این تماس ها توسط خط بحران کهنه سربازان که به 988 مرتبط است پاسخ داده شد.

بر اساس این نظرسنجی، اکثر مردم یا تصور می کنند که تماس با 988 به طور خودکار خدمات اضطراری مانند پلیس را ارسال می کند، یا مطمئن نیستند، اما در واقع، کمتر از 2 درصد از تماس های Lifeline نیاز به اتصال به خدماتی مانند 911 دارند. 988 در حال حاضر از موقعیت جغرافیایی استفاده نمی‌کند، بنابراین کسانی که با خط تلفن تماس می‌گیرند ناشناس می‌مانند مگر اینکه بخواهند اطلاعات شناسایی را فاش کنند. اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد اعلام کرده است که بخشی از انگیزه ایجاد 988 کاهش اتکا به بخش های اجرای قانون یا اورژانس برای رسیدگی به بحران های سلامت روان و در عوض ایجاد یک گروه گسترده از خدمات بود. در برخی مناطق، این شامل تیم‌های بحران سیار و مراکز تثبیت می‌شود که به مردم مکانی برای رفتن ارائه می‌دهند که اورژانس نیست.

اما برای تماس با 988 و صحبت با یک مشاور نیازی به بحران یا خودکشی ندارید. این یک سرویس رایگان است که در تمام ساعات روز یا شب برای هر کسی که نیاز به پشتیبانی دارد در دسترس است.

تیا دول، مدیر ارشد 988 Suicide and Crisis Lifeline در Vibrant Emotional Health، سازمان غیرانتفاعی مستقر در نیویورک که لایف لاین را برای SAMHSA مدیریت می کند، گفت: «امیدواریم مردم قبل از اینکه در یک بحران سلامت روانی قرار بگیرند، به ما مراجعه کنند. .

نظرسنجی NAMI نشان داد که اکثر آمریکایی ها از حقایق مهم در مورد Lifeline یا آنچه که در صورت تماس تلفنی باید انتظار داشته باشند، نمی دانند.

این تا حدودی با طراحی است. در طول سال گذشته، هیچ یک از نزدیک به یک میلیارد دلار بودجه فدرال Lifeline به یک کمپین روابط عمومی اختصاص داده نشد. در ابتدا، طرفداران و مدیران به طور یکسان نگران بودند که تبلیغ 988 خیلی زود ممکن است باعث شود که تقاضا تحت فشار قرار گیرد.

دکتر دول گفت، اما زمان افزایش آگاهی بیشتر فرا رسیده است. Vibrant قصد دارد کمپینی را در پاییز راه اندازی کند که نه تنها خبر را منتشر می کند، بلکه تلاش می کند تا برخی از اختلافات را در بین کسانی که 988 را درک کرده و پذیرفته اند، کاهش دهد.

به گفته NAMI، برای مثال، سیاه پوستان و بزرگسالان 50 ساله و بالاتر کمترین احتمال را در مورد 988 شنیده اند. مطالعه Pew که در آوریل منتشر شد نتایج مشابهی را نشان داد و نابرابری ها را در خطوط اقتصادی نیز آشکار کرد: افرادی که ثروتمندتر بودند یا افرادی که ثروتمندتر بودند. سطوح بالاتر تحصیلات نیز به احتمال زیاد از 988 آگاه بودند.

گذشته از افزایش آگاهی عمومی، یکی از بزرگترین مشکلاتی که شبکه گسترش یافته با آن مواجه است، تامین مالی طولانی مدت است.

شبکه ملی دارای بیش از 200 مرکز تماس است که اکثراً از سازمان های غیرانتفاعی با بودجه اندک تشکیل شده است. بسیاری به داوطلبان و مشارکت های خصوصی متکی هستند.

قانونی که 988 را ایجاد کرد، به قانونگذاران ایالتی این امکان را داد که با اضافه کردن هزینه ماهانه به قبض تلفن، پول برای مراکز تماس جمع آوری کنند. اما تاکنون تنها تعداد انگشت شماری از ایالت ها این کار را انجام داده اند.

بودجه پیشنهادی دولت بایدن برای سال 2024 شامل 836 میلیون دلار برای سال 988 است که بیش از 300 میلیون دلار از مبلغ اختصاص داده شده در سال گذشته برای راه اندازی و راه اندازی Lifeline افزایش یافته است. اما کارشناسان می گویند به ویژه در سطوح محلی و ایالتی به موارد بیشتری نیاز است.

باب گبیا، مدیر اجرایی بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی، گفت: در سال آینده، تعداد تماس‌ها، پیامک‌ها و چت‌هایی که به 988 می‌رسد می‌تواند به 9 میلیون برسد که تقریباً دو برابر تعداد تماس‌ها در سال اول است. .

او گفت: «این یک افزایش بسیار زیاد است، و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کسی وجود دارد که به تماس‌ها، پیامک‌ها و چت‌ها پاسخ دهد». ما باید بودجه بیشتری داشته باشیم.»

گسترش شبکه با کمبود متخصصان بهداشت رفتاری پیچیده تر می شود. هنگامی که مراکز محلی نمی توانند دریافت کنند، تماس ها به مراکز ملی پشتیبان فرستاده می شود، که می تواند منجر به افزایش زمان انتظار شود یا باعث شود که تماس گیرندگان به سادگی تماس را قطع کنند.

در نهایت، روش فعلی مسیریابی تماس‌گیرندگان بر اساس کد منطقه می‌تواند مشکل‌ساز باشد، اگر شماره تلفن شخصی نشان‌دهنده محل زندگی او نباشد. مشاوران بحران که به افرادی که در ایالت های دیگر زندگی می کنند کمک می کنند ممکن است در ارائه ارجاعات محلی مشکل بیشتری داشته باشند.

لایف لاین در سال گذشته با تقاضای بی سابقه ای مواجه شد، اما توانست زمان انتظار برای پاسخ از مشاور را کاهش دهد.

میریام ای. دلفین-ریتمون، رهبر SAMHSA، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «این بدان معناست که افراد بیشتری کمک دریافت می‌کنند و سریع‌تر کمک دریافت می‌کنند، که برای یک فرد در بحران بسیار مهم است».

قبل از اجرای 988، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا به کسی برسد. بر اساس گزارش SAMHSA، اکنون میانگین زمان پاسخگویی از 2 دقیقه و 39 ثانیه به 41 ثانیه کاهش یافته است. با این حال، بسته به مکان یا زمان روز، زمان انتظار می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

تغییر بزرگ دیگر: Lifeline جدید روی پاسخگویی به متن ها و چت ها سرمایه گذاری کرده است. در گذشته Lifeline تنها 56 درصد از پیام های متنی و 30 درصد از چت ها را مدیریت می کرد. تاکنون داده های اخیر نشان می دهد که Lifeline جدید به طور متوسط ​​به نسبت بسیار بالاتری از چت ها و متن ها پاسخ می دهد.

به طور کلی، آقای گبیا در مورد 988 گفت: «من متقاعد شده‌ام که این به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند.

انتظار می رود که تقاضا برای Lifeline در سال های آینده افزایش یابد زیرا بیماری روانی همچنان یک مشکل بزرگ بهداشت عمومی است. اضطراب و افسردگی به ویژه در میان بزرگسالان جوان گسترده است: تجزیه و تحلیل KFF از داده های سرشماری نشان داد که نیمی از بزرگسالان 18 تا 24 ساله علائم اضطراب و افسردگی را در سال 2023 گزارش کردند، در مقایسه با حدود یک سوم بزرگسالان به طور کلی. علاوه بر این، میزان خودکشی طی دو دهه گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

لایف لاین 988 علاوه بر خدمات رسانی به مردم به طور کلی، آرزوی ارائه کمک های متناسب با گروه های خاص را نیز دارد. Lifeline اکنون یک “زیر شبکه” LGBTQ را برای افراد زیر 25 سال ارائه می دهد و در این ماه گزینه های متن و چت اسپانیایی را ارائه می دهد.

علاوه بر این، دکتر دول گفت که اواخر امسال، Lifeline قصد دارد یک سرویس تلفن تصویری برای ناشنوایان و کم شنوایان اضافه کند.


اگر فکر خودکشی دارید، با شماره 988 تماس بگیرید یا پیامک کنید تا به خط زندگی خودکشی و بحران 988 برسید یا به SpeakingOfSuicide.com/resources برای لیستی از منابع اضافی برو اینجا برای منابع خارج از ایالات متحده