کلینیک‌های سیار که برای کمک به کووید راه‌اندازی شده‌اند، اکنون شکاف‌های مراقبت‌های بهداشتی روستایی را پر می‌کنند: شات


کلینیک‌هایی در مناطق روستایی که تعداد پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران کمتری دارند، به کلینیک‌های سیار مراقبت‌های بهداشتی روی می‌آورند تا به جایی که بیشتر مورد نیاز است، رسیدگی کنند. ائتلاف جوامع سالم هر سال چند رویداد دندانپزشکی سیار را در شهرستان لیون، نوا سازماندهی می کند.

وندی مدسون/KHN


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

وندی مدسون/KHN


کلینیک‌هایی در مناطق روستایی که تعداد پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران کمتری دارند، به کلینیک‌های سیار مراقبت‌های بهداشتی روی می‌آورند تا به جایی که بیشتر مورد نیاز است، رسیدگی کنند. ائتلاف جوامع سالم هر سال چند رویداد دندانپزشکی سیار را در شهرستان لیون، نوا سازماندهی می کند.

وندی مدسون/KHN

نزدیک به 12 سال پیش، یک سازمان غیرانتفاعی با تمرکز بر پیشگیری از سوء مصرف مواد در شهرستان لیون، نوا، خدمات خود را به مراقبت های دندانی گسترش داد.

رهبران ائتلاف جوامع سالم پس از اینکه دو نفر از داوطلبان انبار مواد غذایی آنها از انبردست برای کشیدن دندان های آبسه یکدیگر استفاده کردند، شوکه شدند. داوطلبان هیچ گزینه دیگری برای تسکین درد طاقت فرسا خود در شهر کوچکی که در آن زندگی می کردند، در 40 مایلی جنوب شرقی رینو، به دلیل کمبود ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی ندیدند.

وندی مدسون، مدیر اجرایی ائتلاف، گفت که این اقدام شدید باعث شد سازمان او از کلینیک های سیار برای ارائه خدمات بهداشتی و دندانپزشکی در جوامع روستایی استفاده کند که در آن بیماران کافی برای حمایت از مطب های آجری وجود ندارد.

ائتلاف اکنون یک ون مجهز به تجهیزات دندانپزشکی را به مدارس شهرستان می فرستد تا صدها دانش آموز را در هر توقف چند بار در سال درمان کند. آنها همچنین میزبان رویدادهایی هستند که مراقبت رایگان برای بزرگسالان در منطقه ارائه می دهند. پاسخ بسیار زیاد بوده است.

مدسون گفت: «دنتال بلیت داغ است. “همه دندانپزشکی می خواهند. در دسترس بودن این خدمات اولین چیزی است که در این رویدادهای بزرگ تلفن همراه تمام می شود.”

برنامه های تلفن همراه ائتلاف منعکس کننده تلاش های سراسر کشور برای ارسال خدمات به بیمارانی است که در سیستم مراقبت های بهداشتی دچار شکاف هستند، به ویژه در مناطق روستایی.

ساکنان روستایی در مقایسه با همتایان خود در شهرهای بزرگتر با کمبود چشمگیر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از جمله دندانپزشک مواجه هستند. از آغاز همه‌گیری، کلینیک‌های سیار دسترسی به طیف وسیعی از خدمات را در مکان‌های صعب العبور با جمعیت کم افزایش داده‌اند.

قانونی که اخیراً تصویب شده است، که پرداخت هزینه کلینیک های سیار جدید را برای جوامع روستایی آسان تر می کند، می تواند این روند را گسترش دهد. در گذشته، کلینیک‌هایی که به ساکنان روستایی کم‌درآمد خدمات می‌دهند، نمی‌توانستند پول کمک مالی فدرال – به نام کمک‌های اکسس پوینت جدید – را برای خدمات تلفن همراه در جوامعی که قبلاً امکانات نداشتند، خرج کنند.

سپس در پاییز گذشته، کنگره قانون مراقبت بهداشتی سیار را به تصویب رساند که توسط سناتورهای جکی روزن، دی-نیو، و سوزان کالینز، آر-مین حمایت می شد، که به مراکز بهداشتی واجد شرایط فدرال – کلینیک های بهداشتی که در مناطق محروم از نظر پزشکی خدمات رسانی می کنند – انعطاف پذیری بیشتری برای استفاده می دهد. بودجه فدرال برای ایجاد و راه اندازی واحدهای سیار.

وندی مدسون، مدیر اجرایی ائتلاف جوامع سالم، می‌گوید کلینیک‌های سیار دندان‌پزشکی در شهرستان لیون، نوادا، به دانش‌آموزان جوانی کمک می‌کنند که والدینشان در غیر این صورت فاقد ابزار یا بیمه برای برنامه‌ریزی بازدیدهای منظم هستند.

وندی مدسون/KHN


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

وندی مدسون/KHN

به گفته انجمن ملی مراکز بهداشت جامعه، از سال 2019، تعداد کلینیک های سیار در جاده ها افزایش یافته است. بسیاری از آنها برای آزمایش کووید-19 و واکسیناسیون مورد استفاده قرار گرفتند. و سازمان‌های بهداشتی و اجتماعی شروع به استفاده از واحدهای سیار کردند تا خدمات مراقبت‌های اولیه، سلامت رفتاری و باروری را به بیمارانی که از سر راهشان خارج شده‌اند ارائه کنند. مسیر جدید بودجه می‌تواند به زودی ون‌های بهداشتی سیار بیشتری را وارد جاده کند.

در حال حاضر، این قانون به بودجه کنگره وابسته است و کارشناسان پیش بینی می کنند که حداقل یک سال طول می کشد تا مراکز بهداشتی بتوانند به پول کمک مالی دسترسی پیدا کنند.

مراکز بهداشتی بدون نیاز به آجر و ملات، می توانند ون ها را راه اندازی کنند

پس از تامین مالی، این تغییر مقررات به مراکز بهداشتی اجازه می دهد تا با سازمان های مستقلی مانند ائتلاف جوامع بهداشتی مدسون در نوادا برای گسترش خدمات در مناطق محروم همکاری کنند. از آنجایی که ائتلاف یک مرکز بهداشتی با صلاحیت فدرال نیست، بر ترکیبی از سایر کمک های مالی فدرال و ایالتی تکیه کرده است.

نزدیک به 1400 مرکز بهداشتی واجد شرایط فدرال در سراسر کشور بودجه فدرال را برای ارائه خدمات بهداشتی جامع در مناطق محروم دریافت می کنند. استیو مسینجر، مدیر سیاست انجمن مراقبت های اولیه نوادا، گفت که الزام قبلی که مراکز بهداشتی قبل از گسترش کلینیک های سیار، کلینیک هایی با آجر و ملات ایجاد کنند، مانع از درخواست بسیاری شد. برای مراکز بهداشتی سنگین و پرهزینه بود.

او گفت، اما در مناطق روستایی با جمعیت کم، که به خوبی توسط کلینیک های سیار خدمات رسانی می شود، منطقی نیست که ابتدا یک ساختمان با یک ارائه دهنده تمام وقت ایجاد کنیم. این می تواند بودجه یک مرکز بهداشتی فدرال را از بین ببرد.

در حالی که مرکز بهداشت از لابی کردن کنگره برای تامین بودجه پایه حمایت می کند، ائتلاف جوامع سالم در حال انجام سه رویداد دندانپزشکی در سال جاری است که توسط کمک مالی اداره منابع و خدمات بهداشتی، بخشی از وزارت بهداشت و خدمات انسانی تامین می شود.

مدسون گفت که در اولین رویداد خدمات درمانی که ائتلاف در سال 2012 در شهرستان لیون ترتیب داد، جایی که 61400 ساکن در بیش از 2000 مایل مربع پراکنده شده اند، بیش از 200 نفر برای دریافت مراقبت های رایگان حضور یافتند و 150 دندان کشیده شد. از آن زمان، این سازمان میزبان چندین رویداد در سال بوده است – به جز در سال 2020، زمانی که بیماری همه گیر کار را متوقف کرد.

کلینیک‌های سیار دندان‌پزشکی که توسط ائتلاف ارتباطات سالم (وندی مدسون) سازمان‌دهی شده‌اند، کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که در شهرستان لیون، شمال، دانش‌آموزان از تمیز کردن، غربالگری، عکس‌برداری با اشعه ایکس و غیره برخوردار می‌شوند.

وندی مدسون/KHN


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

وندی مدسون/KHN

بسیاری از رویدادهای دندانپزشکی متمرکز بر مدرسه هستند و خدماتی مانند غربالگری، اشعه ایکس، آب بندی، وارنیش و تمیز کردن را به کودکان ارائه می دهند. مدسون گفت، اما نیاز شدیدی به مراقبت در میان بزرگسالان منطقه نیز وجود دارد، زیرا Medicare و Medicaid نوادا شامل پوشش دندان‌پزشکی جامع برای بزرگسالان نمی‌شوند. او گفت که تامین مالی آن رویدادها سخت تر است.

از پنج محله در شهرستان لیون، حداقل یکی، سیلور اسپرینگز، یک دندانپزشک ندارد. در مجموع 10 دندانپزشک در فرنلی و دیتون، جوامعی با جمعیت 38600 نفر، وجود دارد، اما تنها دو مورد از آنها Medicaid را می پذیرند، که افراد کم درآمد زیر 21 سال و خدمات دندانپزشکی محدود برای بزرگسالان را پوشش می دهد.

پر کردن نیاز مبرم به خدمات دندانپزشکی و بهداشتی

تریسی روتمن، که انبارهای غذای ائتلاف را مدیریت می کند، گفت که رویدادهای خدمات دندانپزشکی برای پسر 29 ساله او که سال گذشته به سیلور اسپرینگز نقل مکان کرد، تفاوت ایجاد کرد. او برای دریافت خدمات رایگان به دو کلینیک سیار رفت، که به گفته روتمن، این یک تسکین بزرگ بود زیرا او بیمه نیست و به شدت به مراقبت های دندانی نیاز داشت.

او گفت: “در غیر این صورت، به کسی می روی که پول نقد می پردازی.” “اغلب نمی توانم پرداخت کنم، صادقانه بگویم؛ این فقط برای برخی افراد، یا بیشتر مردم… در مناطق روستایی دور از دسترس است.”

مدسون گفت که ائتلاف برای کمک به دانش آموز جوانی که نیاز مبرم به کانال ریشه داشت وارد عمل شد. ائتلاف به خانواده دختر کمک می کند تا برای Medicaid یا نوادا چک آپ، برنامه بیمه سلامت کودکان ایالتی درخواست دهند و 1600 دلار برای پوشش این خدمات با پول کمک هزینه فدرال می پردازند. دانش آموز دیگری قبل از اینکه دندان های شیری پوسیده خود را با جراحی خارج کرده و درمان ترمیمی برای دندان های بزرگسالی که شروع به پوسیدگی کرده بودند دریافت کند، باید به چندین متخصص ارجاع می شد.

مدسون گفت: “مادر او بسیار سپاسگزار بود، او اشک می ریخت.” او به من گفت که دخترش برای اولین بار پس از چند سال بدون درد فوری از خواب بیدار شد.

مدسون گفت که سازمان او بودجه کمک مالی کافی برای سه رویداد تا ماه مه دارد، اما او امیدوار است که قانون مراقبت های بهداشتی MOBILE به گسترش خدمات کمک کند. علاوه بر مراقبت های دندانی، این گروه کلینیک های سیار مراقبت های اولیه را برای کارگران مهاجر در یرینگتون، شهر کوچکی در منطقه کشاورزی در حدود 70 مایلی جنوب شرقی رینو، فراهم می کند.

سارا ریچ، مدیر عامل Choptank Community Health در مریلند، گفت که او هم در امید مدسون است.

Choptank به پنج شهرستان در مریلند، از جمله شهرهای کوچک بین خلیج چساپیک و شبه جزیره دلماروا خدمات می دهد. در بحبوحه همه‌گیری، سازمان بهداشت همکاری غیرمحتملی با یک نمایندگی خودرو انجام داد و از پول کمک فدرال COVID برای خرید یک ون باری Ford Transit برای کلینیک‌های سیار استفاده کرد.

Choptank از ون جدید خود برای تهیه واکسن استفاده کرد، اما از آن زمان استفاده از آن را برای ارائه مراقبت های اولیه به کارگران مهاجر و خدمات دندانپزشکی به کودکان در 36 مدرسه آغاز کرده است. کلینیک‌های سیار به قدری موفق بوده‌اند که مرکز بهداشت در حال کار بر روی خرید وانت‌های بیشتری برای گسترش خدمات خود است.

ریچ گفت که کلینیک های سیار در حال شکستن موانعی هستند که بسیاری از ما برای مدت طولانی روی آن کار کرده ایم.

از جمله خدمات جدیدی که Choptank به دنبال ارائه آن است، سلامت رفتار، پیشگیری و درمان اختلالات مصرف مواد و غربالگری پوست برای افرادی است که در سواحل مریلند کار می کنند.

ریچ گفت: «انعطاف پذیری در چند سال گذشته موضوعی بوده است. “من فکر می کنم این قانون مراقبت های بهداشتی MOBILE به ما کمک می کند تا در آینده این کار را حتی بیشتر انجام دهیم.”

KHN (قیصر هلث نیوز) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در است KFF (بنیاد خانواده قیصر). KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.