دستورالعمل های جدید می گوید: ماموگرافی برای تشخیص سرطان سینه باید از سن 40 سالگی شروع شود


دستورالعمل های جدید به دلیل افزایش نرخ سرطان سینه در زنان در دهه 40 ایجاد شده است. آنها ماموگرافی را یک سال در میان توصیه می کنند که از سن 40 سالگی شروع می شود.

izusek/Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

izusek/Getty Images


دستورالعمل های جدید به دلیل افزایش نرخ سرطان سینه در زنان در دهه 40 ایجاد شده است. آنها ماموگرافی را یک سال در میان توصیه می کنند که از سن 40 سالگی شروع می شود.

izusek/Getty Images

سرطان سینه در صورت تشخیص زودهنگام بسیار قابل درمان است و ماموگرافی که تصاویر اشعه ایکس از پستان است، یک آزمایش غربالگری قابل اعتماد برای تشخیص آن است. اکنون، دستورالعمل‌های نهایی منتشر شده در روز سه‌شنبه از سوی گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، از همه زنان می‌خواهد که از سن ۴۰ سالگی هر سال یک‌بار غربالگری شوند.

این توصیه جدید برای تمام افرادی که در بدو تولد زنان تعیین شده اند و در معرض متوسط ​​​​خطر ابتلا به سرطان سینه هستند، اعمال می شود.

این توصیه بر اساس بررسی شواهد جدید توسط یک هیئت مستقل از کارشناسان در کارگروه است. تا به حال، زنان در 40 سالگی تشویق می شدند تا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد زمان شروع ماموگرافی بر اساس خطرات شخصی خود صحبت کنند.

توصیه قبلی کارگروه این بود که زنان از 50 سالگی ماموگرافی را شروع کنند و برای زنان 40 تا 49 ساله بسته به خطر شخصی، آن را در نظر بگیرند.

دکتر کارول مانژیون، متخصص داخلی در UCLA که به عنوان رئیس قبلی گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده خدمت می کرد و یکی از نویسندگان توصیه جدید است، می گوید: شواهد در حمایت از توصیه ماموگرافی برای همه زنان 40 ساله تغییر کرده است.

Mangione می گوید: “علم جدید و جامع تر در مورد سرطان سینه در زنان کمتر از 50 سال به ما این امکان را داده است که توصیه های قبلی خود را گسترش دهیم.” Mangione به افزایش سرطان سینه در بین افراد چهل ساله اشاره می کند. او می گوید: «زنان بسیار بیشتری به سرطان سینه مبتلا می شوند و این بر توصیه ما تأثیر می گذارد.

توصیه‌های کارگروه استاندارد طلایی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا بر اساس بررسی کامل شواهد توسط یک گروه مستقل از کارشناسان است. بسیاری از پزشکان از دستورالعمل های کارگروه پیروی می کنند. قانون مراقبت مقرون به صرفه اکثر بیمه‌گران بهداشتی خصوصی را ملزم می‌کند که ماموگرافی‌های سالانه را بدون اشتراک هزینه پوشش دهند و آن‌ها را برای بیماران رایگان کنند.

سرطان سینه دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در بین زنان است. به گفته CDC، سالانه حدود 42000 زن و 500 مرد بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

Mangione می‌گوید: «اگر همه زنان از توصیه‌های جدید ما پیروی کنند، می‌توانیم مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در ایالات متحده را تا حدود 20 درصد کاهش دهیم و سالانه جان 8000 نفر را نجات دهیم. او می گوید: «این کاهش زیادی در مرگ و میر ناشی از سرطان سینه است.

مانژیون می‌گوید زنان سیاه‌پوست 40 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان سینه هستند، بنابراین توصیه جدید برای رفع این نابرابری «بسیار مهم» است. او می گوید: «شروع از 40 سالگی در واقع بیشترین سود را برای زنان سیاه پوست در کشور ما ایجاد می کند.

هنگامی که فردی مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده می شود، تعاملات زیادی با سیستم مراقبت های بهداشتی وجود دارد، از غربالگری گرفته تا بیوپسی و درمان. مانژیون می‌گوید: «به دلیل نژادپرستی ساختاری و مشکلات برابری سلامت، احتمالاً در هر بخش از این مسیر برای زنان سیاه‌پوست یک گام برداشته می‌شود. “اثر تجمعی این است که آنها با مرگ و میر بالاتری ختم می شوند.”

به منظور رسیدگی به این نابرابری بهداشتی، گروه ویژه “فورا” برای تحقیقات بیشتر درخواست می کند.

زنان با سابقه خانوادگی یا عوامل خطر ژنتیکی که در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند ممکن است قبل از 40 سالگی غربالگری را شروع کنند و توصیه‌های غربالگری جداگانه‌ای برای زنان در معرض خطر وجود دارد. اما برای زنان در معرض خطر متوسط، قبلا بحث هایی در مورد اینکه چه سنی و چند وقت یکبار شروع شود وجود داشته است.

Mangione می‌گوید که کارگروه «به سختی نگاه می‌کرد» تا ببیند آیا غربالگری سالانه جان افراد بیشتری را نسبت به غربالگری دوسالانه نجات می‌دهد یا خیر. او می‌گوید در حال حاضر، «ما متوجه شدیم که هر سال در میان، استراتژی بهینه‌ای است»، اگرچه او می‌گوید به شواهد بیشتری نیاز است.

Mangione می گوید: “باور کنید یا نه، هرگز آزمایش بالینی در ایالات متحده وجود نداشته است که سالانه را با فناوری و درمان های فعلی ما مقایسه کند.” “این یک شکاف بزرگ شواهد است.” این کارگروه همچنین خواستار تحقیقات بیشتر برای درک بهتر این موضوع است که آیا افراد دارای سینه های متراکم که تشخیص سرطان سینه را دشوارتر می کند، می توانند از غربالگری های اضافی مانند سونوگرافی سینه یا MRI بهره مند شوند.

چندین گروه پزشکی توصیه هایی برای غربالگری سرطان سینه دارند. کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان توصیه می کند که زنانی که در معرض متوسط ​​خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند، باید هر 1 تا 2 سال یک بار، از سن 40 سالگی، ماموگرافی انجام دهند.

مانژیون می‌گوید: «ما شاهد یک اجماع هستیم که شروع از ۴۰ سالگی و انجام ماموگرافی یک سال در میان می‌تواند مفید باشد.



Source link