داشتن رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات تحریک آمیز فقط تحت این شرایط کار می کند

رژیم کتوژنیک شیردهی افزایش سوخت و ساز حتما خوشحال میشید اگه بفهمید تو برنامه غذایی کتوژنیک نیازی به کالری شماری نیست. مطالعات زیادی دراینخصوص انجام شده است بهعنوانمثال در مطالعه که افرادی که این رژیم را برای کاهش وزن به مدت ۶ ماه یا تا دو سال داشتند تحت رژیم کتوژنیک هیچ عارضه یا عوارضی گزارش نشد. بله در صورتی که مقدار هر دو گروه را نصف نمایید اینکار را می توان انجام داد. در صورتی که فرد وارد مرحله کتوز شود، مصرف کافئین می تواند مضر باشد. سرطان: در حال حاضر از رژیم کتو برای درمان برخی سرطان ها و کاهش سرعت رشد تومورهای سرطانی استفاده می شود.

رژیم کتوژنیک در بارداری میوه ها به طور طبیعی سرشار از قند هستند، بنابراین باید به مقدار کم مصرف شوند. هو گفت: رژیم غذایی روزانه آمریکاییها شامل ۵۰ درصد کربوهیدرات است؛ بنابراین کاهش مصرف آن به کمتر از ۵۰ گرم کاهش بسیار زیادی دارد و حفظ آن برای مردم دشوار است. نویسنده این مطالعه، دکتر کریستوفر گاردنر، استاد پزشکی در مرکز تحقیقات پیشگیرانه استنفورد، گفت: در این مطالعه از یک رژیم غذایی کتوژنیک کامل استفاده شده است که مصرف پروتئین بالا را محدود و بر سبزیجات غیر نشاستهای تاکید میکند.

چه در حال غذاخوردن، ورزش، نشستن یا خواب باشیم، بدن ما مشغول نظارت و تأمین انرژی خود است و در صورت لزوم، بدن ما انرژی موردنیاز خود را از منابع غیر کربوهیدرات تولید میکند. فرآیند کاهش وزن در سنین 60 سال و بالاتر، به مراتب دشوارتر است و ممکن است در صورت جواب نگرفتن از روش های مختلف کاهش وزن، پزشک متخصص پیروی از رژیم کتوژنیک را توصیه کند. سالمندانی که برای کاهش وزن و حفظ سلامتی، رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند، باید تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند و مداوما با ان ها پیرامون جزئیات این رژیم مشورت کنند.

جزئیات در مورد رژیم کتوژنیک

باور نادرستی که در مورد رژیم کتوژنیک در سالمندان وجود دارد این است که برخی افراد به اشتباه تصور می کنند مصرف چربی در این رژیم غذایی، سبب مسدود شدن شریان ها می شود در حالی که در رژیم کتوژنیک، خوردن چربی ممکن است مانع حمله قلبی در افراد شود زیرا در طی این رژیم، در واقع چربی می سوزانید و وزن کم می کنید. به طور خلاصه علت بروز عارضه در رژیم کتوژنیک، ۲ دلیل زیر است که البته تمام آنها قابلپیشگیری است؛ اما در صورت عدم توجه میتواند باعث مشکلات سلامتی شود.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

اما این رژیم میتواند عوارض داشته باشد. در صدر این لیست باید بدانید که متأسفانه این رژیم سرشار از چربی اشباعشده است. شما میتوانید تا زمان رسیدن به نتیجه دلخواه رژیم کتو کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع را دنبال کنید. از سبزیجات محبوب رژیم کتو میتوان به کلم بروکلی و دیگر سبزیجات چلیپایی، سبزیجات سبز رنگ ،مارچوبه، خیار و کدو اشاره کرد. در ۱۹۷۱ میلادی، پیتر هوتنلوخر نوعی رژیم کتوژنیک ابداع کرد که ۶۰٪ کالری آن از روغن امسیتی بهدست میآمد. بهعنوانمثال، اسیدهای آمینه موجود در پروتئینهایی که مصرف میکنیم میتوانند در طی گلوکونئوژنز برای ساخت گلوکز استفاده شوند و تری گلیسیریدها – نوعی چربی که در بافت چربی ذخیره میکنیم – میتوانند از طریق لیپولیز تجزیه شوند و برای شروع رشتهای از رویدادها استفاده شوند که با ازبینرفتن ذخایر گلیکوژن ما کتون تولید میکنند.

این مواد زمانی تولید می شوند که مقدار محدودی از کربوهیدرات موجود باشد و انرژی مورد نیاز بدن از طریق مصرف شدن اسیدهای چرب حاصل شود. همچنین این خانم روزه داری متناوب را نیز برای لاغر شدن امتحان کرده است؛ این روش رژیم گیرنده را ملزم میکند که تمام وعده های غذایی را در یک بازۀ زمانی مشخص میل کند. بررسیهای پیشین موفقیت این روش را بالا گزارش نموده بود. با این روش وزن کاهش می یابد و دیابت کنترل می شودرشته فرنگی شیراتاکی در انواع مختلف از جمله برنجی، فتوکسین و لینگوئینی یافت می شوند.

رژیم کتوژنیک ساده

این مواد غذایی علاوه بر این که پرچرب و کم کربوهیدرات هستند، چون پروتئین بالایی نیز دارند، انتخاب ایده آلی برای رژیمهای لاغری به شمار می آیند. با وجود تمام این توضیحات، وقت آن رسیده است که روند اصلی که برای این رژیم در هر روز و وعده غذایی تنظیم شده است را برایتان بیان کنیم. چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ توصیه می کنیم قبل از اتخاذ رژیم کتوژنیک با پزشک و متخصص تغذیه صحبت کنید. که با مشورت و توصیه پزشک می توانند شیر سویا، نارگیل یا بادام را جایگزین آن کنند. با این حال بررسی دقیق ایمن بودن رژیم کتوژنیک در سالمندان و در درازمدت، نیاز به مشورت با پزشک متخصص دارد.

با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شده لازم است برای استفاده از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای سالمندان از یک متخصص تغذیه مشاوره به عمل آورده تا از مناسب بودن این رژیم برای سالمند اطمینان حاصل نماییم. دکتر فرانک هو، رئیس تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: این مطالعه نشان داد که جایگزینی محصولات لبنی پرچرب با روغن زیتون ممکن است خطر بیماری و مرگ را کاهش دهد. محقق Hu Jintao نیز گفت: تفاوت بین این دو سیستم بسیار بزرگ و این ممکن است عواقب طولانی مدتی برای بیماریهای قلبی عروقی داشته باشد.

رژیم کتوژنیک راحت

جو هو گفت: پیام شماره ۱ برای من این است که محدودیت شدید برخی از کربوهیدراتهای سالم برای بهبود کنترل قند خون و سلامت متابولیک قلب ضروری نیست. لاغر شدن همواره آسان نیست و دیدن فردی که توانسته است از عهدۀ این کار مهم بربیاید، میتواند قوت قلب فوق العاده ای برای اشخاصی باشد که هنوز نتوانسته اند با چربیهای اضافی بدنشان خداحافظی کنند. حذف مواد گوشتی فرآوری شده: بیشتر گوشت های فرآوری شده شامل مواد نگه دارنده ای نظیر نیتریت سدیم هستند که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهند.

رژیم کتوژنیک فرشته

محققان وزن، سطح قند خون (گلوکز)، عوامل خطرزای قلبی عروقی و پایبندی به رژیم غذایی شرکت کنندگان را بررسی کردند. او توضیح داد: کلسترول LDL بالا نسبت به سطح تری گلیسیرید یک عامل خطر بسیار قویتر و مهمتر برای بیماریهای قلبی عروقی است؛ بنابراین در حالی که هر دو طرف در کنترل قند خون در کوتاه مدت بسیار موثر بوده اند، من فکر میکنم مسئله اصلی اثرات بالقوه طولانی مدت رژیم کتو بر بیماریهای قلبی عروقی است. بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک در سالمندان می تواند ریسک فاکتورهای قلبی عروقی نظیر چربی خون، HDL، فشار خون و قند خون را بهبود ببخشد. This con​tent has been gen er ated by GSA Con᠎tent Gener ator  D emover​si​on!

بیماری آلزایمر: رژیم کتوژنیک می تواند علائم بیماری آلزایمر را کم کرده و رشد آن را کند تر کند. در واقع، روغن نارگیل برای افزایش میزان کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغزی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد اسید چرب اصلی در روغن نارگیل اسید لوریک( یک اسید چرب اشباع شده) است و بنابراین یک اسید چرب با طول متوسط است. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند.

غذاهای کتوژنیک ایرانی

شما اگر کربوهیدرات های سالم بخورید باز هم کاهش وزن خواهید داشت و می توانید جواب خوبی بگیرید اما به شرطی که رژیم اصولی داشته باشید. گلوکز منبع انرژی بدن است و به سرعت جذب و به سرعت هم می سوزد و تبدیل به انرژی می شود. کبد چربی را به کتون بادی تبدیل می کند ، که بدن شما از آن به عنوان منبعی برای تامین انرژی استفاده می کند. بخش اعظم کالری و انرژی روزانه رژیم کتوژنیک از چربی تامین میگردد.

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک مقدار کربوهیدرات مصرفی را به 20 تا 50 گرم کاهش میدهد اما میزان پروتئین در این رژیم متوسط و میزان چربی بالا است. این کاربر ردیت با نام کاربری “abaker456” با منتشر کردن عکسهای قبل و بعد از لاغری توضیح میدهد که از وزن 85 کیلوگرم به 65 کیلوگرم رسیده است. این کاربر احتمالاً برای کم کردن 20 کیلوگرم وزن، خوراکیهای کتوژنیکی مانند گوشت قرمز، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، آجیل و سبزیجات غیرنشاسته ای مصرف کرده است.

اما عده ای ترجیح میدهند میزان مصرف کالری را در بعضی روزهای هفته محدود کنند. در خصوص سالمندانی که نیاز به مراقبت های دقیق و تخصصی دارند می توان از یک پرستار سالمند حرفه ای کمک گرفت. میوه: همه میوهها، به جز چند نوع میوه نظیر توتفرنگی. جز رژیم کتو هستند زیرا کربوهیدرات ندارند. رژیم کتو هرگونه غلات، حبوبات و میوهها را به جز تعداد انگشت شماری توت ممنوع میکند، اما رژیم مدیترانهای بر پر کردن بشقاب خود با میوه ها، سبزیجات، لوبیا، عدس، غلات کامل، آجیل و دانهها تاکید دارد. اما میوهها، سبزیها، غلات، سیبزمینی، شیرینیها یا سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات خیلی محدود یا غیرمجاز است.

کمتر = بیشتر با رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

در آغاز یک جلسهٔ مشاوره با والدین و سایر مراقبین کودک انجام میشود و سپس کودک، به مدت کوتاهی در بیمارستان بستری میشود. او در Reddit توضیح داده است که با رعایت رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات و انجام ورزشهای هوازی توانسته است به این هدف برسد. یکی از راههایی که بدن ما این کار را انجام میدهد از طریق گلوکونئوژنز است، فرایندی که از مواد غیر کربوهیدراتی برای تولید گلوکز استفاده میکند. توصیهی ما این هست که برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین ) استفاده کنید.

۲- حذف بعضی از گروههای غذایی باعث کمبود دریافت بعضی مواد مغذی مثل ویتامینها و املاح میشود. مثل این می ماند که کسی می خواهد به دندان پزشکی برود، ولی از مطب مغز و اعصاب سر دربیاورد. هنگامیکه برای اولین بار این رژیم را شروع میکنید، ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا که به آن آنفولانزای کتو میگویند را تجربه کنید. برای مثال می توان رژیم را به صورت 5:2 رعایت کرد؛ در این حالت رژیم گیرنده در دو روز هفته فقط 500 کالری مصرف میکند و در پنج روز دیگر طبق روال عادی غذا میخورد.