آنچه در مورد دستورالعمل های غربالگری سرطان سینه باید بدانید


مبر اساس توصیه های جدید یک گروه متخصص، اکثر زنان باید غربالگری سرطان سینه را از سن 40 سالگی شروع کنند و هر سال یکبار غربالگری شوند تا زمانی که به سن 75 سالگی برسند.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF)، که یک گروه مستقل از کارشناسان است که توسط دولت تأمین مالی می شود، به طور منظم داده ها را بررسی می کند و توصیه هایی در مورد مسائل بهداشتی ارائه می دهد و بسیاری از ارائه دهندگان بهداشت از آنها پیروی می کنند. این سازمان تصمیم گرفت توصیه‌های خود را در مورد غربالگری ماموگرافی که آخرین بار در سال 2016 صادر شده بود، تجدید نظر کند. این دستورالعمل می‌گوید که زنان باید غربالگری ماموگرافی منظم را یک‌بار از سن 50 سالگی شروع کنند و زنان 40 تا 49 ساله باید بهترین رژیم غربالگری را با پزشک خود در میان بگذارند. آنها

در اینجا آنچه باید در مورد آخرین تغییر بدانید آمده است.

اکثر زنان چه زمانی باید اولین ماموگرافی خود را انجام دهند؟

دکتر جان وانگ، نایب رئیس USPSTF می گوید، توصیه جدید بر اساس شواهد اضافی است که از سال 2016 ظاهر شده است. بر اساس داده های موسسه ملی سرطان، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه برای زنان 40 ساله در سال 2015 سالانه 2 درصد افزایش یافت و این روند تغییر در توصیه ها برای شروع غربالگری یک دهه زودتر را توجیه کرد. وونگ می‌گوید: «داده‌های کنونی ما نشان می‌دهد که این توصیه به طور بالقوه می‌تواند از هر پنج زنی که در غیر این صورت تا سن 50 سالگی برای غربالگری صبر کنند، یک نفر را نجات دهد.» این به طور بالقوه 25000 زن را از مرگ بر اثر سرطان سینه نجات می دهد. ما فکر می کنیم که این یک برد بزرگ است.»

ادامه مطلب: چرا بسیاری از جوانان به سرطان مبتلا می شوند؟

دکتر ماکسین جوچلسون، رادیولوژیست در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ، می‌گوید که این تجدید نظر مدت‌هاست به تعویق افتاده است. سال‌هاست که داده‌ها نشان داده‌اند که با غربالگری نکردن زنان بین 40 تا 50 سال، اگر زنان در آن گروه سنی به سرطان سینه مبتلا شوند، احتمال بیشتری دارد که به شیمی درمانی نیاز داشته باشند، به احتمال زیاد به جراحی بزرگ‌تر نیاز دارند و اغلب به سرطان‌های تهاجمی‌تری مبتلا می‌شوند. او می‌گوید: «فکر می‌کنم آنها دیر به مهمانی رفته‌اند.»

مشخص نیست چه عواملی در افزایش خطر در زنان در دهه 40 زندگی نقش دارند. اما وونگ می‌گوید که گروه ضربت بررسی کرد که آیا توصیه USPSTF در آن زمان – برای شروع ماموگرافی زمانی که زنان 50 ساله شدند به جای 40 سالگی، همانطور که دستورالعمل قبلی گروه توصیه می‌کرد – یک عامل بود یا خیر، همانطور که برخی از مدافعان هشدار داده بودند. او می گوید: «نرخ های غربالگری در طول آن دوره ثابت ماند. “پس این دلیل نیست.” جدیدترین داده ها شامل جمعیت های مختلف زنان می شود، با این حال، انواع مختلفی از غربالگری و گزینه های درمانی را در بر می گیرد که در زمان مطالعه جمعیت های قبلی در دسترس نبودند، بنابراین غربالگری بیشتر ممکن است منجر به تشخیص های بیشتر شود، برای مثال.

توصیه فعلی اکنون دستورالعمل USPSTF را با سایر گروه های بهداشتی از جمله انجمن سرطان آمریکا مطابقت می دهد. آن گروه به زنان توصیه می کند که غربالگری را از سن 45 سالگی سالانه تا سن 54 سالگی و سپس یک سال در میان شروع کنند.

چرا توصیه تغییر کرد؟

وونگ می‌گوید دستورالعمل‌های جدید منعکس‌کننده مزایا و خطرات در حال تغییر غربالگری و پیامدهای آن است که شامل آزمایش‌های اضافی و همچنین خطر مثبت کاذب است. افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان سینه در میان زنان 40 ساله تعادل را به نفع شروع زودتر غربالگری تغییر داد.

زنان با سینه های متراکم چطور؟

حدود نیمی از زنان در ایالات متحده دارای بافت سینه متراکم هستند. برای آنها، ماموگرافی در تشخیص سرطان کمتر قابل اعتماد است. کارگروه در مورد اینکه آیا این زنان باید از همان توصیه ها پیروی کنند یا خیر، روشن نیست. این می‌گوید شواهدی که از مزایای غربالگری اضافی پشتیبانی می‌کنند – با MRI یا سونوگرافی، که پزشکان اغلب در صورت منفی یا غیرقطعی بودن ماموگرافی توصیه می‌کنند – “کافی” نیست. وونگ می‌گوید تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا این آزمایش‌های تصویربرداری اضافی به زنان کمک می‌کند تا زودتر تشخیص داده شوند و در نهایت به آن‌ها اجازه می‌دهد بیشتر عمر کنند، نیاز است. او می گوید: «ما در حال حاضر شواهد روشنی نداریم.

آیا بیمه ماموگرافی از سن 40 سالگی را پوشش می دهد؟

همه شرکت‌های بیمه (به استثنای معدود موارد) باید هزینه ماموگرافی را بدون پرداخت هزینه مشترک برای زنانی که آنها را به عنوان بخشی از غربالگری منظم از سن 40 سالگی دریافت می‌کنند، پوشش دهند. این بخشی از قانون حفاظت از دسترسی به غربالگری‌های نجات غریق است که در کنگره تصویب شد. 2019. به دلیل این قانون، دستورالعمل های جدید نباید بر پوشش بیمه ای ماموگرافی برای زنان 40 ساله تأثیر بگذارد.

ادامه مطلب: یک آزمون 5 دقیقه ای خطر سرطان سینه اولیویا مان را آشکار کرد. شما هم می توانید آن را بگیرید

اما از آنجایی که کارگروه می گوید شواهد برای غربالگری های اضافی “ناکافی” است، زنانی که بافت سینه متراکم دارند ممکن است همچنان مجبور باشند از جیب خود برای آزمایش های اضافی فراتر از ماموگرافی هزینه کنند. این امر می‌تواند منجر به پیگیری کمتر برای این زنان شود و در نهایت ممکن است تشخیص سرطان سینه را تا مراحل بعدی به تعویق بیاندازد، زمانی که بیماری درمان دشوارتر است. مولی گاتری، معاون سیاست گذاری و حمایت از بنیاد سرطان سینه سوزان جی کومن، می گوید: «ما نگران این هستیم که بگوییم شواهد غیرقطعی برای حمایت از تصویربرداری تکمیلی وجود دارد، برای دسترسی و استفاده برای آن زنان چه معنایی دارد.

گاتری خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر، بسیاری از ایالت‌ها از مراکز ماموگرافی می‌خواهند که زنان را در صورت داشتن بافت سینه متراکم مطلع کنند، بنابراین آنها و پزشکانشان می‌دانند که قرائت‌های ماموگرافی ممکن است علائم قرمز بالقوه سرطان را از دست داده باشد. این الزام از سپتامبر امسال برای همه مراکز ماموگرافی اعمال خواهد شد، زیرا سازمان غذا و داروی ایالات متحده، که این تسهیلات را تنظیم می کند، سال گذشته قانون جدیدی را صادر کرد که اطلاعات را الزامی می کرد. گاتری می‌گوید: «سازمان غذا و داروی آمریکا در تلاش است تا به نقطه‌ای برسد که گفت‌وگو درباره بافت متراکم سینه را پیش ببرد تا زنان با ارائه دهندگان خود گفتگو کنند. “اما اگر کاری برای تغییر پوشش انجام نمی دهید، استفاده را افزایش نمی دهید.”

وونگ بر نتیجه گیری کارگروه می ایستد و آن را دعوتی برای مطالعه بیشتر می داند. او می گوید: “ما دوست داریم شواهد کافی داشته باشیم که به زنانی که بافت سینه متراکم دارند کمک کند تا زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند، و ما فوراً خواستار تحقیقات بیشتر برای به دست آوردن این شواهد هستیم.” ما همیشه به آخرین و بهترین علم نگاه می کنیم. – و در مورد فواید و مضرات – توصیه هایی ارائه کنید که به مردم این کشور کمک می کند سالم بمانند و عمر طولانی تری داشته باشند.



Source link