راهنمای مسیر برای کوهنوردان معلول


من به بزرگسالی رسیده بودم که فهمیدم پیاده روی فعالیتی است که می توانم در آن شرکت کنم. من با ناتوانی های متعدد و بیماری های مزمن بزرگ شدم و فکر می کردم «در فضای باز» فقط برای افراد توانمند است. من به عنوان یک فرد معلول نمی توانستم اطلاعاتی در مورد پیاده روی پیدا کنم، بنابراین زمان زیادی را صرف کردم تا خودم آن را کشف کنم.

دسترسی در حال بهبود است، اما هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد. ناتوانی های مختلف – و حتی افراد دارای معلولیت یکسان – نیازهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، من به دنبال مسیرهایی می گردم که شیب یا موانع طولانی نداشته باشند، مانند صخره های بزرگ و پله های شیب دار، سایه دار و به اندازه کافی عریض باشند که بتوان از عصا یا میله های کوهنوردی استفاده کرد، و نیمکت ها یا مکان هایی برای استراحت دارند (من اغلب یک صندلی تاشو به همراه دارم. ).

دسترسی به ویلچر، به ویژه، به معنای چیزهای متفاوتی است. یک مسیر واقعاً قابل دسترسی برای ویلچر، مسطح، عریض و دارای سطحی محکم و بدون مانع است. مسیرهایی با بخش های تندتر و ناهموارتر ممکن است گزینه ای برای استفاده کنندگان با تجربه ویلچر در فضای باز یا کسانی باشد که از صندلی های تمام زمینی استفاده می کنند. من از این مسیرها به عنوان پیاده روی با ویلچر یاد می کنم.

برای بسیاری از مسافران دارای معلولیت، خیلی به درجه یا شیب مسیر بستگی دارد. اغلب می‌توانید این اطلاعات را که به صورت درصد بیان می‌شود، در وب‌سایت‌های پارک یا برنامه‌های مسیر پیدا کنید. شیب بیش از 12 درصد ممکن است برای افرادی که دارای مشکلات حرکتی یا قلبی ریوی هستند دشوار باشد و برای اکثر کاربران ویلچر غیرقابل دسترسی باشد. ملاحظات دیگر عبارتند از علائم لمسی و نقشه ها، که عناصری را برای کاوش با لمس ایجاد کرده اند. پارکینگ در دسترس؛ و صداهای بیش از حد یا غیرمنتظره، که می تواند منجر به اضافه بار حسی برای افراد مبتلا به اختلالات پردازش حسی شود.

دسترسی به طبیعت برای رفاه ما بسیار مهم است. همه سزاوار تجربه آن هستند – و افراد دارای معلولیت می توانند در این ماجراجویی های تابستانی در دسترس باشند.


کالیفرنیا

کشور قرمز چوب کالیفرنیای شمالی یکی از مکان های مورد علاقه من است. سرخ‌وودهای ساحلی بلندترین درختان جهان هستند و نمی‌توان در برابر آنها احساس فروتنی کرد. پارک‌های ملی و ایالتی ردوود، که در قلمرو اجدادی یوروک و تولووا قرار دارند، شامل جنگل‌ها، اکوسیستم‌های دشت‌زار و خط ساحلی هستند که بیشتر آن‌ها در دسترس هستند.

این مسیرها، که برای افرادی که از ویلچر و سایر وسایل کمک حرکتی استفاده می‌کنند، و برای افرادی که نابینا هستند یا کم بینا طراحی شده‌اند، با هم ترکیب می‌شوند و حلقه‌ای به طول سه چهارم مایل ایجاد می‌کنند که از مرکز بازدیدکنندگان Prairie Creek در پارک ایالتی Prairie Creek Redwoods شروع می‌شود. بخشی از سیستم پارک های ملی و ایالتی ردوود. مسیر اکسس در زیر درختان قرمز در امتداد پریری کریک می‌پیچد و منظره‌ای با علائم تفسیری درباره تخم‌ریزی ماهی وجود دارد. پس از یک ربع مایل، می توانید با مسیر مکاشفه ارتباط برقرار کنید یا یک چهارم مایل دیگر را تا کمپ Elk Prairie ادامه دهید.

این پارکی خوش‌منظره به طول ۱۰ مایل، با ردیفی از نخلستان‌های مرتفع چوب قرمز، از پارک ایالتی پریری کریک ردوودز می‌گذرد. بازدیدکنندگان می توانند آن را با پای پیاده یا سوار بر چرخ در اولین شنبه هر ماه از اکتبر تا مه تجربه کنند، زمانی که پارک وی به روی وسایل نقلیه بسته است. ممکن است بخواهید از ویلچر برقی برای طی کردن تمام طول جاده آسفالت شده و به آرامی استفاده کنید.

اینجا مکانی فوق العاده برای گذراندن یک روز یا لذت بردن از یک پیک نیک است. منطقه استفاده روزانه، در انتهای جاده اندرتز در نزدیکی شهر کرسنت، دارای یک پارکینگ آسفالت‌شده و توالت‌های در دسترس است. پیاده‌روی با حفاظ‌های لبه به دو میز پیک نیک در ساحل با منقل و حلقه‌های آتش منتهی می‌شود. دسترسی به ساحل از منطقه پیک نیک نسبتاً مسطح است و ماسه ها معمولاً به خوبی پر شده است. در مورد روستاهای طلوع علائم تفسیری وجود دارد، اما به خط بریل نیست. ویلچرهای هلی ساحلی با چرخ‌های بادکنکی که سفر بر روی شن و ماسه را آسان‌تر می‌کنند، برای امانت در دسترس هستند. برای رزرو به مرکز اطلاعات شهر کرسنت مراجعه کنید.


ایالت واشنگتن

چند سال پیش برای اولین بار به آبشارهای شمالی رفتم و بلافاصله عاشق قله های ناهموار، دریاچه های آلپ و آبشارها شدم. یکی از کم بازدیدترین پارک های ملی، گزینه ای عالی برای کسانی است که می خواهند کوه ها را بدون شلوغی تجربه کنند. چندین مسیر در دسترس و کم تلاش و فرصت هایی برای آشنایی با قبایل Sauk-Suiattle و Upper Skagit وجود دارد که سنت ها و حقوق خود را نسبت به این سرزمین حفظ می کنند.

این حلقه 0.6 مایلی، مناسب برای کسانی است که از ویلچر، عصا یا تیرهای پیاده‌روی استفاده می‌کنند، از نیروگاه نیوهالم، نزدیک مرکز بازدیدکنندگان شروع می‌شود. این یک مسیر لذت بخش در امتداد رودخانه اسکاگیت در جنگلی خزه‌آلود با سروهای بلند قرمز غربی است. علائم تفسیری، برخی با عناصر لمسی، اطلاعات تاریخی و گیاه شناسی را ارائه می دهند. مسیر فشرده با خاک و شن قابل پیاده روی با ویلچر است، اما در انتهای آن شیب 12 تا 15 درصدی وجود دارد. (می توانید برای جلوگیری از شیب بیرون بروید و برگردید.) اگر گیاهان در امتداد لبه رشد کرده باشند، مسیر گاهی گل آلود یا باریکتر از سه فوت است. در حالی که پارکینگ شن کوچک دارای پارکینگ قابل دسترس نیست، می توانید به موازات یک منطقه دایره ای پارک کنید تا یک رمپ ایجاد کنید.

درست در نزدیکی بزرگراه 20، یک پیاده‌روی 0.3 مایلی، قابل دسترسی برای ویلچر و مسیر شنی فشرده از میان جنگلی باستانی و در امتداد هپی کریک. نهر به نام خود عمل می کند – من همیشه از گوش دادن به غرغرهای آرام آن احساس شادی می کنم. چندین منطقه دید با نیمکت وجود دارد و پارکینگ سنگفرش دارای دو نقطه قابل دسترسی است. برای دسترسی به ون می توانید در کنار توالت پارک کنید یا از پارکینگ موازی استفاده کنید.

دریاچه بارانی از نظر فنی در جنگل ملی Okanogan-Wenatchee، درست فراتر از مرز آبشارهای شمالی قرار دارد. این مسیر آسفالت‌شده به طول مایل، که از میان باتلاق‌ها، چمن‌زارها و آبشارها می‌گذرد، به دریاچه‌ای خیره‌کننده در یک سیرک که توسط کوه‌ها احاطه شده است، منتهی می‌شود. سایه‌دار است و چند نیمکت وجود دارد. برای کاربران ویلچر برقی بیشتر در دسترس است: شیب ملایم اما طولانی است، با چند بخش شیب دار بین 8 تا 10 درصد.

مسیر از نزدیکی ورودی پارکینگ در Rainy Pass Trailhead شروع می‌شود، که دارای چندین پارکینگ قابل دسترس، توالت‌های خزانه و آب در تابستان است.


داکوتای جنوبی

اولین بازدید من از اینجا در یک سفر جاده ای بین کانتری بود. پس از روزهای تک رنگ بین ایالتی، صخره های رنگارنگ و دشت ها مانند یک رویا بودند. این چشم انداز جذاب حاصل هزاران سال فعالیت زمین شناسی رسوب گذاری و فرسایش سنگ است. این دشت ها محل زندگی گاومیش کوهان دار، سگ های دشتی و سایر حیات وحش هستند. این زمین برای بسیاری از گروه‌های بومی، از جمله ملت اوگلا لاکوتا، که سرزمین اعتماد قبیله‌ای آن، واحد جنوبی پارک را تشکیل می‌دهد، دارای اهمیت فرهنگی و معنوی است.

سه مسیر از 17 مسیر به طور کامل یا جزئی قابل دسترسی با ویلچر هستند و چشم‌اندازهای قابل دسترس زیادی وجود دارد. جاده‌های پشتی، معمولاً شن‌ریز، ممکن است با ویلچر پیاده‌روی کنند. ممکن است در تابستان گرم باشد، بنابراین آب و محافظ در برابر آفتاب به همراه داشته باشید.

یک پیاده‌روی با صندلی چرخدار به چندین نمایشگاه لمسی و فسیلی از حیوانات باستانی منتهی می‌شود که زمانی در آنجا زندگی می‌کردند. علائم تفسیری شامل خط بریل است. مسیر، که یک چهارم مایل رفت و برگشت است، از یک پارکینگ در جاده Loop Badlands در شرق رودخانه White River Valley Overlook شروع می‌شود، جایی که پارکینگ در دسترس و یک توالت انباری وجود دارد.

هر دو مسیر پیاده رو هستند و از همان پارکینگ درست فراتر از ورودی شمال شرقی شروع می شوند. مسیر پنجره رفت و برگشت یک چهارم مایلی در ضلع جنوبی مناظری از دره ای خارق العاده را از طریق پنجره ای طبیعی در دیوار بدلندز ارائه می دهد. مسیر Door Trail که از ضلع شمالی شروع می‌شود، سه‌چهارم مایل پیاده‌روی رفت و برگشت است، اما تنها یک چهارم مایل اول با ویلچر قابل دسترسی است. این مسیر از طریق دیوار بدلندز به منظره ای عالی از دره و دشت منتهی می شود.

ابتدای این مسیر با ویلچر قابل دسترسی است و به منظره ای منتهی می شود. پیاده رو ادامه دارد، اما پله های زیادی وجود دارد. مسیر در نهایت به خاک و شن فشرده تبدیل می شود، بنابراین برای افرادی که می توانند با نرده های نرده ای از پله ها حرکت کنند یا از تیرهای پیاده روی استفاده کنند، بیشتر در دسترس است.


کارولینای شمالی و تنسی

من سال ها در کوه های آپالاش جنوبی زندگی کردم و عاشق پیاده روی در آنجا شدم. این یکی از تنوع زیستی ترین مناطق در ایالات متحده است که جنگل های چوبی قدیمی و حداقل 19000 گونه جانوری و گیاهی را در خود جای داده است. پیوندهای فرهنگی عمیقی برای فرهنگ آپالاچی و مردم چروکی دارد. کوه های بزرگ اسموکی پربازدیدترین پارک ملی است، اما مسیرهای کاملاً قابل دسترس زیادی وجود ندارد. در اینجا سه ​​مورد است.

این حلقه سنگفرش نیم مایلی و قابل دسترسی با ویلچر شما را از میان جنگلی دوست‌داشتنی در امتداد رودخانه کبوتر کوچک وست پرانگ می‌برد. ممکن است سر و صدای جاده وجود داشته باشد، اما همچنان می توانید از مناظر و صداهای رودخانه از یکی از نیمکت های متعدد لذت ببرید. بقایای دودکش ها و دیوارهای صخره ای و علائم تفسیری لمسی وجود دارد. منطقه پارکینگ، درست در جنوب مرکز بازدیدکنندگان Sugarlands، دارای پنج نقطه پارکینگ قابل دسترس است، اما راهروهای راه راه ممکن است برای یک ون خیلی باریک باشد.

این مسیر 1.5 مایلی که از مرکز بازدیدکنندگان Oconaluftee شروع می‌شود، عموماً برای افرادی که ملاحظات حرکتی دارند قابل پیاده‌روی است. این تا حدی قابل دسترسی با ویلچر است و ممکن است برای کسانی که صندلی های همه جانبه دارند، قابل پیاده روی با ویلچر باشد. نیمکت های زیادی وجود دارد. دهم مایل اول آسفالت است و شما را به موزه مزرعه کوهستانی می برد، جایی که مسیر با مقداری چمن به شن تبدیل می شود. در امتداد رودخانه ادامه می یابد و به طور کلی تا نیم مایل دیگر همسطح است، جایی که یک بخش شیب دار بیش از 20 درصد وجود دارد. مسیر در برخی نقاط کمتر از سه فوت عرض دارد و ممکن است کمی گل آلود، با شن های سست و ریشه های آشکار باشد. مرکز بازدیدکنندگان دارای پارکینگ در دسترس، سرویس‌های بهداشتی و فواره‌های آب است.

مسیر رودخانه کوچک، جاده‌ای شنی که رودخانه را دنبال می‌کند، قابل دسترس نیست، اما بسیاری از افراد معلول، از جمله من، از آن لذت برده‌اند. این بیشتر برای افرادی که از ویلچرهای برقی، صندلی های دستی تمام زمینی، واکرها یا میله های پیاده روی استفاده می کنند، مناسب است. شما می توانید در اینجا یک تجربه انفرادی داشته باشید، همراه با مشاهده حیات وحش، و رودخانه یک پس زمینه دیداری و شنیداری فوق العاده را فراهم می کند. مسیر از کنار اردوگاه Elkmont با پارکینگ قابل دسترس در نزدیکی شروع می شود. 0.2 مایل اول کمی ناهموار است، با مقداری آسفالت و شن شکسته، اما به شن بسته بندی شده تبدیل می شود. یک مایل به بعد، یک تخته سنگ بزرگ به عنوان نقطه چرخش عمل می کند.


در پارک ایالتی لچورث، «گرند کانیون شرق»، رودخانه Genesee از میان دره‌ای عمیق می‌گذرد که توسط جنگل‌های سرسبز احاطه شده است. من این پارک را ندیده‌ام، اما مسیر طبیعی اوتیسم با هشت ایستگاه که حواس مختلف را درگیر می‌کند، در آن قرار دارد. برای کودکان مبتلا به اوتیسم محبوب و ایمن است و برای بزرگسالان اوتیسمی و کاربران ویلچر نیز قابل دسترسی است.


سفر نیویورک تایمز را دنبال کنید بر اینستاگرام و برای خبرنامه هفتگی اعزام سفر ما ثبت نام کنید برای دریافت نکات تخصصی در مورد سفر هوشمندانه و الهام بخش برای تعطیلات بعدی خود. رویای یک فرار در آینده یا فقط سفر با صندلی راحتی؟ ما را بررسی کنید 52 مکان برای رفتن در سال 2023.